اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به خاموش شدن سیستم تامین کننده آب و بخار پتروشیمی مبین و افزایش آلایندگی در عسلویه گفت: با اقدام‌های انجام شده آلودگی هوا ناشی از مشکل مجتمع پتروشیمی مبین برطرف شد.
حسین دلشب در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه پارس جنوبی نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین گاز مصرفی کشور دارد اظهار داشت: در منطقه پارس جنوبی صنایع مهم پالایشگاهی و پتروشیمی در راستای تامین گاز و محصولات جانبی مستقر است.

وی با بیان اینکه مشعل فلرهای پالایشگاه و مجتمع‌های پتروشیمی در پارس جنوبی زمینه آلایندگی هوا را فراهم کرده است تصریح کرد: فلرهای مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی سبب ایجاد آلودگی شدید هوا و محیط زیست شده که در این راستا اقدامات مهمی برای کاهش آلایندگی‌ها انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اقدامات کنترل آلودگی ناشی از فلرهای پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و افزود:برای کاهش فلرینگ در منطقه پارس جنوبی اقدام مهم و موثری در حال اجرا است که بااجرای این برنامه فلرینگ به حداقل ممکن می‌رسد.

دلشب از خارج مدار شدن مجتمع پتروشیمی مبین در عسلویه خبرداد و گفت: این مجتمع پتروشیمی که تامین کننده آب، برق و بخار صنایع مختلف در پارس جنوبی است روز گذشته از مدار خارج شد و سبب سوختن گاز در فلرها و افزایش آلایندگی شد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش متخصصان مجتمع پتروشیمی مبین در مدار تولید قرار گرفت تصریح کرد: هم اینک وضعیت فلرها درحد نرمال است و صنایعی که در وضعیت بحرانی قرار داشت با ارسال بخار و گاز به سمت صنایع مستقر در پارس جنوبی ، آلودگی هوا برطرف و از سوختن گازها جلوگیری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: اکنون شرکت پتروشیمی مبین به عنوان تولیدکننده سرویس‌های جانبی، تامین کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کننده پساب‌های صنعتی در مدار تولید قرار دارد.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار