اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
قائم مقام وزیر کار با اشاره به اینکه برخی کارگاه‌های تولیدی به علت عدم سرمایه در گردش تعطیل شده‌اند که نیاز به احیای مجدد دارند، گفت: منابع ۱۷.۴ هزار میلیارد تومانی قطعاً با توجه به کسری‌های دولت باید از محل افزایش منابع هدفمندی تأمین شود.
ابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از مشاغلی که در سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده‌اند آمار دقیقی وجود ندارد، اما در سیاست‌های اشتغالزایی قطعاً توجه‌مان به صنایع دستی و محلی به علت ماهیت اشتغالزایی آن و همچنین روند اقتصاد جهانی توجه خواهد شد، گفت: اکنون در اقتصاد جهانی یک نوع بازگشت جوامع به سمت صنایع دستی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در وزارت کار مطالعات گسترده‌ای در تمام استان‌ها با هدف ایجاد اشتغال صورت پذیرفته و نگاهمان در بودجه سال ۹۷ کل کشور اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد بود که اولویت آن به روستا‌ها و مناطق محروم خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت کار به جای حفظ اشتغال موجود به دنبال ایجاد اشتغال و صرف هزینه‌های کلان (تزریق پول) با توجه به تجربه ناموفق سال‌های گذشته است، گفت: در این‌باره کارگروه‌های رفع موانع اشتغال به ریاست استانداران در تمام استان‌ها تشکیل شده و برای آن بودجه نیز در نظر گرفته‌ایم و قطعاً یکی از اولویت‌های اصلی دولت در سال آتی کارگاه‌های تعطیل شده که عمدتاً به دلیل نبود سرمایه در گردش دچار چالش شده‌اند، خواهد بود.

قائم مقام وزیر کار معتقد است که در کارگاه‌های موجود سرمایه‌گذاری شده و بازگرداندن فعالیت و ایجاد گردش اقتصادی در آنان از اولویت‌های اصلی وزارت کار خواهد بود و در این‌باره مسیر کارگاه‌های خرد و کوچک دنبال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه ۱۷.۴ هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی شده است به خبرنگار فارس گفت: امیدواریم تصویب این بودجه در مجلس و تائید آن در شورای نگهبان صورت پذیرد و قطعاً با توجه به کسری‌های دولت در بودجه سال ۹۶ ایجاد چنین منبع درآمدی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده برای ایجاد اشتغال یک نیاز اساسی است.

فیروزآبادی گفت: رقم ۱۷.۴ هزار میلیارد تومان در صورت تصویب قطعاً تخصیص داده خواهد شد و، اما صورت تخصیص آن متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود و کسانی که زیر خط فقر هستند زیر پوشش بیشتری قرار خواهند گرفت و این موضوع از طریق ایجاد رونق اقتصادی در بنگاه‌های تولیدی پیگیری و دنبال خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار