اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
شهردار اهواز گفت: برخی کارمندان متخلف این شهرداری در گسترش بحث حاشیه نشینی در اهواز نقش داشته اند.
منصور کتانباف ظهار کرد: در مناطق کم برخوردار و اطراف شهر اهواز، تصرف زمین و ساخت و سازهای غیر مجازی صورت می گیرد که مجموعه عوامل مختلف باعث بروز این مشکل شده است.

وی افزود: برخی کارکنان متخلف شهرداری اهواز هم در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز همراهی کرده اند که شناسایی و برای پیگیری موضوع به دستگاه های قضایی معرفی شده اند تا به صورت ویژه به موضوع رسیدگی شود.

شهردار اهواز درخصوص تخصیص حق آلایندگی به این شهر عنوان کرد: حق آلایندگی حقوقی است که قانون مشخص کرده و بر اساس آن صنایع آلاینده و دستگاه هایی که حریم و محیط شهری را آلوده می کنند باید ضریبی از درآمدشان را صرف بهبود شرایط محیط و عوارض آلایندگی کنند.

وی ادامه داد: این عوارض آلایندگی بخشی از عوارض شهرداری ها را شامل می شود که در قالب ارزش افزوده هزینه شده است. 

کتانباف افزود: بر اساس محاسبات صورت گرفته و تعداد صنایع موجود در خوزستان، حدود هفت هزار میلیارد ریال حق آلایندگی شهر اهواز است که کمتر از پنج درصد آن به این شهر تخصیص یافته است.

شهردار اهواز با بیان اینکه تلاش هایی در بحث دریافت حق آلایندگی از صنایع خوزستان صورت گرفته، گفت: بحث ادعای قضایی و نیز مذاکره به طور موازی در حال پیگیری است و امید است که به نتیجه برسد.

وی درخصوص مشکل اتصال فاضلاب شهری به جوی های رو باز در برخی نقاط اهواز نیز افزود: در شهر 2 نوع شیوه دفع شامل آب های سطحی ناشی از بارندگی و نیز فاضلاب وجود دارد با این حال در سال های گذشته میزان بارندگی در اهواز کمتر شده و شاهد ریختن فاضلاب شهری در برخی جوی های روباز هستیم.

وی ادامه داد: زیرساخت های اهواز برای دفع آب های سطحی کامل نیست و برنامه داریم تا در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

شهردار اهواز بیان کرد: ساماندهی مشکلات ورودی شیبان به اهواز سال آینده آغاز شده که در آن ساماندهی آب های سطحی و جوی های روباز، کند روها، زیباسازی، بدنه سازی و سایر موضوعات در بحث خدمات شهری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش عوارض شهرداری در اجرای پروژه های این سازمان گفت: محل تامین اعتبارات شهرها عوارض مردمی است و برابر قانون عوارضی در زمینه های مختلف از جمله بهای خدمات، عوارض نوسازی و پسماند، در زمره عوارض پایدار شهری به شمار می روند.

کتانباف ادامه داد: تمهیداتی فراهم شده که تا نیمه بهمن فیش های عوارض را به مردم تحویل دهیم و انتظار داریم مردم این عوارض را پرداخت کنند تا بتوانیم بحث عمران و بهبود فضای شهری را پیگیری کنیم.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار