اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
جمعی از بیماران تالاسمی در مخالفت با انتقال بیمارستان شفا به بقایی 2 در اهواز، سه شنبه مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تجمع کردند.
نماینده تجمع کنندگان سه شنبه در حاشیه این تجمع گفت: 2 سال گذشته رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصمیم داشت بیمارستان شفا را به بقایی 2 اهواز انتقال دهد که با واکنش جامعه تالاسمی این اقدام انجام نشد، البته قسمتی ازعملیات انتقال انجام شد ولی ما همچنان دربیمارستان شفا خدمات دریافت می کردیم.

وی افزود: ولی بعد از 2 سال، رییس جدید دانشگاه تصمیم گرفت که بیمارستان شفا به بقایی منتقل شود و از آنجایی که 2 هزار و 200 بیمار تالاسمی در استان وجود دارد و بیشتر آنها از قشر ضعیف و کم درآمد جامعه هستند، بیماران کاملا مخالف انتقال هستند.

این بیمار تالاسمی در خصوص مشکلات بیماران گفت: امکانات در بیمارستان بقایی 2 کافی نیست و در بازدید از بیمارستان واقعا شرایط مهیا نبود، کمبود تخت و پرستار، نامناسب بودن فضای اتاق ها از نظر تهویه و دما، از دیگر مشکلات است.

این بیمار با اشاره به اینکه بعد مسافت از دیگر مشکلات انتقال بیمارستان شفا به بقایی 2 است اظهار کرد: بیماران اهواز و به ویژه بیماران تالاسمی که از دیگر شهرهای استان مراجعه می کنند باید مسیر طولانی را طی کنند که هزینه زیادی را لازم دارد؛هر بیمار تالاسمی در طول ماه حداقل سه تا چهار بار به بیمارستان مراجعه می کند که حدود یک میلیون ریال برای بیمار هزینه دارد.

وی بیان کرد: امنیت اطراف بیمارستان نیز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

نماینده تجمع کنندگان گفت: کاش قبل از تصمیم به انتقال بیمارستان، زیرساخت ها آماده می شد و بعد کار انتقال انجام میگرفت.

وی افزود: گفته شده دلیل دیگر انتقال بیمارستان شفا به بقایی 2 این است که می خواهند بیمارستان شفا را تخریب و ساختمانی برای مرکز جامع سرطان بسازند.

این تجمع کننده اظهار کرد: ما باساخت مرکز جامع سرطان مشکلی نداریم اما چرا می خواهند بخش خاص ما را تخریب کنند، بیمارستان شفا سه تا چهار هزار متر زمین خالی دارد.

این بیمار معترض ادامه داد: باید شرایطی مهیا شود که وضعیت آرامش، خدمات درمانی و تکریم بیماران بهتر شود.

وی اظهار کرد: ما تا آخر ایستاده ایم و تحت هیچ شرایطی حاضر به انتقال نیستیم.

دیگر تجمع کننده گفت: بخشی که می خواهند به ما بدهند مربوط به چهل سال پیش است که فقط نوسازی شده است.

این تجمع از صبح تا پاسی از ظهر ادامه داشت.

بیمارستان شفا در اهواز یک بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی درجه یک در ردیف یکی از بزرگترین مراکز عمده در زمینه ارائه خدمات خون و هماتولوژی است.

مسوولان ذیربط در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پاسخگویی در این باره را به بعد از ظهر موکول کردند ولی تا لحظه مخابره خبر به رغم پیگیری خبرنگار ایرنا ، پاسخی از مسئولان دانشگاه دریافت نشد.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار