اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور در گفتگو با شوشان:
طاهرخوانی:در 18 ماه گذشته ایجاد شرایط لازم برای سکونت اقشار مختلف اجتماعی کاملا سرعت گرفته و این تلاش کاملا مشهود است.
شوشان: حبیب الله طاهرخوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با شوشان بیان کرد: شیرین شهر یکی از شهرهایی است که زمان زیادی از عمر آن نمی گذرد و تمرکز مسئولین اجرایی شهر و همکاران ما در شرکت های عمران بر افزایش جذابیت های این شهر می باشد و سعی بر این است که اقشار متنوع اجتماعی را به سکونت در شهر جدید شیرین شهر ترغیب کرده تا باعث افزایش جمعیت این شهر شود.

طاهرخوانی با اشاره به اینکه واگذاری اولیه شیرین شهر با تاکید بر مسکن مهر بوده است گفت: با توجه به نوع ساخت، مسکن مهر در شیرین شهر نتوانسته متقاضی لازم را کسب کند در نتیجه تلاش مسئولین بر ایجاد فضاهای گردشگری و متنوع برای مردم است همچنین مجموعه ای از ویلاها و مساکن متنوع و متناسب با سلیقه مردم برای اقشار متوسط و بالای اجتماعی ساخته شده تا در نتیجه آن، ترکیب جمعیت شهر نیز متفاوت و متنوع باشد.


معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در 18 ماه گذشته ایجاد شرایط لازم برای سکونت اقشار مختلف اجتماعی کاملا سرعت گرفته و این تلاش کاملا مشهود است همچنین ایجاد فضاهای سبز و راه اندازی مجموعه های آموزشی و درمانی مجهز بیانگر چشم انداز روشنی است که در آینده شهر جدید شیرین شهر قرار دارد.

طاهرخوانی در ادامه با تاکید بر توسعه مسکونی کم تراکم اظهار کرد: در صورتی می توان جمعیت اهواز را به شهر جدید شیرین شهر جلب کرد که ابتدا کار و طرح های متفاوتی انجام شود بطوریکه در اهواز امکان عرضه آن وجود نداشته باشد همچنین در شهرهای جدید خوزستان توسعه مسکونی پر تراکم صورت نمی گیرد و توسعه مسکونی فقط بصورت کم تراکم با جذابیت بالا برای اقشار مختلف اجتماعی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت های عمران شهرهای حدید کشور ادامه داد: در شهرهای جدید می بایست خانه های باکیفیت متفاوت عرضه شود و مجموعه باغ ویلایی که در شیرین شهر وجود دارد جذابیت متفاوتی ایجاد کرده که می تواند علاوه بر جذب شهروندان اهوازی و سایر شهرهای استان برای سکونت در شیرین شهر شده  و همچنین باعث شود شهروندان اهوازی از خانه های کوچک و فاقد فضای باز به خانه های با فضای مناسب و محیطی باز و جذاب گرایش پیدا کنند.

طاهرخوانی در پایان با اشاره به علت فاقد متقاضی بودن مسکن مهر بیان کرد: تقریبا بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر در دو شهر جدید شیرین شهر و رامین وجود دارد که بخش عمده ای از آن فاقد متقاضی است به دلیل آنکه میزان دسترسیو امکانات آنها نسبت به شهرهای اصلی کمتر بوده و همچنین زیرساخت ها و امکانات اولیه فراهم نشده است و مشکل اساسی شهرهای جدید این است که پایه اولیه آنها بر اساس مسکن مهر طراحی شده است.

معاون وزیر راه در حاشیه بازدید از شهر جدید شیرین شهر: لزوم لحاظ شدن رویکرد آمایشی در شهرهای جدید کشور

حبیب الله طاهرخانی در حاشیه بازدید از شهر جدید شیرین شهر اظهار کرد: سیاست شهرهای جدید تاکنون متمرکز بر پاسخگویی به نیاز مسکن کلانشهرها و تراکم زدایی از شهرهای مرکزی بوده ولی رویکرد تازه ای برای شهرهای جدید در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به سیاست کلی نظام مبنی بر استقرار جمعیت در کرانه های جنوبی، اقداماتی در سواحل مکران و خلیج فارس در حال اجرا است تا آمایش سرزمین در شهرهای جدید، از جمله در جنوب کشور لحاظ شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید درخصوص تورم ناشی از احداث شهرهای جدید در کشور گفت: در شهرهای جدید کشور اتلاف منابع صورت گرفته که می توانست صرف توسعه شهری و صرف پیشرفت کشور شود.

وی ادامه داد: بخشی از منابع مالی کشور در شهرهای جدیدی که متقاضی نداشته اند، حبس شده است ولی نمی توان از آن با عنوان ایجاد تورم در شهرهای جدید یاد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد میزان کارآمدی شهرهای جدید کشور توضیح داد: رونق شهرهای جدید و برنامه ریزی عملیات اجرایی یک شهر جدید تا رسیدن به 50 درصد جمعیت که نشان از کارآمدی آن می دهد، یک فرایند حداقل 25 ساله است و امیدواریم فاکتورهای متنوعی که در شهرهای جدید داریم این مسیر کارآمدی را تسریع کند.

وی ادامه داد: برای احداث یک شهر ابتدا باید شرایط و جذابیت های لازم ایجاد شود و سپس کار ساخت آن آغاز شود ولی در برخی شهرها مانند شهرهای جدید خوزستان که بر پایه مسکن مهر ایجاد شد، کار به خوبی پیش نرفت.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید یادآور شد: مجموعه پروژه های عمرانی فاخر در شهرهایی مانند شیرین شهر و رامین شروع شده که چشم انداز روشنی را ترسیم کرده و امید است به رونق این شهرها منتهی شود.

طاهرخانی درخصوص نازل بودن کیفیت زندگی در شهرهای جدید به عنوان بزرگ ترین چالش این شهرها گفت: نازل بودن کیفیت در شهرهای جدید نسبت به شهرهای مجاور صحت ندارد زیرا شهرهایی مانند شیرین شهر بر پایه ساختار مدرن شهرسازی احداث شده و امکاناتی مانند تصفیه خانه آب هوشمند، سیستم برق زیرزمینی دارند که در دیگر شهرهای استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگرچه وضعیت شهرهای جدید از انتظارات ما پایین تر است، اما نسبت به سکونت گاه های مجاور وضعیت مناسبی داشته و از شرایط زیرساختی خوبی برخوردار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امکانات و زیرساخت ها در بحث آموزش و بهداشت در شهرهای جدیدی مانند شیرین شهر وجود دارد ولی خدمات آموزش و بهداشت در این شهرها نیازمند سکونت مردم در این شهرها است زیرا خدمات به حدی از جمعیت اختصاص می یابد.

وی درخصوص نحوه تامین مالی شهرهای جدید عنوان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت مادر تخصصی با مجموعه ای از شهرها است که برخی به مرحله سوددهی رسیده و از آن ها با عنوان شهرهای فرازمند یاد می شود. 

طاهرخانی گفت: بخشی از بار تامین مالی شهرهایی را که در مرحله آغاز توسعه هستند، بر عهده شهرهای فرازمند و بخش دیگر هم کمک های دولتی است که در قالب ردیف های بودجه به این شهرها تخصیص می یابد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید درخصوص وضعیت شهرهای جدید استان توضیح داد: از عمر این شهرها زمان زیادی نمی گذرد و در حال حاضر تمرکز ما بر افزایش جذابیت های این شهرها به منظور جذب قشرهای مختلف اجتماعیبه سکونت درآنهاست.

وی ادامه داد: هسته اولیه این شهرها، تاکید بر مسکن مهر بوده که با توجه نوع ساخت، نتوانسته متقاضی لازم را جذب کند بنابراین تلاش ما این است تا با ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری متنوع و با احداث مجموعه باغ ویلاها و واحدهای ارزان تر، ترکیب جمعیتی شهر متنوع تر شده و برای اقشار متوسط و بالای اجتماع مشوق ایجاد کنیم و در عین حال تلاش داریم تا زیرساخت ها و خدمات پایه را ایجاد کنیم.

طاهرخانی یادآور شد: بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید خوزستان وجود دارد که حدود 8 هزار واحد آن ها فاقد متقاضی است ولی روند توسعه این شهرها در یک سال گذشته سرعت گرفته و چشم انداز روشنی پیش روی این شهرها است.

شهر جدید شیرین شهر نزدیکترین مسکن مهر به مرکز استان بوده که در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید. این شهر جدید در 23 کیلومتری جنوب غربی اهواز واقع شده و تاکنون 270 خانوار در ان ساکن شده اند.






مرادبیگی سرمایه گذار رستوران سنتی شهر جدید شیرین شهر در گفتگو با شوشان: ایجاد این سفره خانه و مجتمع را بنا به درخواست مسئولین شیرین شهر مبنی بر داشتن مجتمع تفریحی و خدماتی است که حدود هفت ماه از عملیات احداث این مجتمع می گذرد و اخیرا به بهره برداری رسیده است ضمن اینکه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا امروز در فاز اول هزینه شده و فاز دوم نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید تا با افزایش ظرفیت و توسعه این مجتمع تفریحی و خدماتی بتوان خدمات متنوع تر و بیشتری به مردم ارائه داد.

وی ادامه داد: مساحت این مجتمع ۱۵۰۰ متر است و علاوه بر آشپزخانه، باغ ، حوض های ماهی ، آلاچیق های زیبا و مجهز ، پارک بازی کودکان و فضای بسیار زیبا برای مجتمع در نظر گرفته شده بطوریکه در سطح شهر اهواز این امکانات وجود ندارد.

وی افزود: در فاز دوم، ۲ هزار متر دیگر به مساحت مجتمع اضافه می شود که شامل باغ پرندگان ، پارک بازی برای کودکان و سایر خدمات تفریحی و رفاهی است; همچنین با توجه به افزایش وسعت مجتمع و اضافه شدن بسیاری از خدمات دیگر، این امر نه تنها ظرفیت را برای جذب مردم بیشتر می کند بلکه اشتغال زایی را نیز افزایش می دهد.

مرادبیگی در پایان یادآور شد: در این مجموعه ۱۸ نفر در قسمت های مختلف شاغل هستند و با بهره برداری فاز دوم که میزان هزینه آن ۱۲ میلیارد ریال است تعداد افراد شاغل این مجموعه به مراتب بیشتر خواهد شد.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار