اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
نوری:
عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس، گفت: اگر برخی از محصولات را فرآوری کنیم ارزش افزوده تولید و صادرات آنها افزایش پیدا می‌کند، ممنوعیت صادرات برخی محصولات توسط عراق نباید باعث ضرر دیدن کشاورزان شود.
سیدراضی نوری درخصوص جلوگیری عراق از واردات برخی محصولات کشاورزی ایرانی به این کشور، اظهار داشت: همانگونه که تولید ملی کشور برای ما اهمیت دارد تولید ملی دیگر کشورها نیز برای آنها مهم است و از آن حمایت می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید راه‌کارها و برنامه‌هایی را برای اینکه در چنین مواقعی کشاورزان با مشکل مواجه نشوند در نظر داشته باشیم، گفت: می‌توان پیشاپیش محصول جایگزینی را که بازار به آن نیاز دارد را تولید و صادر کنیم تا در اینگونه شرایط دچار سردرگمی نشویم، باید با حفظ بازار، ارزآوری داشته باشیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید محصول استراتژیک کشورهای هدف را شناسایی کنیم و تولید آن را جایگزین دیگر محصولات کنیم، ادامه داد: اگر برخی از محصولات را فرآوری کنیم ارزش افزوده تولید و صادرات آنها افزایش پیدا می‌کند، ممنوعیت صادرات برخی محصولات توسط عراق نباید باعث ضرر دیدن کشاورزان شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مراکز پژوهشی و برنامه ریزی کشور باید این موارد را از قبل پیش‌بینی کنند و جاگیزین آن را درنظر گرفته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از این جایگزین‌ها می‌تواند استفاده از صنایع تبدیلی باشد، خاطرنشان کرد: زمانی که سردخانه نگهداری و صنایع تبدیلی خوبی را داشته باشیم می‌توانیم با داشتن فرصت بیشتر، بازار جایگزین بهتری را برای صادرات محصولات پیدا کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار