شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
استاندار خوزستان با بیان این‌که تا یک یا دو روز آینده آب به تالاب منصوریه اهواز خواهد رسید، گفت: تالاب منصوریه یکی از تالاب‌های فصلی است که به علت خشک شدن، به یکی از کانون‌های ریزگرد تبدیل شده بود. این تالاب اکنون مرطوب و پرآب خواهد شد.
غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارها در بحث مبارزه با ریزگردها، انجام کارهای بیولوژیک و کشت نهال است. کار دیگری که در این زمینه انجام می‌گیرد قرق کردن برخی از مناطق و حفظ مراتع است.

وی افزود: همچنین قرار است برخی عرصه‌ها را مالچ‌پاشی کنیم تا همه 42 هزار هکتار کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار تا پایان سال تحت پوشش قرار بگیرند.

استاندار خوزستان بیان کرد: کار بیولوژیکی که در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز در حال انجام است، به خوبی پیش رفته و تنها کمی نسبت به برنامه مد نظر عقب است و سعی می‌کنیم این زمان نیز جبران شود.

شریعتی ادامه داد: کار فنی و مهندسی که در عرصه‌ها در حال انجام است، از برنامه مورد نظر عقب است و این مساله نیز به علت وجود موانعی مانند لوله‌های نفت و مسایل مختلفی بوده که در مسیر قرار داشته‌اند.

وی گفت:خوشبختانه همه مشکلات در مسیر کانال آب‌رسان به مناطق فوق بحرانی جنوب شرق اهواز حل شده است و امیدواریم مانع آخر این مسیر نیز در یک یا دو روز آینده برطرف شود. پس از عبور از این مانع دیگر هیچ مانعی در مسیر این کانال نیست و آب به تالاب منصوریه خواهد رسید.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بدین ترتیب تالاب منصوریه یکی از تالاب‌های فصلی است که به علت خشک شدن، به یکی از کانون‌های ریزگرد تبدیل شده بود، مرطوب و پرآب خواهد شد.

شریعتی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال‌های آینده نیز با همین سرعت کارها را طبق مصوبه دولت پیش ببریم تا بتوانیم ظرف پنج سال 320هزار هکتار از کانون‌های فعال ریزگرد را تحت پوشش قرار دهیم.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار