شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۲

شوشان : نماينده بهبهان در مجلس معتقد است: كابينه دولت آقاي روحاني بايد جديد باشد و رييس جمهور منتخب براي كسب اقتدار بيشتر مي تواند از ظرفيت وزرا و دولتمردان دولت‌هاي گذشته به عنوان يك اتاق فكر بي‌نظير، با تجربه و متخصص براي پيش‌برد اقدامات دولت خود استفاده كند.

محمدباقر شريعتي اظهاركرد: انتخابات اخير جمهوري اسلامي ايران صد در صد بي‌نظير بود؛ از اين جهت كه روزهاي پيش از برگزاري انتخابات نشانه‌هاي زيادي از حضور پرشكوه مردم مشاهده نمي‌شد و احساس شد شايد ميزان مشاركت كم باشد، ولي عوامل بسياري دست در دست هم داد كه انتخاباتي بي نظير در كشور داشته باشيم.

وي ادامه‌داد: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در آستانه برگزاري انتخابات در بيانات خود مسايلي را مطرح كردند كه به دل خيلي‌ها حتي مخالفان و كساني كه نمي خواستند در انتخابات شركت كنند، نشست و شاهد مشاركت 73 درصدي ملت ايران در اين رويداد بسيار مهم بوديم.

نماينده مردم بهبهان در مجلس گفت: ملت ايران براي مشاركت در انتخابات به وظيفه خود در قبال نظام عمل كرد؛ مردم شخصيتي را از جامعه روحانيت كشور انتخاب كردند و اين نشان مي‌دهد كه به اسلام و نظام جمهوري اسلامي رأي داده اند كه اين مصداقي از بي‌نظير بودن اين مشاركت به شمار مي‌رود.

شريعتي افزود: آقاي روحاني كه داراي شخصيتي روحاني و سياسي است و سوابق بسيار درخشان و معتدلي دارد، اكنون منتخب مردم ايران است و پس از تنفيد حكم رياست جمهوري نيز بايد در چارچوب مسايل و مشكلات داخلي و خارجي، دولتي را انتخاب كند كه بتواند پاسخ‌گوي عظمت و شكوه اين انتخابات باشد.

وي تصريح كرد: رييس جمهور منتخب با معرفي وزراي جديد به مجلس و استفاده از پيشكسوتان و وزراي دولت‌هاي قبل به عنوان يك ظرفيت مقتدر و برنامه‌ريز در جهت راهنمايي دولت جديد، مي‌تواند دولتي را تشكيل دهد كه با پشتوانه‌اي مهم و همراه با تخصص و عالم به علم سياست، به تلاش در جهت حل مشكلات مردم كشور و سربلندي ايران اسلامي بپردازد.

نماينده مردم بهبهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: كابينه‌اي با اعضاي جديد طبيعتاً با تفكر و انرژي جديدي وارد كار مي‌شود كه با استفاده از تجربيات گذشته و برنامه‌هاي جديد خود بايد دو چندان براي اين ملت كار كند تا مديريت و عملكرد خوب خود را در بهتر شدن اوضاع مردم به اثبات برساند. اعضاي جديد كابينه با داشتن خصوصياتي چون شجاعت، عالم و با تقوا بودن و همچنين استفاده از ظرفيت اتاق فكري كه ذكر شد، مي‌تواند بيش از دولت‌هاي گذشته خدمت‌گزار اين ملت باشد.

شريعتي درباره گمانه زني‌هايي كه درباره وزراي دولت يازدهم مي‌شود، اظهاركرد: متاسفانه در كشور ما تا به امروز نتوانستيم بحث احزاب را نهادينه كنيم و اگر احزاب نهادينه شده خوبي داشتيم كه مي توانستند در صحنه سياسي به خوبي وارد شوند، اكنون شاهد اين بوديم كه حزب و برنامه‌هاي حزب، تعيين‌كننده دولت و برنامه‌هاي آتي دولت منتخب است ولي اينگونه نيست و احزاب و گروه‌هاي سياسي اكنون به شكل نامنظم در كشور فعال هستند و طبيعي است كه گروه‌هاي سياسي مختلفي ليست هايي را از اعضاي كابينه ارايه مي‌دهند و گمانه زني‌هايي مي‌كنند و در واقع به فراخور ميزان توقعي كه از دولت آينده دارند، تلاش مي‌كنند نيروهايي را به عنوان اعضاي كابينه دولت رئيس جمهور منتخب معرفي كنند.

وي ادامه‌داد: معتقدم همان اتاق فكري كه متشكل از وزراء و دولت‌مردان دولت‌هاي قبل است، مي‌تواند در اين موقعيت راهنماي خوبي براي رئيس جمهور منتخب در اين زمينه باشد. در صورتي كه اين اعضاي معرفي شده به مجلس رأي اعتماد بگيرند، شاهد تشكيل دولتي با برنامه‌ريزي بهتر و همفكري بيشتر خواهيم بود.

 

نماينده مردم بهبهان در مجلس شوراي اسلامي افزود: هر چه اين اتاق فكر گسترده باشد، اتحاد و همدلي بيشتري در دولت شاهد خواهيم بود و اعتدال كه گفتمان رئيس جمهور منتخب است، از اين اتاق فكر خارج مي‌شود. همچنين افرادي كه در اين مجموعه هستند، احتمال اشتباهشان در انتخاب اعضاي كابينه كم‌تر است ولي اكنون با دادن ليست‌هاي متعدد، ناهماهنگي‌هايي ايجاد و فشارهاي زيادي به رئيس جمهور منتخب وارد مي‌شود كه خوب نيست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار