شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۰

سایت رهیاب نیوز نوشت : برخی شنیده ها حاکی است که سه تن از مدیران فعلی و سابق استان شانس بیشتری برای رسیدن به جایگاه مدیریت یکی از پردرآمدترین سازمان های خوزستان را دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

در حالی که منتخبین شورای شهر اهواز هنوز فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نکرده اند ولی رایزنی های بسیار گسترده ای در جلسات شبانه و روزانه برای تصمیم گیری در خصوص مهمترین مساله شورای یعنی انتخاب شهردار اهواز داشته اند.

با توجه به افزایش کرسی های شورای شهر اهواز و یکدست نبودن افکار و آراء منتخبین گمانه زنی در خصوص شهردار آینده اهواز بسیار دشوار است ولی برخی شنیده ها حاکی است که سه تن از مدیران فعلی و سابق استان شانس بیشتری برای رسیدن به جایگاه مدیریت یکی از پردرآمدترین سازمان های خوزستان را دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

1-منصورکتانباف

بی شک شهردار فعلی اهواز بیشترین شانس را برای تداوم حضور در جایگاه مدیریت کلانشهر اهواز دارد،عملکرد نسبتا خوب وی در دوران مسئولیت هوای تازه ای را به شهراهواز داده است

با وجود برخی اختلاف سلایق اعضای منتخب شورای چهارم شهراهواز با مدیریت فعلی شهرداری قطعا کتانباف اولین گزینه شورای چهارم  برای فعالیت به عنوان شهردار اهواز است.

اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری که در زمان کتانباف کلید خورده است و آرامش شهرداری در زمان مسئولیت وی و همچنین آلوده نشدن مدیران شهرداری اهواز به فساد مالی در زمان مدیریت کتانباف از مهمترین دلایل کسانی است که نظر به ابقای کتانباف دارند.

البته کتانباف در دوران مدیریت خود هیچوقت چالشی به بزرگی شورای شهر را در مقابل خود ندیده است و با توجه به روحیه اجرایی و غیرسیاسی که دارد به نظر می رسد در صورت انتخاب شورا و موافقت خود ریسک بزرگی خواهد کرد چرا شورای شهر اهواز نشان داده که این ظرفیت را داردتا تبدیل به گرداب تخریب مدیران توانمند استان شود!

2-محمدرضا شمسایی

رئیس اسبق سازمان آب و برق خوزستان و شهردارسابق اهواز مثل گذشته یکی از نامزدهای مدنظر منتخبین شورای شهر اهواز است شمسایی که در دوره پرتلاطم شورای سوم اهواز به مدت 18ماه عنان مدیریت شهری را در اختیار داشت با توجه به ارتباطات قوی خود همیشه به عنوان پای ثابت گزینه های مدیریتی در استان بوده است .

در دور اول استیضاح شمسایی در شورای سوم وی مدعی شد اگر به مدت 5سال مدیریت کلانشهر اهواز را به وی بسپارند  اینجا را مانند اصفهان خواهد کرد هرچند شمسایی از استیضاح اول موفق بیرون آمد ولی در دور دوم استیضاح وی، فقط یک عضو شورا مخالف استیضاح بوددو در نهایت شورای سوم اهواز به شمسایی هم رحم نکرد تا آرمان شهر شمسایی یعنی اصفهان محقق نشود.

شمسایی کارنامه نسبتا موفقی در سازمان آب و برق از خود به جای گذاشت ولی در شهرداری اهواز دوران پرحاشیه ای را داشت که موجب شده بود شهرداری به جای تمرکز بر روی وظایف ذاتی خود به مسائل فرعی بپردازد البته در این حاشیه سازی ها نقش شورای شهر بی تردید پررنگ تر از سایر افراد و ارگان ها بود.

در صورت انتخاب شمسایی به عنوان شهردار یکی از مهمترین چالش های پیش روی شورا نحوه تعامل با وی خواهد بود چرا که شمسایی نشان داده نسبت به دیگر مدیران توصیه پذیری کمتری دارد  مساله ای که در کنار سایرموضوعات از جمله عواملی بود که اعضای شورای سوم اهواز را به درست یا نادرست به سمت استیضاح شمسایی کشاند.

3-سیدخلف موسوی

ازجمله مدیرانی که درچند سال اخیر خود را در حلقه مدیران استانی جا انداخته است سیدخلف موسوی است، وی که سابقه فرمانداری در شهرستان هایی مثل:سوسنگرد،دزفول وآبادان را دارد به نظر می رسد مورد توجه تعدادی از اعضای شورای شهر قرار گرفته است هرچند که احتمال شهردار شدن وی ضعیف است ولی رایزنی هایی به صورت جسته وگریخته برای حضور موسوی در راس مدیریت شهری اهواز صورت گرفته است.

سید خلف موسوی مدیری است که مثل حجازی در دولت خاتمی سابقه فعالیت دارد و تا آنجا که برایش مقدور است از موضع گیری های سیاسی و  مسائل حاشیه ای فاصله می گیرد.

موسوی که در حال حاضر یکی از مدیران کل استان است در زمان انتصاب خود به عنوان مدیرکل صنایع ومعادن استان دوران بسیار پرچالشی را پشت سرگذاشت به نحوی که حتی حجازی حاضر به شرکت در برنامه تودیع ومعارفه وی نشد و در همان مجلس نمایندگان آبادان وشوش به شدت علیه استاندار تاختند.

البته در حال حاضر رابطه حجازی و موسوی خیلی هم شکرآب نیست و استاندار هم وی را به عنوان یکی از افراد حاضر در حلقه مدیران استان پذیرفته است هرچند کم حاشیه بودن موسوی هم  دراین موضوع اثرگذار بوده است.

 

به هر حال موسوی نیز می تواند یکی از گزینه های شورای اهواز برای مدیریت شهری باشد چرا که وی  مهمترین ویژگی خود را حمایت های نسبتا خوب برخی از نمایندگان فعلی و سابق اهواز در مجلس شورای اسلامی می بیند البته تاکنون این حمایت ها اثرچندانی بر روی شورای منتخب چهارم اهواز نگذاشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار