اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
در کشور ما، زندگی شهرنشینی، یک زندگی پر استرس و پر اضطراب است و متاسفانه فرهنگ عمومی ما به جای اینکه مردم را برای مهار استرس به سمت استفاده از امکانات فضای سبز، گفتگوی صمیمانه، ورزش و فعالیت های تفریحی هدایت کند، مردم را به مصرف کنندگان دائمی داروهای مسکن و آرامش بخش سوق داده است.
رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: مصرف داروهای آرام بخش، حتما باید با نظر پزشک صورت گیرد و اینکه مردم به دنبال بروز هر درد و آشفتگی ذهنی، به سراغ مصرف دارو بروند کاملا نادرست است.

حمید خیری، رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در گفتگو با فارس، با اشاره به شیوع خوددرمانی از طریق داروهای ضد اضطراب اظهار داشت: در کشور ما، زندگی شهرنشینی، یک زندگی پر استرس و پر اضطراب است و متاسفانه فرهنگ عمومی ما به جای اینکه مردم را برای مهار استرس به سمت استفاده از امکانات فضای سبز، گفتگوی صمیمانه، ورزش و فعالیت های تفریحی هدایت کند، مردم را به مصرف کنندگان دائمی داروهای مسکن و آرامش بخش سوق داده است.

وی ادامه داد: مصرف داروهای آرام بخش، حتما باید با نظر پزشک صورت گیرد و اینکه مردم به دنبال بروز هر درد و آشفتگی ذهنی، به سراغ مصرف دارو بروند، کاملا نادرست است و ممکن است سلامت ایشان را با مخاطرات جدید مواجه کند.

به گفته خیری، خود درمانی، عوارض متعددی دارد و این موضوع خصوصا در رابطه با داروهای ضد اضطراب که متأسفانه مصرف آن ها هم شایع شده، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این میان برخی هم با دامن زدن به موج استفاده از دم نوش های گیاهی، این تصور را ترویج می کنند که دم نوش ها معجزه گر هستند و می توانند هر درد بی درمانی را مهار کنند.

خیری اضافه کرد: البته مصرف دم نوش هایی که مبتنی بر مستندات علمی هستند، قطعا می تواند مفید باشد ولی دایره اثرگذاری آن ها، محدود است و نمی توان از آن ها توقع معجزه داشت.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: همچنین برخی مردم تصور می کنند که مصرف داروهای گیاهی، فاقد عوارض جانبی است که این تصور از اساس نادرست است و داروهای گیاهی نیز به تناسب خود، عوارضی ایجاد می کنند و مصرف آن ها باید به قاعده و به جا باشد که این موضوع را پزشک تشخیص می‌دهد.

خیری اضافه کرد: بخش قابل توجهی از بیماری های کبدی به دلیل مصرف خودسرانه داروها است و متاسفانه اطلاع رسانی مناسبی در این خصوص به مردم شکل نگرفته است.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در پایان تصریح کرد: جهان امروز، نقش داروسازان حاضر در داروخانه ها را برای ارتقای سواد عمومی، کلیدی و سرنوشت ساز توصیف می کنند و آن ها را خط اول مقابله با مصرف خودسرانه دارو می شناسد ولی متاسفانه در کشور ما، مشکلات مالی و تاخیر در پرداخت مطالبات سبب شده وقت و انرژی داروسازان به جای اینکه صرف ارائه مشاوره به مردم شود، بر گرفتاری های روزمره متمرکز شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار