شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
شوشان _ منصور فاضلی:

با سلام و عرض ادب و احترام 

چه باید گفت نمیدانم ، هدف از اصرار بر یک فعل مکرر اشتباه چیست .؟؟

ما قبلا تبعات داشتن فرماندار با تخصص پزشک را به تلخی چشیده ایم ، لیک انچه به عمل امد جز خسارت و فرصت سوزی و یاس و نا امیدی، ناکارامدی، بدلیل عدم اشراف بر قوانین وزارت کشور و عدم داشتن تخصص های متفاوت وزارتی که باعث گردید کلانشهری چون اهواز در اقیانوس متلاطم گرفتار اید، تحفه ای در پی نداشت و نه تنها پیشرفتی را احساس ننمودیم بلکه اوج پسرفت را در جامعه لمس نمودیدم .

 حال اصرار بر چیست، چرا شهری که در اوج بحران،  معضلات و مشکلات و غوطه ور است. پزشکی فاقد تخصص و کارامدی و عدم اشراف بر بحران شناسی و مدیریت بحران در قالب یک فرماندار برایش معرفی میگردد، شخصی که نه بدلیل شایستگی و قابلیت های وزارتی ، بلکه به واسطه تخصص پزشکی،  نمیتواند لزوما فرماندار شایسته ای باشد .

ابادان نیازمند مدیریت بحران است و مدیری کارامد و توانا برای اشراف بر بحران های درونی را میطلبد تا چه وقت باید شاهد اینگونه تفکرات بی برنامه باشیم . وقتی هدف فرصت سازی نباشد فرصت سوزی هدف میگردد .

متفکران و مجریان و متولیان استان بر کدام اساس ، بر کدام اصول ، شخصی را برای فرمانداری یک شهر ویژه معرفی میکنند و برایش چانه زنی میکنند که مهمترین ویژگیش معاونت دانشگاه بوده و تخصصش فرای انچه که میبایست که مد نظر است .

برای چنین تفکراتی کم هزینه نداده ایم .انتخابات شورای شهر اهواز نمونه باراز همین تفکر بی فرجام بوده اما اصرار بر ادامه این تفکر اینبار راه را بسوی ابادان کج نموده و گزینه ای مطرح میگردد که قطعا اگر ابادان را در همین سبک و سیاق باقی بگذارد بخت با مردمانش یار خواهد بود.

چالش های پیش رو در این شهر کم نگشته و بلکه فزونی یافته ، حال برای جامعه ای چند محوری و با تفکرات خاص .معرفی یک گزینه نه به واسطه شایستگی بلکه بخاطر قرابت و نزدیکی و بر اساس رابطه برای منصب فرمانداری قطعا این شهر را به ورطه سقوط خواهد برد .

انچه به نظر میرسد شهرستان ابادان تاوان تفکرات بر برنامگی مدیران اجرایی استان و همین شهرستان را پس میدهد. این شهرستان ویژه انواع فرمانداران با تخصص های بی ربط را تجربه نموده غیر از انچه که میبایست بر کرسیش جلوس نماید .ظاهرا بازهم باید شاهد یک انتصاب بی کیفیت باشیم و عواقبش را جامعه بپرازند . اصل مدیریت و برنامه ریزی در استان مغفول مانده و وهمتی برای اهتمام ورزیدن به ان وجود ندارد.

 گویا مجریان استان اصل شایستگی را بر تخصص های پزشکی و استان را با بیمارستان و مراکز درمانی اشتباه پنداشته و تفکرات خویش را بر این محور استوار نموده اند .تا چه وقت تاوان بی برنامگی مدیران را جوامع بپردازند.

 الله اعلم 
والعاقبه للمتقین اللهم و اجعلنا من المتقین 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار