اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
امام جمعه موقت اهواز:
حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن زاده گفت: حادثه کربلا و عاشورا نشان دهنده ایثار، از خودگذشتگی و ترجیح دیگران بر خود است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن زاده اظهار کرد: حادثه بزرگ عاشورا یک حادثه بی نظیر در تمام طول تاریخ بشریت است که ابعاد بسیار گسترده ای دارد. بخشی از این حادثه بعد احساسی و عاطفی دارد که این موضوع در روایات و احادیث بسیار برجسته و نمایان است.

وی افزود: آنچه مردم در سوگواری ها انجام می دهند به بعد عاطفی و احساساتی برمی گردد که بر این بعد بسیار تاکید شده است.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم پرداختن به بعد معنوی حادثه عاشورا در سخنرانی ها، تصریح کرد: بعد معرفتی حادثه کربلا و عاشورا بسیار مساله مهمی است. در زیارتنامه سیدالشهدا(ع) در اربعین آمده است که قیام امام حسین(ع) برای آگاهی بخشی است بنابراین باید در منابع و سخنرانی ها به خوبی به بعد معرفتی پرداخته شود.

حسن زاده گفت: حادثه کربلا و عاشورا یک الگو است. باید نگاهمان به عاشورا به گونه‌ای باشد که امام حسین(ع) را سرمشق خود قرار دهیم. این موضوع زمانی انجام شدنی است که آشنایی صحیحی با کربلا و عاشورا داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید تحریفات کنار گذاشته شوند و واقعیت کربلا و عاشورا را بیان و مردم را با آنها آشنا کنیم.

حسن زاده تصریح کرد: حادثه کربلا و عاشورا نشان دهنده ایثار، از خودگذشتگی و ترجیح دیگران بر خود است که این موارد نقطه مقابل خودخواهی است. آنچه جامعه ما امروز نیاز دارد این است که به ایثار و فداکاری برسیم.

وی افزود: اگر حادثه کربلا در اعماق جانمان نفوذ کند و با واقعیت آن آشنا شویم و الگوی خود قرار دهیم، قطعا عزت و سربلندی که خداوند لطف کرده است را حفظ خواهیم کرد و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند از این مشکلات که اکنون به وجود آمده است عبور خواهیم کرد.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار