اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
استاندار خوزستان:
غلامرضا شریعتی با تأکید بر لزوم تأمین امنیت مسیر چذابه و پایانه مرزی گفت: تمهیدات خوبی در شورای تأمین استان خوزستان برای امنیت اندیشیده و برنامه ریزی شده است.
غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اربعین حسینی که شنبه شب در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: وزارت کشور مانند سال گذشته اداره مرزهای چذابه و شلمچه را به صورت قرارگاه اعلام کرده است و بر همین اساس معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به عنوان رییس قرارگاه چذابه و معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان به سمت رییس قرارگاه شلمچه منصوب شده اند.

وی افزود: امسال مدیریت بحث اربعین در مرزها متمرکز شده تا در پایانه های مرزی و حتی در مسیر با تعدد مراکز و مراجع تصمیم گیری و اختلاف سلیقه مواجه نشویم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: کارهای روتین به صورت عادی انجام می شود و اموری که نیاز به تصمیم گیری و اقدام دارد، در قرارگاه تعیین تکلیف می شود.

شریعتی تصریح کرد: در این زمینه اعضای ستاد اربعین که اعضای قرارگاه نیز هستند، نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند تا خدمات بهتری به زائران اربعین ارائه شود. باید فرصت را غنیمت بشماریم و در حد توان و با همت، رضایت زائران اربعین حسینی را جلب کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی کمبودها در مرز چذابه، عنوان کرد: کمبودهایی که وجود دارد باید رفع شود و مسیر چذابه باید چهار بانده و شش بانده شود زیرا در طول سال از این مسیر برای تجارت و بازرگانی و صادرات نیز استفاده می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به عدم اجرای کامل پروژه چهار بانده شدن مسیر چذابه، یادآور شد: در گذشته نیز قول داده بودیم که این مسیر چهار بانده شود. هرچند عمده کار انجام شده اما به دلیل مشکلات مالی کشور و استان خوزستان نتوانستیم به قول خود عمل کنیم و منابع مالی مورد نیاز را به پیمانکاران تزریق کنیم.

شریعتی ادامه داد: احتمالا تا چند روز آینده بیش از ۸۰ درصد کار انجام می شود اما نتوانستیم ۲۰ درصد کار را که قول داده بودیم عملی کنیم.

وی افزود: تمام همت‌مان را به خرج می دهیم تا مسیر چذابه را برای زائران کم خطرتر و عرض جاده را بیشتر کنیم.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم هرچه سریعتر انجام شدن آسفالت مسیر چذابه تأکید کرد: باید هرچه سریعتر مسیرهای منتهی به مرز و بین مواکب آسفالت شود و مدیران ادارات اهتمام بیشتری به خرج دهند و مساله اربعین را به صورت ویژه ببینند.

شریعتی افزود: با بروز کوچک‌ترین کمبودی در مراسم اربعین حسینی بازتاب آن بین المللی خواهد بود و چهره استان خوزستان مخدوش می شود بنابراین در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی مدیران باید سریعا مشکل را برطرف کنند و به طور مرتب سرکشی را انجام دهند.

وی گفت: بر تأمین امنیت مسیر چذابه و پایانه مرزی تأکید می کنم. تمهیدات خوبی در شورای تأمین استان خوزستان برای امنیت اندیشیده و برنامه ریزی شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار