شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
سخنان عجیب دو مسئول بهداشت خوزستان
اخیرا رییس مرکز بهداشت شرق اهواز در نشست شورای سلامت سخنان عجیبی بر زبان رانده که تاکنون در هیچ مرکز علمی ایران و جهان به اثبات نرسیده است.
شوشان: اخیرا رییس مرکز بهداشت شرق اهواز در نشست شورای سلامت سخنان عجیبی بر زبان رانده که تاکنون در هیچ مرکز علمی ایران و جهان به اثبات نرسیده است.

در این نشست ، شریفی رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به تدوین سند سیاست ارتقای سلامت روان گفت: امروز بیش از 20 درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روانی هستند اما در خوزستان به دلیل گرمای طاقت فرسا، آلودگی های زیست محیطی و گرد و غبار این آمار بیشتر است.

به گفته وی، طبق برآورد سازمان جهاني بهداشت، 151 ميليون نفر به افسردگي، 26 ميليون نفر به اسكيزوفرن، 125ميليون نفرمعتاد به الكل، 40 ميليون نفر به صرع و 24ميليون نفربه آلزايمر مبتلا هستند و سالانه 844 هزار نفر بر اثر خودكشي مي ميرند.

این عضو شورای سلامت اهواز با بیان اینکه پیشگیری ارزان تر از درمان است، بر ارائه آموزشهای مهارتی تاکید کرد و افزود: نگاه ویژه به بهداشت روان در ادارات، خانواده ها، مدارس و زندانها باید به وجود آید و برای تحقق سلامت در خانواده ها نگرش تک بعدی به سلامت را باید کنار بگذاریم و سلامت جسم و روان را همزمان مدنظر داشته باشیم.

71 هزار اهوازی اختلالات روانی مزمن دارند

در این نشست همچنین رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: دست کم 71 هزار اهوازی به اختلالات روانی مزمن دچار هستند.

کریم بیت سیاح اظهار کرد: با توجه به اینکه هفت درصد از اختلالات روانی به مزمن تبدیل می شوند، دست کم 71 هزار نفر در اهواز و 240 هزار نفر در کشور دچار اختلالات روانی مزمن هستند.وی بیماری روانی را «زخم نامرئی» توصیف کرد که آغاز آن مشخص نیست.

بیت سیاح اضافه کرد: 375 نوع بیماری روانی در 17 طبقه تقسیم بندی می شود و بر اساس آمارهای جهانی 20 تا 35 درصد هر جامعه ای دچار اختلالات روانی خفیف تا شدید هستند که شایع ترین آنها اضطراب است. بنابراین بر اساس جمعیت اهواز در خوشبینانه ترین حالت 300 هزار نفر به اختلالات روانی دچار هستند.

وی با اشاره به نگرش اشتباه نسبت به اختلالات روانی در جامعه گفت: «انگ زدن» به مبتلایان این عارضه باعث عدم مراجعه به پزشک می شود و به همین دلیل والدین از ارجاع کودکان خود به مشاور روانی امتناع می کنند. با توجه به اینکه اختلالات روانی در صورت عدم معالجه تا دو سال مزمن می شوند نتیجه عدم مراجعه به پزشک مزمن شدن یک اختلال در کودک خواهد بود و سرانجام آن نیز مشخص نیست.

رئیس سابق بیمارستان روانی سلامت اهواز، اختلالات روانی را بیماری عادی همرده سرماخوردگی و سایر بیماری ها توصیف کرد و افزود: با شناسایی به موقع و درمان مناسب می توان از بسیاری عوارض و هزینه های اجتماعی ناشی از این اختلالات پیشگیری کرد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
comment
1
2
comment همین حرفا رو می زنن کسی نمید خوزستان سرمایه گذاری کنه. این حرفا بی منطقه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
comment
2
1
comment اگر اینجوره باید تمام مردم بحرین و کویت الان دیوونه شده باشند. اونجا گرماش بیشتره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
comment
1
1
comment باید به مسئولین بهداشت گوشزد شود که این نوع سخنان که پشتوانه علمی چندانی نداره خوزستان را در نظر دیگران بد جلوه میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار