شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
باز هم خلأ وجود مدیر جهادی؛
در بارندگی‌های شدید اخیر در اهواز، اعضای یکی از گروه‌ جهادی خدام‌الرضا(ع)، به کمک ساکنین منازل آب‌گرفته شتافتند.
خوزستان در هفته اخیر شاهد بارندگی بسیار خوبی بود که مایه خوشحالی و رضایت همه خوزستانی‌ها شد؛ بارانی که به گواه بسیاری سال‌ها بود این‌گونه نباریده بود و با باریدنش روح و جان اهل خوزستان را سیراب کرد.

باران و آب‌گرفتگی، دوقلوهای جدانشدنی اهواز

در میان همه خوشحالی‌ها از نزول رحمت الهی، چیزی که خیلی در ذوق می‌زد آبگرفتگی بیش از حد معابر در شهرهای مختلف خوزستان و به‌خصوص در اهواز بود. بارش شدید باران یک بار دیگر تلنگری به مسئولان زد که علاوه بر وجود نقص در سیستم فاضلاب شهری اهواز، باید خیلی زود کلنگ احداث شبکه دفع آب‌های سطحی در اهواز به زمین زده شود.

خیابان‌هایی که مسدود می‌شدند، ماشین‌هایی که در آب خاموش شده و در راه می‌ماندند، کودکانی که در خشکی راهی به مدارس‌شان نمی‌یافتند، فاضلاب‌هایی که در منازل و کوچه‌ها بالا می‌زد همه از مشکلات آبگرفتگی معابر در ایام بارانی اهواز بوده و هستند. به این موارد بیماری‌های عفونی ناشی از فاضلاب، شکستن دست و پا در پیچ خوردگی‌هایی که برای افراد در معابر آب‌گرفته اتفاق می‌افتد و اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌هایی که دچار خسارت می‌شوند را نیز اضافه کنید.

اما لیوان مسئله آب‌گرفتگی در شهر اهواز، یک نیمه پر هم دارد؛ سه چهار شب پیش که در اوج آب‌گرفتگی‌های سطح شهر، آب به درون برخی خانه‌ها نیز نفوذ کرده بود، بچه‌های گروه جهادی خدام‌الرضا(ع) دست به کار شده و با حضور در منازلی که آب‌ به آن‌ها نفوذ کرده و باعث مشکل ساکنان شده بود، به رفع مشکل آن‌ها کمک کردند.

در این باره، حجت‌الاسلام محمود صادقی، سرپرست و نماینده گروه جهادی خدام‌الرضا(ع) به خبرنگار فارس در اهواز گفت: گروه ما که زیرشاخه مسجد امام جعفر صادق(ع) منطقه خشایار اهواز است، فعالیت‌های خود را در قالب نام گروه جهادی خدام‌الرضا(ع) حدود 3 سال است که آغاز کرده و بیشتر در مناطق کم‌تربرخوردار غرب اهواز مانند خشایار، کوی مندلی، کوی سیاحی و کوی علوی فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: در زمان آبگرفتگی، به محض اینکه اعضای گروه متوجه شدند که آب وارد خانه‌ها شده، وارد عمل شدند و به کمک اهالی مناطقی که نیاز به کمک داشتند شتافتند. هر کس از بچه‌ها هر وسیله‌ای داشت اعم از سطل،خشک‌کن، تِی، بیل، حوله و چکمه با خود آورد تا به هر شکلی که مقدور بود به مردم کمک کنند.

نماینده گروه جهادی خدام‌الرضا(ع) گفت: بیش از 10 نفر از جوانان بسیجی گروه جهادی، در مناطقی که ذکر شد به گشت‌زنی مشغول شدند و هر خانه‌ای که نیاز به کمک داشت را در برطرف کردن مشکل آب‌گرفتگی یاری می‌کردند. به‌طور مثال پیرزن سیده‌ای در یکی از مناطق محروم به تنهایی زندگی می‌کرد که آب از حیاط خانه به داخل اتاق‌ها آمده بود و با توجه به اینکه حدود یک وجب آب بالا آمده بود برخی وسایل این خانه روی آب شناور شده بودند که به همت اعضای گروه جهادی آب این خانه تخلیه شد و مشکل رفع شد.

وی ادامه داد: گروه جهادی خدام‌الرضا(ع) در زمینه سازندگی و عمرانی، تهیه ارزاق ماهانه برای خانواده‌های مستضعف، خدمات پزشکی و کارهای فرهنگی برای خانواده‌های بدسرپرست و نیازمند فعالیت می‌کند و امیدواریم این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد.

باز هم خلأ وجود مدیر جهادی

به‌هرحال حضور گروه‌های جهادی در کنار مردم، به‌ویژه طبقه محروم جامعه در معضلی مثل آب‌گرفتگی بسیار مبارک است اما نباید فراموش کرد که وظیفه اصلی بر گردن مسؤولانی است که در اصل آن‌ها باید برای حل مشکلات جهادی عمل کنند. هر چند در چند روز اخیر و در جریان همین آب‌گرفتگی‌های اهواز حضور برخی مدیران در میدان عمل، باعث خرسندی شهروندان شد اما مدیریت جهادی موضوعی است که سال‌های متوالی است خلأ آن دیده می‌شود و درصد کمی از مسؤولان ما با چنین روحیه‌ای در عرصه مدیریت حضور دارند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار