شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
مدیرکل امور عشایر خوزستان:
مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: بخش عمده‌ای از خانوارهای عشایر از مناطق تحت خطر سیلاب به مناطق امن جابه‌جا شده‌اند و روند جابه‌جایی سایر عشایر نیز ادامه دارد.
علی‌رحم کریمی با اشاره به این‌که تعدادی از عشایر درون استان در مناطقی ساکن هستند که احتمال خطر سیلاب برای آن‌ها وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، مدیریت بحران استان و شهرستان‌هایی که عشایر در آن‌ها ساکن هستند مصوباتی را در نظر گرفته‌اند تا عشایری که در معرض خطر سیلاب هستند به مکان‌های امن منتقل شوند.

وی افزود: بر اساس این مصوبات و با همکاری فرمانداری شهرستان‌‌ها، عشایری که در مناطق خطرناک ساکن هستند، در حال جابه‌جایی به مناطق امن هستند تا در صورت وقوع سیلاب و بارندگی‌های شدید شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا بخش عمده‌ای از این خانوارها از مناطق تحت خطر سیلاب به مناطق امن جا‌به‌جا شده‌اند و روند جا‌به‌جایی سایر عشایر نیز ادامه دارد.

کریمی ادامه داد: بخشی از عشایر همچنان در مناطق تحت خطر زندگی می‌کنند اما به آن‌ها هشدار داده‌ایم که باید به مناطق امن منتقل شوند و کار انتقال آن‌ها را نیز از طریق فرمانداری‌ها و سایر بخش‌ها پیگیری می‌کنیم تا هرچه سریعتر این خانوارها را نیز جابه‌جا کنیم.

وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از عشایر که تحت خطر سیلاب قرار داشتند در شهرستان دزفول مستقر بوده‌اند که خوشبختانه به مکان‌های امن و به دور از خطر سیلاب منتقل شده‌اند و خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم به صورت حضوری و کتبی به عشایر انجام گرفته تا از مناطقی که احتمال وقوع سیلاب در آن‌ها وجود دارد دوری کنند و در مکان‌هایی مستقر شوند که دارای امنیت بیشتری باشند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار