شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید که: « به درستی که دانش، سبب زنده شدن دلها از نادانی ، روشنایی بخشیدن چشم ها از کوری جهالت و توان بخشیدن بدن ها از ضعف است.»
سید موسی بلادیان: با پایان یافتن فصل تابستان بوی مهر در شهرها و کوچه های کشورمان پیچیده است و بازهم مدارس چشم به در دوخته اند و به انتظار نشسته اند تا سال تحصیلی جدید را همراه با دانش آموزان آغازکنند.

با آغاز سال تحصیلی در اول مهر، میلیون ها دانش آموز به شوق آموختن، روانه مدرسه می شوند. همه ساله با شروع مهرماه کوچه ها و خیابان ها رنگ و بوی دیگری پیدا می کنند و شور و شوق دانش آموزان جلوه زیبایی به جامعه می بخشد. اول مهر روز تابش خورشید علم بر سرزمین دل ها، روز طلوع دوباره صبح دانش بر سحرخیزان و دلداگان عرصه علم، طلوع دوباره خورشید دانش بر اهالی دانش دوست ، روز بذرافشانی دانه های علم و بصیرت، تولد دوباره مدرسه و کتاب نظم و انضباط، آغاز زنگ دانایی، پرواز در فضای علم و دانش، پیوند شاخه تعلیم و تربیت بر پیچک زندگی، روز خانه تکانی و زدودن گرد و غبار جهل و جهالت و میوه علم بر شاخه جان.

آغاز مهر یعنی باز شدن پنجره علم و دانش به روزی آموزندگان، طراوات گل های خرد برای خردورزان و شروع بارشهای معنوی و روئیدن گل های حیات بخش جامعه یعنی دانش آموزان و گشودن باغهای پر از بهار زندگی ( مدرسه) و لبخندهای پر از مهر و محبت و دوستی، و شروع دیگری از فصل زندگی برای آموختن و متعالی شدن است.

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید که: « به درستی که دانش، سبب زنده شدن دلها از نادانی ، روشنایی بخشیدن چشم ها از کوری جهالت و توان بخشیدن بدن ها از ضعف است.»

بی شک اگر افسران جبهه دانائی که معلمین، مربیان و مدیران هستند جایگاه رفیع خود را از منظر اسلام خوب می دانستند در نبرد با جهالت و نادانی عاشقانه می آمدند و لحظه ای از آموزش و تربیت باز نمی ایستادند. همچنین اگر برای جویندگان علم و آگاهی اهمیت علم آموزی خوب تفهیم می شد مقام معلم از اعتبار بیشتری برخوردار می گردید و دانش آموزان شیفته مدرسه و کلاس می شدند. البته در این مسیر توفیقات خوبی نصیب شده که می باید زمینه بهتری برای تعالی بیشتر فراهم شود. در اینخصوص مناسب است که از کلام معصومین علیهم السلام بهره بگیریم که فرموده اند :

هرکه در طلب دانش بیرون رود تا زمانی که برگردد در راه خدا گام برمی دارد و هرگاه جوینده دانش در حال آموختن علم مرگش فرا رسد شهید مرده است (پیامبر اسلام)

دانش، چراغ خرد است و هیچ گنجی ، سودمندتر از دانش نیست (حضرت علی علیه السلام)

عالمی که از علمش بهره برد، برتر از هفتادهزار عابد است. (امام باقر علیه السلام)

اگر مردم می دانستند علم چه فوایدی دارد، هر آینه در جستجوی آن بر می آمدند گرچه در راه آن خون بریزند و در ژرفای دریاها فرو روند. هرکه برای خدا علم بیاموزد و برای خدا به آن عمل کند و برای خدا به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان ها از او به بزرگی یاد شود و گفته آید: برای خدا آموخت، برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد. شروع روز آگاهی و رشد و بالندگی بر همه دانش پژوهان، معلمین ، مربیان و مدیران مبارک باد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار