اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
شوشان - علی عبدالخانی:

در مراودات کلامی عامیانه اصطلاحی هست تحت عنوان: " ظلم بلسویه عدل است. "
مرحوم مطهری ضمن رد این اصطلاح،  بحثی دارد تحت این عنوان:

" عدالت یعنی تساوی در زمینه ی استحقاقهای متساوی و رعایت حقوق افراد و عطا کردن حق به هر ذی حق و ظلم عبارت است از پایمال کردن حقوق و تجاوز و تصرف در حقوق دیگران بنابراین توزیع بلسویه ی ظلم بدلیل تضاد با اصل عدالت مردود است. "

*بحث تبعیضهای دولت روحانی و تعامل دوگانه ی دولت ایشان نسبت به کشاورزان زیاندیده خوزستانی در سیل ۹۵ و پس از آن و نپرداختن خسارات وارده به آنها از یک سو و پرداخت بسیار فوری خسارات کشاورزان شمالی از سوی دیگر، امروز جزء مباحث پنهان باقی نمانده و بسیاری از مسئولان این تعامل غیر قانونی، غیر اخلاقی و تبعیض آمیز را سبب بی اعتمادی عمومی مردم سیل زده و سایر شهروندان خوزستانی نسبت به دولت تدبیر و امید !! می دانند.*

بعنوان مثال فرمانده ی قرارگاه کربلا در جنوب غرب بر این موضوع صحه گذاشته است.

*متاسفانه نگاه دوگانه ی دولت مرکزی به ملت واحدِ خودش و تبدیل شدن این دولت به عرصه ی اعمال نفوذ دولتمردان و متنفذان دولتی جهت کسب استحقاقات هر چه بیشتر برای مسقط الرؤسشان ( زادگاهشان ) همچنین  برتر دانستن بخشی از هموطنان  بر بخش دیگر، کار را به جایی رسانده است که مردم تمنای " دولت ظالم بلسویه " می کنند.

ظلم بلسویه مثل آن است که دولت در توزیع منابع یا استحقاقات یا مساعدات نخواهد یا نداند به چه میزان بین متقاضیان فرصت توزیع کند لذا برای خلاصی از فشار همه را به یک چشم می بیند که در چنین حالتی اگر ظلمی بشود، به همه می شود. این روش مردود است زیرا میان لایق و نالایق و درجه و اندازه ی استحقاقی آنها تفاوتی قایل نشده بنابراین عین ظلم است اما کار کشاورزان ما به جایی رسیده که از دولت این نوع مدیریت ناپسند را طلب می کنند.

کشاورزان نا امید از وعده های دروغین، ظلم بلسویه را مطالبه می کنند زیرا هر چه باشد از این ظلم چیزی برایشان می ماسد و بهتر از تبعیض کامل و نفی آنها از هر گونه استحقاق است. 

*ظلم بلسویه بمراتب بهتر از آن است که عده ای بنام کشاورز با موضوع واحدی بنام‌ سیل از دست دولت نفع یا فایده یا استحقاق دریافت می کنند و عده ای دیگر با همان عنوان و نام کشاورز و نفس موضوعِ سیل، آنهم با گذشت دو سال از سیل زدگیشان هیچ چیز دریافت نکنند.*

شاید هیچ دولتی در تاریخ معاصر ایران چنین اشتباه فاحش و علنی مبنی بر تبعیض آشکار بین شهروندان که دولت روحانی مرتکب آن شده است، را مرتکب نشده است.

دولت روحانی ضربه ای به اعتماد عمومی وارد کرد که مردم و نخبگان متقاضی حاکمیت قاعده ی بد یُمن و زشتِ " ظلم بلسویه " شده اند زیرا در چنین حاکمیتی مردم به رفتار بیطرفانه و علی السویه ی دولت واقف می شوند، هر چند که می دانند این بیطرفی غیر عادلانه است‌.

به تیم بحران و آشفتگی و نا نظمی حاکم بر آن و هدر رفت بسیاری از منابع تحت فضای بوجود آمده و توسط نیروهای حلقه ای!! توجه کنید آنگاه تا آخر بخوانید قصه ی تلخ این استان و آینده ی آن را.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار