اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
شوشان - محمد دورقی : 
 علی لاریجانی،  رییس مجلس ِ فعلا تعطیل شورای اسلامی، نشستن در هلیکوپتر و حظ بصری بردن از  پا نورامای ِپریشان ِکارون  و سیلاب های بهاری  هیجان آورش را  بر  فراخوانی نمایندگان مجلس وتشکیل اجلاسی فوق العاده برای بحث و بررسی ِابعاد واقعه دهشتناک ِاین سیل همه گیر ترجیح داده است. لاریجانی ترجیح داده است به جای بررسی ستادی ِ بحرانی ترین شرایط کشور پس از جنگ تحمیلی همچون همکاران خوزستانی اش در مجلس، کمپین تبلیغاتی اش را  در آب وگِل جنوب  تشکیل دهد. چرا که در فرهنگ مدیریتی این مملکت، برنامه ریزی وسازماندهی و هدایت ستادی از حضور در دل بحران و درگیری با کارهایی که قاعدتا مسئول مستقیم برای انجامش در صحنه وجود دارد کم شان تر و  کم ارزش تر محسوب می شود.. در هیچ دفتر کاری  نه آب و گِلی  وجود دارد که بتوان در حضور عاشقانه ی  عدسی ِ دوربین ها خود را تا بالای زانو به آن زد  و نه دوربینی که تصویر نگرانی ساختگی  خود را محیلانه در قابش ثبت کرد.
رییس خوش مشرب مجلس که پیش از این هرگز ندبه درد آلود و رقتبار نخل های محتضر  و خشکیده لب ِ دیارمان را جدی نگرفته بود و برای نجات آنها ظرفیت بی نظیر تقنین و نظارت مجلس را بکار نگرفته بود اینک آنها را در حالی به نظاره می نشیند که  آب ازسرشان گذشته است. پیش از این حسن روحانی پس از گشتی هوایی بر فراز خوزستان- زیباترین غریق جهان -، آنچنان مسحور  و  افسون زده ی تباه زدگی تیره بختان این دیار شده بود که به محض فرود، سخاوتمندانه  قول داد همه نوع خسارت را برای سیل زدگان جبران کند. قول و قراری که بیشتر به مزاحی کم نمک برای تلطیف اتمسفر تلخ حاکم شباهت داشت و می توان آن را ناشی از سُکر سیل وسرگیجه گشت هوایی دانست. آقای روحانی چگونه می تواند برای  این حجم گسترده از خسارات  ِبرآورد نشده برنامه ریزی کند و تصمیم بگیرد؟ 
آیا  بودجه از آنچنان انعطافی برخوردار ست که اگر میزان خسارتها از بودجه پیش بینی شده برای حوادث غیر مترقبه سال 98فراتر رود روحانی بتواند با جابه جایی اعتبارات در ردیف های بودجه نسبت به عملی کردن وعده شتابزده اش اقدام کند ؟ دولتی که هنوز خسارات بسیار محدود سال های قبل را پرداخت نکرده است باید به وعده های جدیدش به چشم وعده های یک مقروض بد عهد نگاه کرد.
خوزستان زیباترین غریق جهان است .غریقی که  امواج دریای حوادث او را به ساحل سوگمندی های سرمدی پس زده است . غریقی که همیشه ناجی بوده است. 
مجلس تعطیل ،کابینه ی کاهلان ِ بی کنش  و  مردمی که  دل هایشان شقایق زار  داغ های  ابدی شده است  سه تصویر از  زیباترین غریق جهان است .

بندر ماهشهر 16 فروردین  98
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار