اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۳۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
رییس کمیسیون انرژی مجلس:
رییس کمیسیون انرژی گفت‌: متهم ردیف اول وزیر نیرو و مجموعه معاونت آب این وزارتخانه است که باید مقصر به مردم معرفی شود.

فریدون حسنوند در جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: سوال مهم این است که آیا وزارت نیرو و مسئولان دست اندرکار در جریان وقوع سیلاب و سیل بوده است یا خیر؟ در تاریخ ۱۷ بهمن سال ۹۷ یعنی دو ماه قبل از سیلاب مسئولان وزارت نیرو، اعم از وزیر، معاون امور مجلس شورای اسلامی و سایر دست اندرکاران در جریان سیل قرار داشتند و گزارشی به وزیر داده و اعلام شد که طبق گزارشات واصله وضعیت سد کرخه در شرایط خطرناک قرار دارد که اگر تدبیری در این زمینه صورت نگیرد احتمال بروز فاجعه ملی و منطقه‌ای متاثر از ورودی و خروجی آبگیری در تراز جدید وجود دارد. لذا باید مسئولان ارشد وزارت نیرو، استانداری خوزستان و سازمان آب موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم اندیمشک عنوان کرد: به وزیر نیرو و معاونانش اعلام کردم که تراز سد کرخه ۲۱۵، ورودی ۶۸۰ و خروجی ۴۲۸ است که با ادامه این روند و حتی بارش های معمولی تراز سد کرخه به ۲۲۰ خواهد رسید. به صورت مکتوب اعلام شد که از ۲۴ بهمن ۹۷ بارشها شدید است. این به این معنی است که اگر آبگیری سد کرخه انجام نشود تراز ۲۱۵ خواهد شد که هنوز تست نشده است و کارشناسان به شدت نگران هستند. این یعنی آب با سرعت ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه به پایین دست می‌رود که تحمل آن را ندارد.

حسنوند، ادامه‌ داد: اعلام کردم که اگر ظرفیت ورودی کرخه برای حداقل ۱۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تخلیه نشود، ممکن است با شرایط بسیار ناگواری روبرو شویم. حدود دو ماه قبل به وزارت نیرو اعلام و پیشنهاد شد که ۱۵۰۰ متر مکعب آب در مسیر آرام روان و بدون خسارت تخلیه شود که وزیر نیرو اعلام کرد که جلسه‌ای برگزار می‌شود، این جلسه تشکیل شد ولی اقدامی صورت نگرفت.

رییس کمیسیون انرژی با این ادعا که متهم ردیف اول وقوع سیلاب های اخیر در خوزستان، لرستان و گلستان وزیر نیرو و مجموعه معاونت آب این وزارتخانه است که باید مقصر به مردم معرفی شود، یادآور شد: اگر تدبیر لازم صورت می گرفت امروز شاهد این اتفاقات نبودیم. پروژه‌ های اجرایی نشد که از جمله آن سد سیمره در لرستان با ظرفیت یک میلیارد متر مکعب که برای ذخیره آب بود که اگر این سد وجود داشت وارد کرخه و خوزستان نمی‌شد و زیر آب رفته و  لرستان نابود شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مقصر مشخص است و باید عزمی برای محاکمه برای عزل و استیضاح وجود داشته باشد.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
comment
0
0
comment آقای حسنوند مگر جنابعالی نبودید که تمام قد از آقای شمسایی و مجموعه ایشان حمایت و جانبداری میکردید؟ حالا چه شده است برادر ؟ ایکاش ذره ای صداقت میداشتیم.
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment وزیر نیرو داوطلبانه و بصورت جهادی استعفا دهد تا دیگر برای مردم بحران ایجاد نکند .
comment
محمود معتمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment سلام
جناب آقای دکتر فریدون حسنوند

در فایل صوتی که از گوش دادم می گفتید که میدانستید که سیل می آید . به وزیر نیرو زنامه نگاری کردید حال بنده چند سوال دارم:

1- اگر میدانستید و بعد از نامه نگاری به وزیر بازخوردی از ایشان ندیدید، مقصر خودتان بوده اید که پیگیری نکرده اید مگر شما رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیستید براحتی می توانیتید وزیر را به مجلس بکشید یا اینکه نمی دانستید و مطمئن نبودید که دیگر اینقدر بلوار کردن معنا ندارد.
در ضمن آقای حسنوند شما و چند نماینده دیگر استان خوزستان نیودید که با سنگ اندازی جهت تکمیل آزاد راه جنوب شمال، در تکمیل قسمت اهواز به شوشتر و شوشتر دزفول سنگ اندازی کردید تا کماکان تردد اصلی از مسیر اندیمشک اهواز شوش باشد.
و الان که جاده شوش اهواز بدلیل آبگرفتگی بسته شده باعث شده تمامی عمده تردد از جاده غیراستاندارد شوشتر اهواز جریان داشته باشد که خدا می داند چقدر با این حجم تردد خطرناک می باشد.
شما هم در این وانفسا بیشتر در پی تبلیغات هستید از تابلو دزفول بگیر تا سیل جاری
خواهشان شوشان کامنت رو تایید کن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار