اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: 15 طرح نیروگاهی در استان خوزستان در مرحله اجرا، احداث و یا در مرحله صدور مجوز هستند.
رضا قیصی پور اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ مجموع تولید برق استان ۷ هزار و ۲۲۸مگاوات بود اما میزان نیاز استان به برق ۸ هزار و ۲۵۳ مگاوات بود و برای جبران این کمبود ۱۰۲۵ مگاوات را از شبکه‌های برق کشوری دریافت کردیم.

وی در خصوص طرح‌های نیروگاهی در حال احداث خصوصی افزود: ۱۵ واحد نیروگاهی بخش خصوصی و دولتی در دستور کار است که اگر این طرح‌ها راه‌اندازی شوند ۹ هزار و ۴۶۴ مگاوات ظرفیت تولید دارند. این طرح‌ها اکنون در حال اجرا، احداث یا در مرحله صدور مجوز هستند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان تصریح کرد: به صورت کلی، مجموعه طرح‌های نیروگاهی در حال احداث ۱۵ طرح است که از این ۱۵ نیروگاه، چهار نیروگاه پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۱نیروگاه به دلیل عدم تامین مالی، اخذ مجوزات و مشکلات ارزی پیشرفت بسیار کمی داشته و همچنان در حال پیگیری هستند.

قیصی پور با اشاره به ظرفیت۱۳ هزار و ۳۵۶ مگاواتی قدرت منصوبه یا ظرفیت اسمی حوزه برق استان عنوان کرد: در این حوزه، استان خوزستان رتبه اول را در سطح کشور دارا است. همچنین در بحث ظرفیت منصوبه پست‌های انتقال و فوق توزیع برق، رتبه دوم کشور قرار داریم و در بحث ظرفیت طول خطوط انتقال و توزیع برق نیز با ۸ هزار و ۷۲۱ کیلومتر مدار در رتبه ششم کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، از صنایعی مثل پتروشیمی آبادان، پتروشیمی فجر و توسعه نیشکر که برق تولید می‌کنند، ۳۳۶ واحد برق گرفته شده است. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار