شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
به بيماران صعب‌العلاج تا 50 درصد نيز مساعدت مالي مي‌شود به طوري كه مي‌توان گفت قيمت داروها براي افراد تحت پوشش بيمه از سال 91 نيز كمتر شده است.

شوشان: قيمت داروهاي بيماران صعب‌العلاج به قيمت‌هاي سال 91 برگشته است، مساعدت‌هاي مالي تا 50 درصد نيز شامل حال اين بيماران مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر حسين برزگر مدير نظارت بر دارو و مواد مخدر این معاونت با اعلام این خبر گفت: قيمت داروهاي صعب‌العلاج بيماران سرطاني، MS، پيوند كليه و غیره براي بيماران زیر پوشش بيمه به سال 91 بازگشته است.

وي افزود: البته اين بدان معناست كه قيمت دارو كاهش يافته است. داروخانه‌ها دارو را با همان قيمت قبل خريداري مي‌كنند اما مابه‌التفاوت را سازمان بيمه‌گر مي‌پردازد در نتيجه قيمت براي مصرف‌كننده با همان قيمت سال قبل محاسبه مي‌شود.

مدير نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي اهواز ادامه داد: به بيماران صعب‌العلاج تا 50 درصد نيز مساعدت مالي مي‌شود به طوري كه مي‌توان گفت قيمت داروها براي افراد تحت پوشش بيمه از سال 91 نيز كمتر شده است.

برزگر با بیان اینکه مسئله کمبود دارویی به مقدار قابل توجهی در خوزستان حل شده است و در تلاش هستیم که کل کمبودهای دارویی در استان را رفع کنیم، تصریح کرد: هزینه مابه التفاوت قیمت داروهای بیماران خاص توسط سازمان‌ بیمه گر پرداخت می‌شود، و این معاونت همواره مساعدت های مالی خود را به بیماران خاص و صعب العلاج انجام می دهد و همه این بیماران را زیر پوشش قرار داده است و امیدواریم پرداخت هزینه های بیماران صعب العلاج را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهرماه امسال تصریح کرد: این تصمیم بر اساس تفاهمنامه وزرات بهداشت، با سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، اتخاذ شده است و بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل ما به تفاوت نرخ ارز به بیمه ها می پردازد، هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد و در همین زمینه فهرستی از داروهای مورد استفاده بیماران خاص و صعب العلاج از جمله بیماران مبتلا به ام اس و سرطان را به بیمه ها اعلام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار