اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
شوشان - منصور کاووسی، آسیب شناس اجتماعی :
در هفته ی گذشته همزمان با شروع رسمی تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم ، هشدار قاطعانه  دو مقام قضایی با رسانه های فعال منطقه ( ریاست دادگستری و دادستان شهرستان ) در برخورد با مروجین بروز اختلافات ، سلب امنیت و آرامش  ، توزیع کنندگان پول های کثیف و بادآورده  ، دلالان انتخابات ، ترتیب دهندگان بزم های شبانه، واسطه های کاذب به نام بزرگ ، معتمد و.....در فضای مجازی و حقیقی روزنه های امید و نور در دل دوست داران واقعی نظام و اکثریت مردم شریف حوزه ی انتخابیه ایذه و باغملک ایجاد نمودند .
سخنان قاطعانه دکتر شمولی دادستان ایذه در برخورد با طراحان فسادبرانگیز مثلث شوم  زر ، زور و تزویر نشان از عزم راسخ این مقام مسئول و وظیفه شناس و دیگر همکاران در مبارزه با  جرثومه ها ی فساد در ابعاد مختلف دارد ، نکته بینی و دقت وی و همکار ارجمندشان ( دکتر مزرعه ، ریاست محترم دادگستری ) ، گام های اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است ، وقتی به دقت متن مصاحبه ی این مدیر آگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد به روشنی مشهود است که این دور با توجه با علایم و نشانه ها و هشدارهای خیرین ، متنفذین و منتقدین ، گروه های سیاسی و..... هماهنگی و عزم راسخ بین مدیران دستگاه های  قضایی، امنیتی ، اطلاعاتی  و سایر عوامل دخیل در برگزاری انتخابات برای برخورد با این پدیده ی زشت و جرم خیر جدی و با تمام توان در حال عملیاتی شدن است .
همه نیک می دانیم ، حوزه ی انتخابیه ایذه و باغملک ، به دلیل بالا بودن سطح بیکاری و عدم اشتغال پایدار، نبود صنایع مادر و مولد ، عدم وجود زیر ساخت های توسعه و پیشرفت ، شدت قوم گرایی و..... از لحاظ فقر مالی ، کسب درآمد ، توانایی اقتصادی و معیشتی و..... از محروم ترین مناطق کشور بوده و همین عوامل سطح آسیب های اجتماعی و..... در منطقه را افزایش داده است ، متاسفانه کاسبان سیاسی و دلالان انتخاباتی با آگاهی از این ضعف اقتصادی و نیاز مردم شریف این حوزه  برای کسب مزایای اجتماعی و اقتصادی وارد کارزار انتخابات شده که از این طریق بتوانند برای خویش از پوستین فقر مردم بالاپوشی شیک و گران بها  بدست آورند .
بیان این نکته مشترک در دیدگاه دو مسؤل قضایی تصمیم گیر ، که در برخورد با جرایم انتخاباتی بخصوص با صاحبان زر ، زور و تزویر و پادو ها و پیاده نظام توزیع کنندگان پول های کثیف انتخاباتی، نداشتن عقد اخوت با هیچ شخص حقیقی و حقوقی مایه ی خرسندی و خوشحالی است ، اما برای عملیاتی کردن و به منصه ی ظهور رساندن این اراده ، همکاری آحاد مردم جامعه ، مطلعین ، نخبگان ، دلسوزان واقعی ، فرهیختگان و..... با همکاری منابع امنیتی و اطلاعاتی می تواند راه های جرم و مسیرهای ایجاد فساد در ابعاد مختلف بخصوص فساد مالی توسط مروجین کاذب و شیادان انتخاباتی تنگ و با یک همت همگانی برای همیشه ، از شر این زالوهای فاسد و فاسق منطقه را پاک سازی نمود .
بیانات دادستان محترم و گرو گذاشتن شرف وحیثیت اخلاقی ،اجتماعی خویش برای برگزاری انتخابات سالم و بدون چالش های کثیف پولی ، نیازمند حمایت های همه جانبه مردم حوزه ی انتخابیه است ، همه واقف هستیم که یک دست به تنهایی صدا نداشته و نخواهد داشت ، اما اگر هر شهروند آزاد اندیش و خداترس یک مبارز با کانون جرثومه های فساد شود ( به قول بختیاری ها فرصت مناسب برای نابودی الا زنگی و الا زنگی صفتان)، هیچ مکان امنی برای این لاشخوران رانت خوار و.معامله گر باقی نمانده و به راحتی قادر نخواهند بود با پول های کثیف و باد آورده جولان داده و اجازه ی عرض اندام و مانور یابند ، تا از این طریق  اعتماد عمومی جامعه را مخدوش ساخته ، بذر نومیدی و یاس در دل مردم بکارند .
این مقام مسوول در بخشی از گفتارش ، تاکید بر مبارزه و برخورد با دلالان ، برپا کنندگان بزم های شبانه ، کدخدایان کاذب و معامله گر و..... نمودند، پدیده ای که سال ها گریبان مردم منطقه را گرفته و مختص انتخابات نبوده و نیست اما در دوره ی فرایند انتخابات همچون دمل چرکین سرباز کرده و بوی تعفن آن مانند لک های ننگ ، جامعه ومردمان پاک سرشت و نجیب  را آلوده و باعث آزار آنان می شود( الان فراهم شدن  زمان مناسب  برای مبارزه و تنبیه با این دغل بازان فتنه انگیز است  )  ، کاسبان این پدیده ی زشت و شوم ، تعدادی افراد معلول الحال فرصت طلب و مشخص می باشند ، که بهترین زمان برای پاک سازی منطقه از وجود منحوس آنان در شرایط پیش آمده است که تحقق این مهم نیاز به همکاری و همراهی آحاد مردم بخصوص نخبگان ، تحصیل کردگان ، فرهنگیان ، وارستگان ، آزاد اندیشان و....... با مساعدت مدیران دستگاه های قضایی ، امنیتی و اطلاعاتی  است.
حال که مسؤلین قضایی ، امنیتی ، اطلاعاتی و....  اعلام آمادگی برای برخورد قاطعانه بدون مصلحت اندیشی و کمترین رحم و گذشت با پدید آورندگان مثلث شوم زر ، زور و تزویر و پیاده نظام مواجب بگیر آنان نموده اند و با تمام توان پای کار آمده اند ، وظیفه ی تک تک شهروندان فهیم است با حفظ آرامش ، اتحاد ، وحدت و انسجام ، پیشگام بودن این عزیزان در مبارزه با این آفت زشت را ارج گذاشته ، با هر دیدگاه و نگرشی علم مبارزه را بر دوش گرفته ، از رواج پدیده ی زشت و زننده خرید آرای مردم ، پیش خریداری نمودن  رای  آنان ، و...... توسط دلالان انتخاباتی و کاسبان پول های کثیف جلوگیری بعمل آورده و برای فرزندان و نسل های آینده سلامت نفس ،  اندیشه و تفکر را به ارمغان آورند . 
قطعا همراهی مردم و مسؤلین جلوی فتنه انگیزی ، نفاق ، انشقاق و ..... را گرفته ، نقشه های طراحان مروج زر ، زور و تزویر را نقش بر آب کرده ، آبرو داری همه را تضمین و چهره ی زشت فاسدین مالی و.....  را بر ملا خواهد کرد .
مطمئن باشید ، نسل های آینده و فرزندان شما ، یعنی وارثین آینده ، از این اقدام شجاعانه تک تک عزیزان به نیکی یاد کرده و از صلابت تان برای مبارزه با این روند آسیب زا و ..... در گستری جغرافیایی ایذه و باغملک و دیگر نقاط کشور سر تعظیم فرود خواهند آورد .
قطعا همه می دانیم و  مسؤلان وظیفه شناس هم باید هوشیار باشند که صاحبان زر ، زور و تزویر ، بخاطر زیر ذره بین بودن ، از طریق تشکیل گروه های موازی ، لایه های پنهان ، توزیع و تزریق پول به اشکال مختلف و..... تا جایی که بتوانند ، با ماست مالیزه کردن خود و حساب های مالی شان ، بهانه و فرصت برای شفاف سازی و ..... نمی دهند ، به همین دلیل نیازمند یک همت همگانی برای مراقبت از حرکات خزنده ی آنان  از یک طرف و چک کردن چندین لایه از کانال های ارتباطی آنان از طرف مسؤلین قضایی، امنیتی و اطلاعاتی از طرف دیگر می باشد تا از این طریق  بتوان سرنخ های قابل پیگیری و مبارزه را مشهود نمود .
با اطمینان می توان گفت ، اگر توان و  تجربه ی سال های پیش مدیران و مردم در پیشگیری و مبارزه با این پدیده در کنار هم قرار گیرد، می تواند حتی نفس کشیدن این مروجین و دزدان اعتماد سازی را دشوار کرده و اطمینان بخشی زیادی برای صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس بوجود آورد.
بیست و پنجم بهمن ماه،  نود و هشت 
شهروند درجه دو
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار