اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: باوجود ظرفیت‌های فراوان برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در خوزستان با ۲۰ درصد از ظرفیت خود فعال هستند.
شوشان: شهلا عموری در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران که امروز دوشنبه، ۲۸ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان از نظر جمعیتی در رتبه پنجم کشور قرار دارد اما در خوزستان باوجود ظرفیت‌های فراوان از نظر بیکاری شاهد نرخ بالایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از نفت تولیدشده در کشور در خوزستان تولید می‌شود، افزود: ۲۱ واحد پتروشیمی در خوزستان فعال است که به تولید بیش از ۱۸.۵ میلیون تن محصول در سال می‌پردازند. همچنین صنایع قطعه‌سازی در استان وجود دارد که برای کمک به صنعت نفت کشور در خوزستان ایجاد شده‌اند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه خوزستان دومین قطب تولید فولاد کشور است، تصریح کرد: ۲۰ درصد از تولید برق کشور در خوزستان است و همچنین شاهد همه خطوط زمینی، ریلی، دریایی و هوایی در استان هستیم که همه این مسایل نشان دهنده ظرفیت بالای خوزستان است اما متاسفانه باوجود این ظرفیت‌ها، شاهد نرخ بالای بیکاری در خوزستان هستیم.

عموری عنوان کرد: برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در خوزستان با ۲۰ درصد از ظرفیت خود فعال هستند و بسیاری از پرسنل و کارگران این واحدها به دلیل شرایط به وجود آمده در این واحدها بیکار شده‌اند. این مساله می‌طلبد تا به صورت ویژه به واحدهای تولیدی در خوزستان توجه شود.

وی ادامه داد: در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان می‌توان صنایعی از جمله کشتی‌سازی، صنایع شیلاتی و پتروشیمی را ایجاد کرد. در شهرهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز علاوه بر صنایع کشتی‌سازی، صنایع شیلاتی و پتروشیمی، می‌توان صنایع بسته‌بندی خرما را ایجاد کرد زیرا خوزستان در تولید خرما اولین استان کشور است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل بخش آب و برق، پتروشیمی، کشاورزی، صنعت و معدن و ... در خوزستان وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به این بخش‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه موردنظر خود اقدام و زمینه را برای حل مشکل اشتغال استان فراهم کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار