اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: کسانی که در چند روز گذشته سرما خورده‌اند یا به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند، مقاومتشان نسبت به ابتلا به ویروس کرونا بالا است.
علی خدادادی در کمیته پیشگیری و کنترل کروناویروس که امروز سه‌شنبه (۶ اسفندماه) با حضور متخصصین عفونی خوزستان در جمعیت هلال احمر خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رسالت هلال احمر و شرایط پیش رو، تلاش مضاعفی خواهیم داشت و با دانشگاه علوم پزشکی اهواز همکاری خوبی داریم.

وی با بیان اینکه شاید این شرایط برای ما تهدید و فرصت محسوب شود، افزود: وقوع سیل را نیز پیش رو داریم. با توجه به اینکه در ابتدای سال شاهد وقوع سیل در استان خوزستان بودیم، در جلوگیری از اپیدمی بیماری‌های واگیر تجربه خوبی کسب کرده‌ایم. اکنون نیز با انتشار کروناویروس که رفتارهای مبهم و پیپچیده‌ای دارد، در کشور مواجه هستیم و احتمال تکثیر این ویروس وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: کسانی که در چند روز گذشته سرما خورده‌اند یا به آنفلوآنزا مبتلا شده اند، مقاومتشان نسبت به ابتلا به این ویروس بالا است.

خدادادی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط کنترل شده است، گفت: اعتماد از دست رفته جامعه باید به جامعه برگردد، البته در جامعه اعتماد به قشر پزشکی وجود دارد که باید از آن صیانت کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی علاوه بر همکاری درون‌بخشی، باید شاهد همکاری فرابخشی باشیم و از همه ظرفیت‌های سپاه، بسیج و هلال احمر استفاده کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: هر چه پیشگیری در این زمینه بیشتر باشد، فشار کمتری به دانشگاه علوم پزشکی اهواز وارد می‌شود.

وی با اشاره به تقاضا برای ماسک، گفت: در زمان بحران نباید بحران دیگری ایجاد کنیم. هم‌اکنون شاهد بحران کروناویروس هستیم و بحران کمبود ماسک و الکل نیز به آن افزوده شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار