اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
شوشان - ملک محمد مکوندی :
شعار مردم در جریان انقلاب اسلامی علاوه بر استقلال و ازادی، بیانگر توسعه اقتصادی و رفاه  اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی و مبارزه با رانت و فساد 
با فرصت طلبان و محتکران، و ایجاد جامعه نسبتا مرفه، و از آن مهم تر صالح بوده است
 
همدلی و همیاری وایثار مردم در جریان انقلاب و جنگ تحمیلی در سده های اخیر اگر نگویم بی نظیر ولی کم نظیر بوده است آنچه داشتند اعم از مادی وغیر مادی در طبق اخلاص گذاشتند و هدیه نمودند 
از هدیه مرغ پیرزن روستایی که  تنها دارایی اش بود، گرفته، تا جوانان عزیزی که جان خود را در  طبق اخلاص گذاشتند و خالصانه تقدیم نمودند، همه و همه نشان دهنده عشق مردم در راهی بوده که برگزیدند ،بامید اینکه جامعه ای مرفه، سالم،  وبدور از تبعیض ،وعاری از فساد ورانت همراه با عدالت اجتماعی داشته باشند .

دریغا هر سال که گذشت، نه تنها از ارمانهای ابتدایی فاصله گرفتیم ،بلکه گاها اتفاقاتی افتاد که بعضی از مردم افسرده و افسوس گذشته را می خورند، امید به اینده و نشاط در جامعه کم رنگ و، مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی افزایش یافت .
قدرت انتخاب مردم با نظارت استصوابی کاهش و نهادهای انتخابی مردم و جمهوریت نظام روز به روز کم رنگ گردید

شرایط اقتصادی کشور بدترین دوران خود را سپری می نماید فقر ‌،گسل طبقاتی، رکود و تورم ،و بیکاری در بدترین شرایط است . انچه که بیش از هر چیز روح و روان مردم را ازار می دهد فساد و اختلاس و رانتی است، که   این شرایط ناگوار اقتصادی را بوجود آورد، گروه های قدرت،  اقتصاد کشور را به صورت انحصاری در اختیار گرفتند و عملا با حیات و ممات مردم بازی می کنند. 

انحصار اهن، انحصار شکر، انحصار گوشت، انحصار برنج ، انحصار پارچه، انحصار دانه های روغنی، انحصار فرو الیاژها، انحصار محصولات پتروشیمی، انحصار وارادات خودرو، انخصار دارو ،انحصار تجهیزات پزشکی، و انحصار ......در اختیار افراد ویا نهادهای معین، نفس اقتصاد کشور و مردم را برید و خود روز بروز فربه تر و  باعث رکود و تعطیلی کارخانجات و تولیدات داخلی گردید .تولید کنندگان و کار افرینان واقعی در این شرایط غیر شفاف و رانتی قادر به رقابت با این وارد کنند گان و انحصار کنندگان قدرتمند نبوده و نیستند وهزاران میلیارد سرمایه تجهیزاتی  در محل کارخانجات در معرض استهلاک و نابودی قرار گرفت.

محتکرین با گرانفروشی و احتکار عملا با جان و قوت مردم بازی می کنند و عملا کسی را یارای مقابله با انها نیست، علی رغم کور سو امیدی که در مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه شروع شده،اما عملا امیدی به مبارزه قاطع و همه جانبه با عوامل اصلی و ایجاد شفافیت لازم در همه زمینه ها وجود ندارد کار به جایی کشیده شد، امروز که، جان مردم با ویروس کورنا در معرض تهدید جدی قرار گرفت ،و جان انها در خطر است، این محتکرین از خدا بی خبر، مردم را از ابتدایی ترین وسایل پیشگیری نظیر ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی  محروم،  و با احتکار کردن، زمینه کمبود انها را فراهم نمودند بطوری که هر کدام از این اقلام با قیمت چند برابر در بازار سیاه عرضه می گردد.

اخیرا  وزیر بهداشت ودرمان در نامه به رییس جمهور اعلام نمود، علی رغم ۱۰ روز فعالیت شبانه روزی همکارانش، تنها موفق به خرید یک میلیون ماسک گردیدندو دلالان وفرصت طلبان محتکرین در روز روشن به انها پیشنهاد خرید ۲۰۰ میلیون ماسک در ۲۴ ساعت با قیمت نجومی در بازار سیاه را ارائه می نمایند.

سوال اساسی این است ، این شبکه جسور ،از کجا خاطر جمع است، که این چنین و در این شرایط وروز روشن، در مقابل مردم و مسولین   قرار گرفته، و به کجا پشتش گرم است که دراین شرایط بحرانی و روانی بدون ترس دست به چنین جنایتی می زنند.

ایا اگر  در گذشته با فساد و مفسدین و انحصارگران برخورد میشد، و با اتکا به قدرت مردم، شفافیت را بر روابط اقتصادی حاکم می کردیم ، شاهد احتکار جسورانه لوازم مورد نیاز مردم بودیم؟

اینک که کشور در شرایط بحرانی و اماده باش کامل است، و همه مردم دست در دست هم در جهت مقابله با کرونا مصمم هستند،همدلی و خواست عمومی فراهم است ، فرصت خوبی برای نظام است، تا با محتکرین و مفسدین برخورد، و انحصار کالاها را از دستان نامرئی درون حاکمیت و قدرت خارج نمایند، و مبارزه جدی با انحصار و فساد ورانت را اغاز نمایند شاید این فرصت در اینده پیش نیاید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار