اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

بهترین راه یادگیری خیاطی، آشنایی با اصول اولیه ی این هنر است. شاید شما هم از بهره بردن از خدمات خیاطی تولیدی های متفاوت خسته شده باشید و بخواهید چیزی جدید را امتحان کنید. ممکن است حتی برای این کار اقدام هم کرده باشید اما همیشه کلنجار رفتن با الگوهای خیاطی کار آسانی نیست. آموزش خیاطی نیز ممکن است وقت گیر به نظر برسد اما این همان چیزی است که نیاز دارید.تنها راه یادگیری سریع این هنر تمرین، تمرین و تمرین زیاد است!

نمایی از میز کار یک خیاط


چه وسایلی نیاز دارم؟

قبل از این که آموختن خیاطی را آغاز کنید بهتر است که ابزار های آن را فراهم کنید.این ابزار ها نه تنها کار شما را راحت تر می کنند بلکه فرایند یادگیری شما را نیز افزایش می دهد.

1) چرخ خیاطی

تازه کار ها همیشه می پرسند که بهترین چرخ خیاطی کدام مدل است؟ جواب بسیار ساده است.هر نوع چرخ خیاطی! برای شروع شما می توانید از هر دستگاهی استفاده کنید چرا که پایه ای ترین دوخت ها یعنی کوک مستقیم و زیگزاگ توسط همه ی چرخ خیاطی ها انجام می شود.

دقت کنید که حتی حرفه ای ترین خیاطان هم به ندرت از چرخ خیاطی های بسیار پیشرفته و کوک های فانتزی استفاده می کنند. شما نیز برای شروع کار می توانید یک چرخ خیاطی متناسب با بودجه ی خود انتخاب کنید.

2) قیچی و ابزار های برش

برای شروع کار به دو قیچی نیاز دارید. یک قیچی تیز برای برش پارچه نیاز دارید و میتوانید یک قیچی ارزان قیمت برای چیدن پارچه الگوها انتخاب کنید.

3) سنجاق ها، سوزن ها و سایر موارد مورد نیاز

انواع سنجاق ها در بازار موجود است اما توصیه ما به شما برای شروع خیاطی سنجاق های سر پلاستیکی است.این نوع سنجاق ها با سر گرد و رنگی را می توانید به راحتی از بازار خریداری کنید.

توصیه اصلی برای خیاطی این است که سوزن های خود را مطابق پارچه انتخاب کنید.شما برای دوخت نیاز به سوزن های دوخت درستی دارید.دقت کنید که اندازه ی آن ها مناسب برای دوخت باشید.سوزن های بلند تر ممکن از به شما آسیب بزنند و یا کارتان را سخت تر کنند.

برخی از ابزار های خیاطی


4) پارچه

اگر تازه شروع به کار کرده اید بهترین پارچه، کتان است.پارچه های نخی سبک هستند و دوختن آن ها تجربه ی خوبی را برای شما به جا خواهد گذاشت.لطفا در شروع کار از دوختن پارچه های ابریشم، تورهای تزیینی، مخمل و هر گونه پارچه فانتزی خودداری کنید.

5) الگوی خیاطی

سایت های مختلفی وجود دارد که الگوها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. پس همین الان شروع به جستجو کنید و وبلاگ ها و سایت های مختلف را دنیال کنید.شما می توانید طبق سلیقه ی خودتان الگوی خیاطی مناسب را پیدا کنید.

بهترین الگو ها را نیز می توانید از سایت سیماکده و با بهترین قیمت تهیه کنید تا دردسر کشیدن و با پرینت الگو ها را نیز تحمل نکنید. برای تازه کار ها توصیه می شود که خیاطی را با دوختن تشک یا لباس عروسک آغاز کنند.شلوارک نیز یکی از لباس های مناسب برای اولین دوخت است.

6)آموزشگاه خیاطی مناسب

مهم نیست چقدر تلاش کنید که به سرعت موفق شوید.آموختن خیاطی نیاز به یک راهنمای حرفه ای و یا یک آموزشگاه خیاطی دارد. به طور معمول اگر در 3 یا 4 سال بتوانید با آزمون و خطا خیاطی یاد بگیرید، با استفاده از کلاس ها و گرفتن راهنمایی از یک متخصص می توانید ظرف 1 تا 2 سال خیاطی را به صورت حرفه ای فرا بگیرید.

قرقره های نخ


چگونه حرفه ای خیاطی کنیم؟

همانطور که پیشتر توضیح دادیم تنها راه حرفه ای شدن در خیاطی تمرین و تکرار است اما امروز قصد داریم به شما نکاتی بیاموزیم که باعث می شوند کار شما حرفه ای تر به نظر برسید.توجه به این نکات و به کار گرفتن آن ها در طولانی مدت باعث می شود که به سرعت توانایی های خیاطی خود را رشد دهید.

1. اندازه گیری برای خیاطی را بیاموزید.

قبل از این که سفر خود برای آموختن خیاطی آغاز کنید بهتر است که طرحی از بدن انسان تهیه کنید. سپس اندازه ها را بر روی طرح مشخص کنید و سعی کنید اندازه های طبیعی بدن را یاد بگیرید. هر بار که این کار را انجام دهید دقیق تر عمل خواهید کرد و این به شما امکان می دهد به راحتی برخی اندازه ها را حدس بزنید و لباس را تصور کنید.

2.در الگو کشیدن مهارت کسب کنید.

برای این که در خیاطی مهارت کسب کنید بهترین راه این است که اول بیاموزید که چگونه به بهترین شکل برش بزنید.اندازه گیری و آماده کردن پارچه در لباس نهایی بسیار تاثیر گذار است. سعی کنید در هنگام برش زدن دقیق و حتی وسواسی عمل کنید.به تدریج می آموزید که برش زدن پارچه های مختلف نیز روش های خاص خود را دارد.

3. نمادهای خیاطی را بشناسید.

برای تازه کار ها خواندن نماد های روی الگو مثل خواندن یک زبان جدید است. یادگیری این زبان وقت گیر است اما اگر آن را یاد بگیرید در باقی مراحل خیاطی صرفه جویی می شود.در آموزشگاه خیاطی اغلب این زبان تدریس می شود پس بهتر است با حضور در این کلاس ها سرعت خود را بالا ببرید.

4.نشانه گذاری کنید.

روی پارچه با گچ و یا صابون نشانه بگذارید تا جزئیات برای شما مشخص باشد. با این کار شما برش های حرفه ای تری نیز انجام خواهید داد.

5. کوک زدن را بیاموزید.

اگر میخواهید دوختی حرفه ای داشته باشید نیاز دارید که کوک زدن را تمرین کنید.ممکن نیست که از همان ابتدا بتوانید این کار را تند و حرفه ای انجام دهید اما با حضور در یک آموزشگاه خیاطی به سرعت این مهارت را می آموزید.کوک زدن به سما یک دوخت تمیز را هدیه میدهد.

کسب درآمد کنید!

همانطور که میدانید خیاطی یک هنر است.شما میتوانید با این هنر هر زمان که بخواهید کسب درآمد کنید.لازم نیست از یک تولیدی بزرگ آغاز کنید. شما می توانید در ابتدا در منزل کار کنید و با ارائه ی خدمات خیاطی، بهترین خیاط محله ی خود باشید.

آموختن هنر خیاطی کمک شایانی به آن دسته از خانم های خانه داری می کند که به خاطر داشتن فرزند نمی توانند بیرون از منزل کار کنند. شما میتوانید به سادگی این مهارت را در خانه بیاموزید و کسب درآمد کنید.

همین امروز شروع کنید.

یک چرخ خیاطی قدیمی


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار