اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
شوشان - قاسم امیری :
گزارشات مربوط به پیش بینی رشد اقتصاد جهانی ،بر اساس معیارهای علمی و شاخص های اثرگذار در حوزه اقتصاد جهانی است. اینکه مدل رقابت برای برتری جویی از جنگ های نظامی سنتی به جنگ های اتمی و شیمیایی و از جنگ های اتمی به جنگ الکترونیک و از جنگ های الکترونیک به جنگ های  بیو تکنولوژی مبتنی بر دی ان ا تغییر کرده است شکی نیست. همه این تحولات در روش ها و فرآیندهای نظامی، جهت کسب سود اقتصادی بیشتر و تبدیل شدن به(یا ماندن در جایگاه) ابرقدرت اقتصادی دنیاست. تغییر استراتژی که در واقع همان تغییر مسیر رسیدن به هدف است در واقع آچمز کردن رقیب و فریب اوست.زیرا رقیب تا کنون گارد دفاعی یا هجومی خود را بر اساس شناخت قبلی از استراتژی شما تنظیم کرده است.
چین تاکنون و با سرعت بالایی توانسته بود رشد اقتصادی قابل توجهی داشته باشد.حتی حجم بالای اقتصاد چین ،نیز برای آمریکا بسیار تهدید کننده است.
با نگاهی به گزارش اپک، رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 به عدد 2.9 رسید که از پیش بینی های قبلی قدری کمتر می باشد. اثرات مرتبط با ویروس کرونا به همراه تضعیف اقتصاد در منطقه اروپا و هند، پیش بینی رشد اقتصاد جهانی را برای سال 2020 به رقم 3 درصد رسانده که این نیز از پیش بینی های قبلی برای سال 2020 کمتر می باشد. رشد اقتصاد ایالات متحده آمریکا در سال 2019 به 2.3 درصد رسید که بر اساس پیش بینی ها این عدد برای سال 2020 برابر 1.9 خواهد بود. رشد اقتصادی منطقه اروپا برای سال 2019 رقم 1.2 ثبت شد و این عدد برای سال 2020 برابر 0.9 درصد خواهد بود. ژاپن نیز به رشد اقتصادی 1.1 درصد را برای سال 2019 دست یافت در حالیکه برای سال 2020 عدد 0.6 درصد پیش بینی شده است. درصد رشد اقتصاد چین نیز برای سال 2019 به رقم 6.1 رسید که قدری کمتر از پیش بینی قبلی بوده و با توجه به مشکلات پیش آمده برای سال 2020 عدد 5.4 درصد پیش بینی شده است. همچنین رشد اقتصاد هند برای سال 2019 عدد 5.2 درصد را به خود اختصاص داد که این رقم برای سال 2020 
برابر 6.1 پیش بینی شده است که نسبت به پیش بینی قبلی 0.3 درصد کمتر می باشد. رشد اقتصاد برزیل در سال 2019 به عدد 1 درصد  نائل شد و در سال 2020 عدد 2 درصد پیش بینی شده است. رشد اقتصاد روسیه در سال 2019 عدد 1.1 درصد گزارش شد و در سال 2020 عدد 1.5 درصد پیش بینی شده است.
نیروی انسانی بعنوان ارزشمندترین سرمایه در سازمان های مختلف، نقش آفرینی می کند. خلع سلاح کردن این نیرو از طریق عملیات روانی و جسمانی ،هدف اصلی رقبا می باشد. بنابر این باید منتظر ماند که این حمله جدید و جنگ آرام اما ترسناک ابرقدرت ها تا چه میزان کشورهای دیگر را به ویرانی خواهد کشاند. و چه جابجایی هایی در رنکینگ رقابت اقتصادی و قدرت جهانی بوجود خواهد آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار