اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
به مناسبت پرواز حاج سید حسن موسوی
شوشان - حسن دهقانی :
در هیاهوی کرونا برخی خبرها هستند که تو را به  گوشه ای دیگر از تاریخ می برند، خبر به شهادت رسیدن یک جانبار 70 درصد دیگر . کسی که یکبار بیشتر او را ندیده بودی، در شب عید غدیر خُم سال 1390 در تالار مهر اهواز. اکنون بعد از گذشتِ بیش از هشت سال یک پیامک تو را پرواز می دهد به یک دیدار، یک وصال.
در آن سال مهندس مسعود معین پور مدیرعامل و آقای لفته منصوری مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان بودند. لفته منصوری که معتقد به مدیریت مشارکتی بود در یک هم اندیشی با کارشناسان روابط عمومی تصمیم گرفتیم؛ در جشن هایی که به مدت چهار شب داشتیم  با هدف ارزش گذاشتن به جانبازان و انتقال ارزش های دفاع مقدس به کارکنان و خانواده های شرکت برق منطقه ای خوزستان از چهار جانباز با حضور خانواده هایشان تقدیر کنیم. این برنامه یکی از پرشکوهترین و جذاب ترین برنامه های روابط عمومی شد. 
به همین مناسبت، من به عنوان خبرنگار و علی سراج و رضا محمدیان؛ عکاس و فیلمبردار روابط عمومی، با حضور در منازلشان مصاحبه هایی با آنها انجام می دادیم و  نحوه اعزام به جبهه تا رسیدن به درجه جانبازی و زندگی بعد از آن، گفت و گو هایی انجام دادیم و در شب جشن این مصاحبه ها چاپ و بین خانواده های کارکنان توزیع می شد. 
زندگی نامه سید حسن موسوی که در آن زمان منتشر کرده بودیم اکنون در کانال یادداشت های لفته منصوری به نشانی زیر قابل دیدن است :
https://t.me/LaftehMansoori 
در آن چهار شب از سید حسن موسوی، عبداله ولی شرف (جانباز شیمیایی 70 درصد که در 11 فروردین 92  شهید شد)، محمد حسن نیسی و فریدون غلامی مصاحبه و تقدیر به عمل آمد. 
این کار در واقع  در راستای مسئولیت اجتماعی و ارج نهادن به هویت انقلابی و ایرانی - اسلامی  و پاسداشت جانبازانی است که در دوران جوانی، خود را برای حفظ انقلاب و اسلام وقف کردند. و من خوب می دانم در دل جغرافیای ناب شهادت، مرزهایی است میان ماندن و رفتن، در آن زمان که حضرت دوست امتحان خویش را اندک اندک رفتن به سوی شهادت قرار می دهد. 
چه کسی می تواند درک کند، پایی که از تو در راه عشق گرفتند و دستی که با بوسه های خدا پشت سنگر جا ماند و سُرفه هایی که تا بهشت سمفونی عشق می نوازند، زودتر از جسم خاکی تو در هیاهوی سکوت چشمانت گرفتار جاده های آسمان شده بودند! در این بامداد دوشنبه که تو آرام خوابیده ای، من  در تشویش ذهن پریشان خویش به این آیه می رسم که " الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ (الرعد – 28)"
و امروز قرار است پیکر مطهر حاج سید حسن موسوی تنها بر بال فرشتگان و شانه های خانواده اش در قطعه شهدای اهواز آرام گیرد؛ مباد که کرونا نفس کسی را تنگ کند؛ این خواست خانواده بزرگ سید حسن موسوی است. روحش شاد و یادش گرامی باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار