اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
آمار روزانه نشان می دهد، کشور ما به دلیل عدم تبعیت از پروتکلی واحد یا پذیرش یک سری فرمول های ریاضی منسجم در مبارزه ی همگانی با کرونا ویروس2019، موفق نبوده که بر طبق استانداردهای موجود سازمان بهداشت جهانی پیشرفتی داشته باشد.

به هر طریق در فقدان یک فهم مشترک از امور مربوط به شناخت، ریجستری(کد گذاری)، کنترل و مدیریت این بیماری جانگیر جهانگیر، در نزد حاکمیت، دولت، سران دیگر قوا، زیرمجموعه های آنها و به خصوص جامعه ی مدنی ایران، تا هنوز نتوانستند شایستگی های بالقوه خود را بیشتر از این به منصه ی ظهور برسانند.

نکات مهمی که باید از آن غفلت نکنیم بحث هایی چون غربالگری است که باید در انجام آن به سه آیتم اساسی (دقت، سرعت و قدرت) توجه داشت و در گام بعدی به مسأله ی اولویت درمان بیمارانی که در فاز ابتدایی بیماری هستند که معمولا، از سر ترس و یا بدلایل دیگر، مایل نیستند، اطلاعات مربوط به بیماری خود را ارائه نمایند و یا از رجوع به مراکز درمانی ممانعت می ورزند.

به گونه ای باید حرکت کنیم که شعار «آلود نشو، آلود نکن در جهت عدم شکل گیری یک سناریوی وحشتناک به یک همه گیری باشیب تند و سریع منجر شود.

زیرا، بدون تردید، آنوقت، شاهد فاجعه ی مهلکی خواهیم شد، که قربانیان نخستین آن، کسانی(کادر درمان و پرستاری) خواهند بود که در حقیقت خط مقدم مبارزه با این ویروس اهریمنی هستند و شوربختانه، این بدان معناست، که در مقابله با بیماری های همه گیر، ایران عصر پسامدرن، را در وضعیت بدتر از ایران قبل از مشروطه، قرار دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار