اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
شوشان - علی حسنی پور:


آیا تحرکات اخیر آمریکا در عراق، منجر به جنگ با ایران خواهد شد؟ آیا حشدالشعبی و حزب الله در عراق، با آمریکا وارد جنگ خواهند شد؟

برای تحلیل این مطلب باید چند گزاره را مدنظر داشته باشیم. اول آنکه کنگره آمریکا اجازه هزینه جنگ را از ترامپ گرفته و دولت فعلی آمریکا به ریاست دونالدترامپ هیچ هزینه برای اداره جنگ با ایران و گروه های مقاومت را ندارد.

دوم آنکه اوضاع منطقه اجازه جنگ جدیدی را به آمریکا نمی دهد و سوم آنکه گروه های مقاومت و حزب الله این هشدار را به آمریکا داده اند که در صورت هرگونه حمله احتمالی به ایران، تمامی پایگاه های آمریکایی و همچنین شهرک های رژیم صهیونیستی از جمله تل آویو و حیفا، هدف موشک های مقاومت در خواهند آمد.

نکته ی چهارمی که باید به آن توجه کرد، اوضاع فعلی جهان در مقابله و مبارزه با ویروس ناشناخته کرونا است، امروز کشور آمریکا بیش از همه با این ویروس که به احتمال زیاد ساخته خود اوست دست و پنجه نرم می کند و دولت فعلی آمریکا از مبارزه با این بیماری اعلام ناتوانی کرده و آمارها نشان از فوت هزاران آمریکایی توسط کرونا را نشان می دهد. 

در این اوضاع آشفته، آمریکا هرگز دست به جنگ با ایران نمی زند، ایرانی که امروز توان موشکی ش به مراتب از سال های گذشته قدرتمندتر شده و هسته های مقاومت وابسته به آن در منطقه و جهان آماده ی مقابله با آمریکا را دارند.

پنجم آنکه آمریکا در حال حاضر آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و قطعا در این برهه حساس وارد جنگ با ایران نخواهد شد.

با توجه به این پنج گزاره احتمال جنگ مستقیم با ایران تقریبا صفر است. اما در عراق وضعیت جور دیگریست و چند مورد محتمل است.

تشکیل مجلس شیعی قوی و سرکارآمدن مسئولانی از دل نیروی های مقاومت در مجلس، دولت و ارتش عراق، خارج کردن گروهک تروریستی داعش از عراق، و سر برآوردن گروه‌های تازه در محور مقاومت و همراهی مردم در راهپیمایی حمایت از محور مقاومت باعث شده تا آمریکا برای آسیب ندیدن مجبور به تمرکز نیروها در چند پایگاه خود باشد. اما چند مورد دور از انتظار نیست. 

اول آنکه احتمال کودتا در عراق برای به قدرت رساندن یک شخص که موافق سیاست‌های آمریکا و دست نشانده آنها باشد دور از ذهن نیست.

دوم آنکه احتمال حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی و محور مقاومت در عراق وجود دارد. سوم آنکه احتمال ترور و یا دستگیری فرماندهان جبهه مقاومت و کتائب حزب الله پیش بینی می شود.

چهارم آنکه احتمال ایجاد نافرمانی مدنی و شورش‌های خیابانی و اعتراضات گسترده توسط عوامل داخلی آمریکا در عراق وجود دارد. و پنجم آنکه احتمال مساعد کردن وضعیت مرزی بین عراق و سوریه برای تحرکات آخرالزمانی وجود دارد.

ورود این مقدار تجهیزات جنگی از طرف آمریکا در منطقه و بالاخص در عراق نشان از اتفاقات مهمی دارد که باید نشست و دید که چه اتفاقاتی در روزهای پیش رو خواهد افتاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار