اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کرونا، گولد کوئیستی شیوع می یابد
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
اشکال ما در مورد مواجه با کرونا، در دو دشواری خلاصه می شود، نخست، بر می گردد به نقش اهریمنی و اثر فاجعه بار بودن کرونا ویروس، که شوربختانه، کمتر کسی آن را جدی می شمرد.
دوم ؛ فقدان شناخت کافی، دست اندرکاران مملکتی و به تبع آن شهروندان، در مورد نحوه ی شیوع فوق فراگیر کرونا ویروس و سایر اطلاعات مرحله بندی های پروتکلی آن، اعم از غربال گری، فاصله گذاری اجتماعی_فیزیکی و نهایتا، دانستنیهای بخش درمان و تاثیر داروهای اثربخش برای سرعت بخشیدن در معالجه ی بیماران بوده است.
به هر تقدیر، اکنون که در مرحله ی میانی مبارزه با کرونا ویروس قرار گرفته ایم، بدرستی ضرورت می یابد که  همه ی شهروندان نسبت  به دانستن نکاتی بشرح زیر، آگاهی یابند.

1- کرونا ویروس، به شکل گلد کوئیستی شیوع می یابد، همان گونه ای که زنجیره ی شیوع آن را در توضیحات سازمان بهداشت جهانی ترسیم و انتشار گردیده است .

2- منطق پیشگیری در این بیماری، در حقیقت بر عکس منطق اصل برائت است، بدین معنی؛ که همه ی افراد ناقل هستند،  مگر این که، تقید آنها، چه بر تکلیف خویش و چه بر اعاده ی حق دیگران، نسبت
به اقدامات پیشگیرانه ی مراعات حریم عفونی و انجام دقیق ‌پروتکل های صادره ثابت شده باشد. 

3- ایجاد تکلیف و تعهد همگانی به انقطاع زنجیره ی شیوع، براساس روش هایی که در پروتکل های ارکان شمول در هر مرحله توصیه شده است.


یارانه ی افراد آسیب پذیر در مقابله با کرونا را افزایش بدهید
عباس عبدی در مقاله ی فقرا و کرونا ، بسیار دقیق و علمی با استدلالی روشن، طبقات مختلف آسیب پذیر در مقابله با کرونا ویروس را شناسایی نمود.
بنابراین، جناب روحانی مجبور نیست که در این بحران نفسگیر هوای همه ی اقشار مردمی را داشته باشد، زیرا،  اگر اندکی نیک بیاندیشد، بدرستی متوجه خواهد شد که همین امروز بهترین موقعی  برای قطع یارانه طبقات فرادست و افزایش میزان ریالی یارانه ی طبقات فرودست است.
البته، وی با ابتکاری چند منظوره، می تواند، با یک تیر چند هدف را بزند و سبکبال تر دولت را برای مدیریت روزهای بدتر از این ایام فراهم نماید.

وزارت بهداشت از ظرفیت مدیران ساختمان ها، در مبارزه با کرونا مغفول نماند
یکی از شبکه های خبری مستندی را از زیر پوست شهرها در تو در توی بعضی از آپارتمان ها به نمایش گذاشت که شبانه پارتی هایی در جریان هستند که عده ای سودجو و مفسد با انجام تست کرونا، ضمانت آن پارتی های ضد اخلاقی را تایید می کنند.
کارشناس آن شبکه خبری می گفت، این تست ها اولا، فاقد دقت پزشکی هستند دوما، آن اشخاص کلاهبردارند و سوما، کارشان برخلاف مسیر همه ی پروتکل های سازمان بهداشت جهانی است و این اجتماعات ناپسند برای انتقال و شیوع کروناویروس مساعد هستند.
به هر طریق، با  آقای دکتر کاملی، سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تماس گرفتم و این مسأله را با ایشان در میان گذاشتم و پیشنهاد کردم بجای این همه هزینه های گزاف غیر متمرکز، وزرات بهداشت با بسیج و آموزش مدیران ساختمان ها در هر شهر می تواند در هدفمندسازی فاصله گذاری های فیزیکی-اجتماعی ونیز هر نوع طرح سلامت از جمله غربالگری هوشمند از این طریق، یعنی ساختار سازمانی مدیریت شهری بسادگی وارد عمل بشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار