اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
شوشان - محسن بهداروندمرداسی:

همیشه با اتوبوس از مسجدسلیمان سفر می کردم آن شب تنها و غریب از سفر جا ماندم و عطای سفر به اهواز را به  لقایش بخشیدم که خبر شهادت سردار شوکه ام کرد.

بامداد روز جمعه  ۱۳ دی مصادف با روز سوم ژانویه که سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس مورد حمله هوایی امریکا و ترامپ جنایتکار قرار گرفت و شهید شد.

شهیدی که ایران را به یک امپراتوری بزرگ تبدیل کرد شهیدی که بزرگترین و مهم ترین استراتژیست در خاورمیانه بود شهیدی که کشور را به یک قدرت بزرگ در خاورمیانه تبدیل کرد شهیدی که تا اخرین لحظه سرباز ولایت و کشورش بود سرباز ولایتی که توانست مرزهای امپراتوری ایران را وسیع تر کند.

و برای اولین بار در تاریخ ایران به یک قدرت واقعی منطقه ای تبدیل شد و نفوذش را از مدیترانه تا خلیج فارس گستراند در واقع شهید سلیمانی بخشی از نظام انقلابی ایران بود که انرا در مکتب رهبر و حکیمش بدرستی اموخت.

سرداری که هرگز به مناصب دولتی فکر نکرد و دچار لغزش نشد شهیدی که بعنوان یک نظامی نخبه و بعنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه در عرصه بین المللی درخشید شهیدی که یک فرمانده معمولی نبود.

او یک حسابگر استراتژیست و مغز متفکر نظامی ایران و فرد محبوب و معتمد رهبر معظم انقلاب و هدایت گر سیاست های جمهوری اسلامی که از باریکه غزه و لبنان و سوریه تا عراق و یمن و افغانستان و در مجموع کل خاورمیانه را در بر میگرفت بود و بدرستی در چارچوب محور مقاومت میجنگید سرداری که سرانجام جان خود را نه در یک ماموریت نظامی بلکه در یک ماموریت سیاسی و دیپلماتیک در منطقه فدا کرد.

راه دیپلماتیکی که به گفته نخست وزیر عراق شهید سلیمانی برای انتقال پاسخ ایران به نامه عربستان که پیش تر  بغداد ان نامه را در اختیار تهران قرار داده بود به بغداد سفر کرد و دنیا بداند که شهید سلیمانی در یک سفر سیاسی و دیپلماتیک و حامل نامه ایران از طریق بغداد به عربستان بود.

یا همین خود گواهی بر همه چیز نبود ترامپ از اشتی بین ایران و عربستان نگران است و از چنین صلحی خرسند نیست انها تمام تلاش خویش را انجام داده اند که بین دو کشور جنگ رخ دهدو انها از این جدال تریلیونها دلار سود ببرند.

ترامپ با خارج شدن از برجام شمشیر را از رو بسته و هدفش تسلیم مطلق ایران است امریکا از موضع ضعف دست به ترور زد.

و ترور نشانه قدرت نیست او راه دیپلماسی را بروی خود بست و از دیپلماسی در توافق هسته ای عقب نشینی کرد و به لحاظ استراتژی در منطقه از ایران شکست خورد ودر مقابل تیم دیپلماسی ما کم اورد ومیز مذاکره را بهم زد.

و از موضع ضعف از مجازات های تنبیهی و تحریم ها و فشار همچون یک شخصیت گنده لات سر گردنه در مقابل ایران استفاده کرد اما اوج تزلزل این گنده لات در ماههای نزدیک به انتخابات پیش رو اتفاق می افتد.

و در یک چنین شرایطی یقه ات گرفته خواهد شد و چوب انرا خواهی خورد مثل خروج شما از عراق که با خفت و خواری صورت گرفت و برای ایران یک پیروزی بود اگر قرار بود امریکا با جنگ از عراق خارج شود نتیجه اش شاید صدها هزار تن شهید بود و میلیاردها خسارت اما با درایت رهبری و پرهیز از یک جنگ طولانی اخراج امریکاییها در عراق کلید خورد.

و همین تا این لحظه یک پیروزی بزرگ سیاسی برای ایرانیان بود ترور شهید سلیمانی هزینه های امریکا را در منطقه دو چندان وجهان این اقدام ناجوانمردانه ترامپ را محکوم کرد نام و یاد شهدا زنده و جاوید و راهشان پر رهرو باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار