اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

وقتی در سال ۹۶ خبر قرارداد کرمان‌موتور و هیوندای در رسانه‌ها منتشر شد، همه علاقه‌مندان این برند منتظر خبر امیدبخش بعدی یعنی واردات یا دست‌كم مونتاژ النترا، سدان کامپکت محبوب این برند در داخل بودند. چرا که النترا در حضورهای کمرنگ قبلی خود در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته بود. کرمان‌موتور و هیوندای علاقه‌مندان النترا را ناامید نکردند و خبر افتتاح خط مونتاژ این خودرو در داخل خیلی زود منتشر شد. هرچند این خط مونتاژ به دلیل اعمال مجدد تحریم‌ها در سال ۹۷، مدت زمان زیادی فعال نبود، اما در همان مدت کوتاه توانست فروش خوبی داشته باشد.

ناگفته نماند کرمان‌موتور پیش از شروع مونتاژ النترا، نسخه‌هایی از آن را نیز وارد کشور کرده بود. هرچند واردات خودرو و مونتاژش در کشور کاملا متوقف شده است، اما تیراژ النتراهای موجود در کشور کم نیست. با هم تجربه رانندگی با النترا ۲۰۱۷ را بررسی می‌کنیم تا بیشتر متوجه شویم این محبوبیت درخور النتراست یا صرفا ظاهر زیبای خودرو خریدارانش را به این نتیجه رسانده است.

هیوندای النترا، فول آپشن‌تر از همیشه

با مراجعه به سایت divar.ir و بررسی وضعیت فروش هیوندای النترا در میان آگهی‌های ثبت شده متوجه می‌شوید که این اتومبیل در نسل‌ها و مدل‌های مختلف در کشورمان موجود است، اما ما برای بررسی سراغ مدل محبوب ۲۰۱۷ می‌رویم. به مجرد ورود به کابین النترا متوجه این می‌شوید که با یک خودروی نیمه لوکس و آپشنال و مدرن طرف هستیم. داخل کابین از ارگونومی خوب و طراحی چشم‌نوازی بهره می‌برد و با وجود دکمه‌های زیاد که هر کدام وظیفه در دسترس قرار دادن یکی از امکانات متعدد خودرو را دارند، با جلو داشبورد شلوغ و نامنظمی مواجه نمی‌شویم.

کیفیت مونتاژ و متریال به‌کار رفته در قطعات داخلی خودرو احساس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند. همچنین که فضای کافی داخل کابین هم این احساس را تکمیل می‌كند. النترا نیز مانند دیگر خودروهای کره‌ای لیست بلندی از امکانات در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد؛ امکاناتی مانند ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، DMS، آینه‌های برقی تاشونده، گرمکن فرمان، روکش‌های چرمی صندلی‌ها و فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده همراه مموری، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، کیلومترشمار سوپرویژن و نمایشگر TFT پشت آمپر، در هوشمند صندوق عقب، کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، صفحه‌نمایش مرکزی هفت‌ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و چراغ‌های هوشمند. سیستم صوتی النترا نیز قابلیت کنترل از روی فرمان را دارد با ۶ اسپیکر استریو و خروجی بلوتوث، AUX، USB.

در بخش تجهیزات ایمنی هم با یک خودروی کاملاً ایمن طرفیم. کیسه هوای راننده و سرنشینان و ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، ترمزهای مجهز به سیستم ضد قفل، کنترل ایستایی در سربالایی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، هشدار نقاط کور و هشدار فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، همه از تجهیزات ایمنی النتراست. البته باید ایربگ زانو را هم به این تجهیزات برای نسخه‌های سفارشی اضافه کرد.

رانندگی در سکون

هنگام رانندگی با النترا سکوت حاکم در کابین، آرامش ناشی از امکانات خوب و ایمنی بالای خودرو را تکمیل می‌کند. هیچ صدایی از موتور یا فضای بیرون به داخل کابین راه ندارد. این اتفاق، نشانی از كیفیت خوب خودرو تلقی می‌شود. شتابش اولیه خودرو لذت رانندگی را بالا می‌برد و پایداری بالای خودرو که از سیستم تعلیق خوب آن ناشی می‌شود، تحسین هر راننده‌ای را برمی‌انگیزد. داخل کابین نیز هیچ ‌انحرافی در پیچ‌ها از سوی سرنشینان احساس نمی‌شود. همچنین تکان‌های شدید در اثر عبور از ناهمواری‌ها به داخل کابین منتقل نمی‌شود. صندلی‌ها دربرگیرندگی مناسبی دارند و نشستن طولانی‌مدت در خودرو باعث ایجاد خستگی در سرنشینان نمی‌شود. در ادامه حرکت متوجه می‌شوید که شتاب ثانویه خودرو نیز به لطف عملکرد مناسب گیربکس، انتخاب صحیح ضرایب دنده و هماهنگی آن با موتور خوب و رضایت‌بخش است.

کشش خودرو در سربالایی‌ها تحت تأثیر موتور قدرتمندش عالی است و راننده را ناامید نمی‌کند. در مجموع باید گفت النترا نه تنها یک سدان خانوادگی مناسب است، بلکه می‌تواند خودروی جذابی برای جوان‌ترها هم باشد و هیجانی که از یک رانندگی لذت‌بخش انتظار دارند نصیبشان کند. شاید تنها نقص این خودرو در ایران قیمتش باشد؛ که مشکل تمام خودروهای با کیفیت وارداتی است. نرخ ماشین النترا با توجه به سال ساخت و کارکردش و اینکه وارداتی است یا مونتاژی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون (اسفند ۱۳۹۸) تخمین زده می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار