اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
شوشان - دکتر لفته منصوری :
از اواخر هفته‌ی گذشته که سیاست دولت بر مدار آزادسازی از «قرنطینه» گی قرار گرفت و بازار و حمل‌ونقل و در آینده دیدوبازدیدها و تالارهای عروسی و فاتحه و ... شکل عادی به خود گرفت و می‌گیرد! تنها تعطیلی بازمانده تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها است که آن‌هم به مدد نفرین تاریخی دانش‌آموزان، هنوز تعطیل هستند و نه زور کرونا!

معدوم‌سازی 115 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه و دوروزه به بهانه‌ی لعنتی «تنظیم بازار»، آن‌هم در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان که قیمت مرغ به‌طور طبیعی بالا می‌رود و بدن مؤمنین کرونا زده به پروتئین بیشتر نیاز دارد و در سال جهش تولید! از آن سیاست‌هایی هست که اگر کرونا بتواند ما را از پای اندازد و راهی آن دنیا کند، قادر نیست این سیاست‌های سودآور برای سرمایه‌گذاران کلان صنعت مرغ و طیور و سوزآور برای مردم را افاقه‌ای کند و چاره‌ای سازد!

من نه روشنفکر جوجه پرست هستم! و نه جوجه لیبرال مخالف دولت در امر اقتصادم! و نه ضد منافع مرغداران شریف این کشور هستم! و البته نیک می‌دانم اگر سیاست‌های «تنظیم بازار» قادر است جوجه‌کُشی را به‌مثابه هولوکاستی جوجه‌ای راه بیندازد؛ هرگز قادر نیست سود سرشار شرکت‌های معظم و مکرم واردکننده‌ی دانه‌های دام و طیور را اندکی کاهش دهد؛ بلکه این مرغداران از تعطیلی رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی این روزها متضرر نشوند و این مردم همیشه درصحنه، مرغ ارزان بخورند و شکرگزار خدا به‌واسطه‌ی نعمت‌های پساکروناییش گردند!

من از طغیان واژه‌ها بیمناک هستم! من از بارگذاری معانی زیبا بر کلمات خشن هراسناک هستم! من از جفایی که بر ادب فارسی شده ترسناکم! «تنظیم بازار!» این واژه‌های رنگ و لعاب‌دار و به‌ظاهر مردمی و غنی‌شده به انواع مکمل‌ها و مخمرهای ایدئولوژیک، برای کی و به نفع کی؟! در این سال‌ها کدام بازار به نفع مردم تنظیم شد؟ و اگر به‌ظاهر تنظیم شد! با چه هزینه‌ای از جیب ملت؟ و سود آن به جیب چه کسانی رفت؟ کمبود پیاز و سیب‌زمینی و گوجه که یک سال در میان دمار از روزگار صیفی‌کاران و مردم گرفت و می‌گیرد با کدام سیاست «تنظیم بازار» ی تأمین گردید و قوام یافت و به نفع چه کسانی رقم خورد؟! دست از سر واژه‌ها بردارید! راست و حسینی به مردم بگویید این چه اقتصادی است که بر آن‌ها حاکم کردید؟! خدا قلم سیاست «تنظیم بازار» را بشکند که با امضای آن میلیون‌ها جوجه را زیر خروارها خاک زنده‌به‌گور کرد! نفرین بر آن دست و پایی که آن تراکتور را هدایت کرد تا صدای این مخلوقات کوچک خدا را خفه کند! (صحنه‌های وحشتناک زنده‌به‌گور کردن جوجه‌ها را که تا امروز یکشنبه 31 فروردین ادامه دارد، در کانال تلگرامی من ببینید).
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار