اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
رییس جهادکشاورزی استان با اشاره به تولید گندم:
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه این استان نقش اساسی را در بحث تامین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند، گفت: اطمینان می‌دهیم که از نظر تامین گندم برای تولید نان در خوزستان مشکلی وجود نداشته باشد.
کیخسرو چنگلوایی در حاشیه کارگروه آرد و نان خوزستان که امروز، ۳ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان مهمترین قطب تولید گندم کشور است و در این زمینه ۸ سال پیاپی است که مقام اول تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و از نظر کیفی نیز جز دو استان برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۷ درصد خرید تضمینی گندم کشور در استان خوزستان بود، افزود: میزان تولید گندم امسال حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن است و با توجه به سرانه مصرف گندم، این میزان گندم تولیدی برای ۱۲.۵ میلیون نفر کافی است.

مشکل گندم برای تولید نان در خوزستان نخواهیم داشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: به لحاظ کیفی گندم تولیدشده در خوزستان به ۲۳ استان دیگر فرستاده می‌شود تا با گندم تولیدشده در آن استان‌ها مخلوط و سپس آرد شود. این کار به منظور بهبود عمل‌آوری نان در آن استان‌ها انجام می‌شود.

چنگلوایی عنوان کرد: به دلیل کیفیت بالای گندم خوزستان، سال گذشته نسبت به صادرات این محصول به کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اقدام شد و در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم که امسال نیز تولید از نظر کیفی رشد خواهد داشت.

وی ادامه داد: اطمینان می‌دهیم که از نظر تامین گندم برای تولید نان در خوزستان مشکلی وجود نداشته باشد. در این زمینه امسال نیز شاهد رشد کیفی گندم تولیدشده در استان خواهیم بود و نقش اساسی را در بحث تامین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار