اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
خدا رحمتش کند قبل از انقلاب پزشکی می شناختم که از دهه ی 50 به بعد تا زمانی که زنده بود، مطبش در یکی از خیابان های اصلی مناطق پر جمعیت اهواز بود.

او با این که پزشک داخلی حاذقی بود، اما، بهتر از هر متخصصی بیماران خود را با ویزیتی ارزان قیمت معالجه ی اساسی می کرد.

خدا رحمتش کند،  او پزشکی بسیار مردمی، حال واحدی و رک گو بود و در معاینه ی دقیق بیماران حرف نداشت و مثل «ستوان کلمبو» عمل می کرد.

 البته، ایشان  بین مردم به دکتری خوش اخلاق ، صاحب دستی شفا بخش که اصلا، پولکی نبود بسیار شهرت داشت.

 ضمنا، گدا، ثروتمند، اداری، کاسب و گدا برایش هیچ فرقی نداشت حتی افرادی که در آن منطقه ساکن بودند، فامیل هایی داشتند که از  روستاهای استان به اهواز برای معالجه نزد دکتر می آمدند.

قبل از انقلاب در سال 52، کشاورزی که از روستا برای معالجه نزد دکتر  برای درمان رفت، برایم تعریف کرد.

وقتی که دکتر  نبضم را گرفت، رنگ، و رویم را دید از چشم، حلق  و تپش قلبم معاینه نمود، از من پرسید؛ عموجان؛ اهل عشق و حال هستی.!؟

با تعجب در جواب دکتر گفتم، نه به خدا قسم، من بچه عشایر زحمتکشم، دنبال این کارهای کثیف نیستم.
دکتر باز از من پرسید، آیا به بیماری خاصی مبتلا هستی و با امروز چند روزه که در اهواز، پیش کی سکونت داری.
 آن کشاورز می گفت؛ انگار خودم را در اداره ی آگاهی مقابل بازجو می دیدم نه در مطب پزشک،فوری در پاسخ دکتر گفتم؛ مبتلا به کبد چرب هستم و هر ماه چند بار به اهواز می آییم و در خانه ی مجردی پسر عمویم ساکن می شوم.
باز دکتر خیلی صریح و بی پرده، از من پرسید، آیا پسرعموی شما عرق خور است و شما با او عرق می خوری.!؟
آن کشاورز، حیرت زده می گفت، به دکتر عرض کردم؛  آقا به خدا قسم من اهل نماز و روزه هستم و لب به این بطری های نجس نمی زنم، ولی متأسفانه پسر عمویم با دوستانش گاهی بساط عرق خوری دارند، دکتر باز پرسید؛ راست بگو، وقتی آنها بساط می گذارند و عرق می خورند، پس به تو چه می دهند، کشاورز بیمار گفت، آقای دکتر، به خدا قسم، به من فقط نوشابه می دهند .
دکتر بعد از معاینه کامل، به من گفت، عموجان، در آن نوشابه عرق می ریزند و به تو می خورانند علت زردی چشم و صورت ورم کرده ی شما مصرف الکل است و این داروها را می نویسم و طبق دستور بخور و دیگر از آن نوشابه ها نخور.

به هر تقدیر، متولین امر از بیماران کرونایی، باید استنطاق کامل بعمل آورند، تا از این طریق علت ابتلاء و نیز شناسایی ناقلین اصلی مشخص گردند و این کار توسط یک تیم حرفه ای که تخصص شان تخلیه ی اطلاعاتی باشد باید انجام بگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار