اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
جمعی از کارکنان شرکت آب‌وفاضلاب روستایی خوزستان به دلیل آنچه که پرداخت نشدن حقوق خود اعلام کردند رفع تبعیض در پرداخت حقوق کارکنان این شرکت را خواستار شدند.
کارکنان طرحی و آبداران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در یکسال گذشته بارها به دلیل عدم پرداخت حقوق مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند و حتی در هفته گذشته برخی کارکنان ۲ بار در این محل چادر برپا کردند، روز یکشنبه نیز تعدادی از آنها به نمایندگی از سایر کارکنان در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار انعکاس مطالبات خود شدند.

یکی از کارکنان طرحی شرکت آبفار خوزستان گفت: از حدود یکهزار و ۸۰۰ نیروی شرکت بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر را کارمندان و کارگران نیروهای طرحی و آبداران تشکیل می دهند.

وی افزود: نیروهای طرحی درواقع به نیروهایی گفته می شود که برای یک قرارداد خاص استخدام می شوند و مجوز پرداخت حقوق آنها نیز برای همان پروژه است.

این نیروی طرحی آبفار خوزستان با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان یادآور شد: کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادمعین تا اسفندماه سال گذشته حقوق خود را دریافت کرده اند درحالی که حقوق برخی آبداران تا هشت ماه به تاخیر افتاده است.

وی افزود: آبداران زیرمجوعه پیمانکاران فعالیت می کنند و مطالبات آنها برای دریافت حقوق چهار ماه است این تفاوت در مطالبات به این دلیل است که برخی پیمانکاران در پرداخت حقوق انصاف بیشتری دارند و حتی در صورت عدم دریافت مطالباتشان از سوی شرکت، خودشان به کارکنان حقوق پرداخت می کنند.

این فرد توضیح داد: حدود ۶۳۲ نیروی طرحی این شرکت از دی ماه سال گذشته تاکنون حقوق دریافت نکرده اند. حقوق کارکنان طرحی از محل اعتبارات عمرانی است تا ۲ سال پیش پرداخت حقوق کارکنان مقدم بر اجرای پروژه ها بود اما درحال حاضر اولویت نخست پرداخت مطالبات پیمانکاران است.

وی بیان کرد: پس از تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان دولت مجوز پرداخت حقوق ۱۱۲ نفر از نیروهای طرحی این شرکت از محل اعتبارات دولتی را داد اما مجوزی برای پرداخت حقوق سایر نیروهای طرحی وجود ندارد.اگرچه مسئولان آبفار خوزستان مدعی عدم سودآوری شرکت هستند اما باید گفت این شرکت ماهانه ۱۸ میلیارد ریال از محل فروش آب بها به منازل مسکونی و واحدهای تجاری فعال در روستاها درآمد دارد اما از همان محل نیز حقوق کارکنان پرداخت نمی شود.

دلزدگی کارکنان از رفتار مسئولان شرکت

این نیروی طرحی آبفار خوزستان گفت: فشار زیادی به کارکنان طرحی و آبداران وارد است آنها خواسته ای جزء رفع تبعیض در پرداخت حقوق ندارند زمانیکه مسئولان به این خواسته بی توجهی کردند مقابل شرکت حاضر شدند اما با آنها رفتار نامناسبی شد.

وی ادامه داد: چندی پیش یکصد و ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی به شرکت اختصاص یافت اما به جای پرداخت حقوق کارکنان این مبلغ را به پیمانکاران دادند درواقع منفعت چند پیمانکار به تعداد بالایی از کارگران ارجحیت یافت که این مساله باعث ایجاد دلزدگی در کارکنان شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان باوجود پیگیری های خبرنگار ایرنا حاضر به صحبت در این خصوص نشد اما وی در بهمن ماه سال گذشته در پاسخ به اعتراض کارکنان به عدم پرداخت حقوق گفته بود: حدود ۶۳۰ نیروی طرحی در شرکت آبفار خوزستان وجود دارد که تنها برای پرداخت حقوق ۱۱۲ نفر مجوز داریم و برای پرداخت حقوق ۵۱۸ نفر دیگر مجوزی صادر نشده است، در صورت پرداخت حقوق اداره بازرسی و دیوان محاسبات به دلیل پرداخت حقوق از وجوهات دولت ایراد قانونی می گیرند.

عادل حرباوی بیان کرد: درحال حاضر معادل یک ماه و نیم حقوق این کارکنان آماده پرداخت است اما درحال پیگیری برای گرفتن مجوز پرداخت حقوق هستیم  قرار شد در شورای تامین استان مطرح شود تا از طریق سازمان مدیریت و برنامه مجوز پرداخت حقوق آنها صادر شود.

باوجود گذشت حدود سه ماه از این وعده هنوز حقوق کارکنان این شر کت پرداخت نشده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار