اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
ورزشکار خوزستانی ۳۱ ساله تیم‌ملی جودو کم‌بینایان و نابینایان با اعلام خداحافظی‌اش از تیم‌ملی، گفت: تبعیض‌ها و رفتار مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک باعث شد تصمیم به خداحافظی بگیرم.
سیدامید جعفری که از سال ۲۰۱۲ میلادی در اردوهای تیم‌ملی حضور داشته است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلیل خداحافظی‌اش از تیم‌ملی، اظهار کرد: در حالی‌که من شانس کسب سهمیه پارالمپیک توکیو را داشتم، مسئولان فدراسیون من را با این صحبت که ممکن است به مدال نرسم، به مسابقات کسب سهمیه اعزام نکردند اما چطور می‌دانستند که چه کسی مدال می‌آورد؟

وی ادامه داد: با توجه به آمادگی خوبی که در اردوهای تیم‌ملی داشتم و حتی مربیان تیم نیز بر توانایی و آمادگی من واقف بودند، می‌توانستم به سهمیه برسم اما سال گذشته مسئولان ترجیح دادند نفرات دیگری را به مسابقات آذربایجان اعزام کنند و در واقع به نوعی من را پیچاندند.

این جودوکار کم‌بینای خوزستان افزود: مسئولان تاکید داشتند نفراتی را اعزام می‌کنیم که به مدال برسند و سوال من این است، مگر رشته جودو یک رشته رکوردی است که این‌گونه صحبت ‌کردند؟ به نظرم این تصمیم بیشتر سیاسی بود تا ورزشی و می‌خواستند ورزشکار کمتری به پارالمپیک توکیو اعزام کنند، مثل کاری که در پارالمپیک ریو انجام دادند؛ اگر آن موقع یک مسئول کمتر اعزام می‌شد، حداقل یک پزشک با ما اعزام می‌شد تا وقتی من دچار آن آسیب‌دیدگی شدم، من را مداوا می‌کرد.

وی با بیان این‌که از رفتارها و تبعیض فدراسیون و مسئولان کمیته ملی المپیک گله‌مند هستم و اعلام می‌کنم از تیم‌ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان خداحافظی می‌کنم، گفت: چنین رفتارهایی من را اذیت کرد؛ در مسابقات جهانی سال گذشته که در پرتغال برگزار شد، من برای کاهش وزن باید به سونا می‌رفتم که از آقای علیرضا امینی، سرپرست تیم خواستم، من را به سونا ببرد که به من گفت، "خودت یک سونا در سطح شهر پیدا کن و برو و باید از جیب خودت هم هزینه آن را بدهی". من نیز ۵۰ یورو هزینه کردم تا وزنم کم شد. بعد هم به سختی و به تنهایی به سالن وزن‌کشی رفتم. من نمی‌دانم پس چرا سرپرست همراه تیم آمده بود؟

جعفری افزود: از مسابقات جهانی پرتغال که به ایران برگشتم، رنکینگ من هفت جهان بود اما آن‌قدر من را به مسابقات نفرستادند که رنکینگ من به ۱۶ رسید. البته همین الان نیز نفرات دیگری هم داریم که در مسابقات مختلف مدال کسب کردند اما با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌کنند که سهمیه کسب نمی‌کنند، آن‌ها را به مسابقات اعزام نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر من را به مسابقات کسب سهمیه آذربایجان اعزام می‌کردند، صد درصد سهمیه را کسب می‌کردم. واقعا از تصمیم فدراسیون ناراحت هستم زیرا شانس کسب سهمیه را از من گرفتند. شاید در یکی دو مسابقه به دلیل این‌که پاداشم را نگرفته بودم و مخارج سنگین زندگی نیز بر دوشم بود، نتوانستم نتایج لازم را کسب کنم ولی واقعا توانایی کسب سهمیه را داشتم. سال گذشته وقتی چند ماه برای مسابقات آذربایجان که کسب سهمیه بود در اردو بودم و با کلی قرض گرفتن از دیگران و خرید مکمل و تمرینات مستمر برای رقابت‌ها آماده شدم، به من اعلام کردند که تو اعزام نمی‌شوی و اولویت با نفرات دیگری است و جالب است که همان نفرات را هم نبردند.

این ورزشکار خوزستانی افزود: پس از مسابقات آذربایجان نیز، مجددا من را به اردوی قزاقستان دعوت کردند که نرفتم زیرا دیگر روحیه و انگیزه‌ام را از دست داده بودم و احساس کردم که باز هم من را مثل مسابقات آذربایجان می‌پیچانند. در آخرین سفر رئیس فدراسیون به استان خوزستان نیز به او اعلام کردم که دیگر از تیم‌ملی کنار می‌روم و اکنون به صورت رسمی اعلام می‌کنم که دیگر تیم‌ملی را همراهی نخواهم کرد.

وی عنوان کرد:‌ در مدتی که در تیم‌ملی حضور داشتم، واقعا آقای یوسف‌زاده، سرمربی تیم‌ملی برای من از هیچ تلاشی دریغ نکرد که جا دارد از حمایت‌ها و تلاش‌های او قدردانی کنم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار