اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
گلمرادی در نطق میان دستور:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان کارگاه تولید و اقتصاد کشور است، از نمایندگان مجلس یازدهم خواست کمک کنند تا مسائل و مشکلات این استان حل شود.

شوشان: علی گلمرادی در نشست علنی امروز(سه شنبه 23اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود شهادت جمعی از پرسنل ارزشمند نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفت و از نیروهای نظامی و انتظامی که با سختی، مشقت و جانفشانی بزرگترین نعمت که همانا امنیت است برای کشور فراهم کرده‌اند تا مسئولان بتوانند مشکلات مردم را حل کنند قدردانی کرد و افزود: از همکاران عزیزم تشکر می‌کنم، شاید مجالی نباشد که مجدد از این تریبون در مجلس دهم در خدمت شما باشم، پایان دوره است، صمیمانه از همکاری شما بزرگواران و مشخصا از ملت بزرگ ایران و مردم حوزه انتخابیه‌ام که عنایت داشتند و اعتماد کردند و خودشان هم زحمت کشیدند تا با کمک آنها بتوانیم اقدامات نسبتا مناسبی در سطح کشور و حوزه انتخابیه انجام دهیم، تشکر می‌کنم.  

نگاه کوتاه مدت از اشکالات اساسی موثر در عدم توسعه کشور بوده است

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بخشی از اقداماتی که در حوزه انتخابیه‌اش انجام داده است، ادامه داد: یکی از اشکالات اساسی در عدم توسعه کشور نگاه کوتاه مدتی بوده که در دهه‌های اخیر از جانب مسئولان شکل گرفته و نتیجه آن برنامه ‌های کوتاه مدت و این وضعیت امروزی است که برای ملت آزاردهنده است به همین دلیل تلاشم این بود، یک نگاه راهبردی و بلندمدت در کنار موضوعات جاری و کوتاه مدت، اقداماتی شکل بگیرد که در آینده دغدغه‌های اساسی مردمان حوزه انتخابیه که عمدتا و اصالتا معیشت و اشتغال است، حل شود.

وی در بیان اقداماتی که برای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم انجام داده است، افزود: اخذ مصوبه مناطق ویژه اقتصادی شهرستان‌های امیدیه و هندیجان از جمله این اقدامات است که بسیار برخوردار و بکر که ما بتوانیم در آنجا در راستای تامین منافع ملی بهره‌برداری کنیم.

خط آهن بندر امام از مسیر شادگان تا بصره عراق کار بسیار ارزشمندی است

گلمرادی یادآور شد: خط آهن بندر امام از مسیر شادگان، آبادان و خرمشهر به شلمچه و نهایتا بصره عراق کار بسیار ارزشمندی است، همچنین اخذ مصوبه شهرک انرژی و صنایع پایین دستی در شهرستان امیدیه، احیا کردن فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی و نیروگاه 550 مگاواتی در شهرستان امیدیه هم از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: در کنار این اقدامات در زمینه زیرساخت‌ها برای تکمیل جاده هندیجان به ماهشهر، راه‌اندازی ارتباطات و برقرار شدن تعاملات بین جایزان و امیدیه و توسعه مراکز بهداشت و درمان متناسب با نیاز از جمله کارهایی بودند که با کمک مردم شکل گرفت.

گلمرادی اظهار کرد: نکته‌ای که باید دوستانمان بدان توجه داشته باشند، این است که ما در بحث ساختارشکنی هم باید کار کنیم در آن منطقه همه قومیت‌ها خوب دیده شدند، همه توانمندی‌ها بر اساس شایسته‌سالاری خوب دیده شدند، بنابراین علاوه بر این اقدامات ملموس، اقداماتی نرم‌افزاری هم شکل گرفت که انشالله ما بر اساس یک برنامه دیگر و به صورتی که مردم عزیز عملکرد خود را به خوبی ببینند، ارائه خواهم کرد.

وجود مسئولان کم تعهد نباید مردم را نسبت به آرمان‌های نظام دلسرد کند

وی در بیان 3 توصیه به ملت، دولت و مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: اول ملت عزیز ما بدانند عده‌ای از مسئولان نظام پایبند به اصول نظام هستند و تلاش می‌کنند، زحمت می‌کشند و در کنار آنها افراد کم تعهد و مسئولیت ناپذیر هم وجود دارند، مبادا بخاطر کم کاری این مسئولان بی‌تعهد نسبت به آرمان‌های نظام دلسرد شوید.

گلمرادی عنوان کرد: توصیه سردار سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بهترین راهنما و رهنمود است که شما از توصیه این بزرگوار برای پشتیبانی از رهبری و ولایت فقیه استفاده کنید. آسیب به ولایت فقیه یعنی آسیب به نظام و این یک نکته کلیدی است. مردم بدانند این دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، اگر کار نکردند اول به خودشان خیانت کردند و ظلم کردند، بنابراین باعث ناامیدی شما نشوند.

بهانه برای عدم توانایی در ساخت خودروی مناسب مردود است

وی در توصیه به دولت افزود: برادران و خواهران عزیزم در دولت متاسفانه خوب عمل نکردید، من اگر دولتمرد هستم، فردا در مجموعه شما برمی‌گردم، اینهمه ظرفیت، کشور ما یک درصد جمعیت جهان را دارد و بیش از 7 درصد ظرفیت دارد، در همین کشور یک گروهی و طیفی ماهواره نظامی به هوا می‌فرستند، مگر می‌شود ما ماهواره بفرستیم اما نتوانیم یک خودروی مناسب برای مردم تولید کنیم، این یعنی یا نمی‌توانیم یا نمی‌خواهیم، نمی‌توانیم را که به هر حال با اقداماتی که در حوزه امنیت انجام می‌شود، مردود است پس نمی خواهیم، این نخواستن خیانت بزرگی است که شما هیچ دفاعی برای آن ندارید.

گلمرادی تصریح کرد: شما می‌دانید نقدینگی یعنی اینکه بی اعتبار می‌شود، فرهنگ تولید و کار خلاق ولی ما در سال 92 مبلغ 500 هزار میلیارد نقدینگی داشتیم، الان 2000هزار میلیارد شده است، همین فضای دلالی و واسطه‌گری جای خلاق و کار را گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در توصیه به نمایندگان مجلس یازدهم، تاکید کرد: خیلی احساساتی با موضوعات برخورد نکنید، فکر نکنید با این گفتمانی که شما قبل از ورود به مجلس دارید مسائل کشور حل می‌شود، مسائل کشور براساس فهم، درک، عقلانیت، همگرایی و همبستگی انجام می‌شود، بنابراین از تجارب این نمایندگان استفاده کنید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: خوزستان کارگاه تولید و اقتصاد کشور است به مثابه یک گاو شیرده به آن نگاه نکنید، کمک کنید تا مسائل و مشکلات این استان را هم حل کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار