اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده:
یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: برخی مواقع به اشتباه لیلة‌القدر، شب‌های قدر عنوان می‌شود در حالی که ما یک شب قدر داریم اما منظور این است که احتمال دارد یکی از این شب‌ها شب قدر باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده با اشاره به سوره‌های موجود در قرآن کریم درباره شب قدر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شب قدر تنها به انسان‌ها مربوط نیست و متعلق به تمام عالم هستی است و آنچه در این عالم تحقق می یابد در شب قدر رقم می‌خورد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: نزول قرآن در شب قدر رقم خورد اما واقعه‌ای که هر سال ادامه دارد این است که ملائکه بر انسان کامل و در این زمان بر امام زمان (عج) نازل می‌شوند و امور عالم را به امضای حضرت می‌رسانند.

حسن‌زاده با بیان اینکه استغفار در راس دعاها است گفت: در این شب باید نگاهی به گذشته و نگاهی به آینده داشته باشیم. با نگاه به گذشته قصور و کوتاهی‌های گذشته را به یاد آوریم و توبه کنیم. همچنین نسبت به آینده با توکل بر خدا، باید مراقبه و محاسبه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: در روایات آمده است که ابتدای سال، شب قدر است؛ ابتدای سال برای تمام انسان‌ها و به ویژه برای اهل ایمان، شب قدر است. بنابراین عبادات، راز و نیاز و مناجات در این شب بسیار مهم است. یکی از مهمترین عبادت‌ها تفکر است و در آیات قرآن بر اندیشه و تفکر تاکید شده است.

او با بیان اینکه باید از خداوند بخواهیم عقلانیت بر شهوت و غضب غلبه پیدا کند، گفت: طبق گفته امام (ره) ماه رمضان ماهی است که باید از هوای نفسانی نجات پیدا کنیم و تا زمانی که هوای نفس در انسان وجود دارد امکان ندارد خداوند انسان را به درجات بالا برساند.

حسن‌زاده با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در خوزستان تصریح کرد: این مساله موجب شد مردم خوزستان از برگزاری مراسم عمومی که در دیگر استان‌ها برگزار شده محروم شوند که امیدواریم با دعا کردن و همچنین رفتار اجتماعی صحیح در زمینه کنترل این ویروس کمک کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار