اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۴۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱
حالا آنچه که باعث واکنش های بسیاری در رسانه ها و افکار عمومی شده، مطرح شدن نام استاندار خوزستان در این دادگاه است زیرا...
شوشان: بهمن سال ۱۳۹۴ وقتی که سازمان خصوصی‌سازی صددرصد سهام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را در فرآیندی پر حرف و حدیث به دو جوان ۲۸ و ۳۱ ساله واگذار کرد. رستمی و اسدبیگی همان دو جوانی بودند که فقط با ۶ میلیارد تومان پیش‌پرداخت مالک شرکت نیشکر هفت تپه با آن همه دارایی هنگفت شدند.

پس از بازداشت مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت نیشکر هفت تپه اخبار رسیده حاکی از آن بود که در این پرونده مواردی از جمله سوء استفاده از صدها میلیون دلار ارز دولتی و همچنین پرداخت رشوه‌های سنگین به برخی مدیران به چشم می‌خورد.

جلسه دوم دادگاه  امید اسدبیگی، مدیرعامل ۳۳ ساله نیشکر  هفت تپه روز سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۹۹ در محل دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی تهران، شعبه سوم به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.


بخشی از اظهارات مسعودشاه ‌محمدی نماینده دادستان در دادگاه که توسط رسانه های خبری منتشر شده است:


مبلغ اتهام قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزها، بیش از ۱.۴ میلیارد دلار (۱.۴۸۰ میلیارددلار) بوده که در چند محور آمده است.

در یک قلم، اسدبیگی با شرکا قرارداد واردات خط تولید ۱۸ هزار تُنی نیشکر به مبلغ ۶۳۲ میلیون دلار را ثبت کرده که ۳۴۵ میلیون دلار را دریافت کرده، درحالیکه ارزش واقعی این خط تولید ۱۴ میلیون دلار بوده است و دست آخر هیچ وارداتی هم صورت نگرفته!

اقدام دیگر وی، دریافت ۳۸۰ میلیون دلار ارز مبادله‌ای برای واردات ربات‌های صنعتی برای بردهای الکترونیکی نیشکر هفت‌تپه بوده در حالیکه مجموع واردات بردهای الکترونیکی کل کشور از سال ۹۴ تا ۹۷ به میزان ۵۱ میلیون دلار بوده است!


یک اتهام دیگر اسدبیگی، آلوده کردن مسئولین بوده است. اسدبیگی اعتقاد دارد هر کسی را در هر مقامی میتوان خرید! همسر استاندار خوزستان اعتراف کرده که هزینه سفر استاندار و خانواده وی (چندین خانواده و وابستگان) را اسدبیگی داده؛ هزینه بلیط‌ها و تور ۲۵ هزار دلار شده است!

اسدبیگی به‌واسطه شخصی به اسم علی اکبر میرزائی مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به همسر استاندار خوزستان داده است!

در ادامه اسد بیگی در دفاع از استاندار خوزستان گفت: دکتر شریعتی مردی شریف و پیگیری است. بله حامی من بوده و خوب هم از من حمایت کرده. ولی فرد متمولی است و چندین آزمایشگاه دارد و نیازی به ۲۵ هزار دلار من ندارد!

من به آخر خط رسیدم. اینها می‌خواهند هفت تپه را از من بگیرند. بیایید از من بخرید. برخی بازپرس ها از من می‌پرسند آیا با دادستان کشور و پسرش رابطه مالی داری؟ به من می‌گویند با حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جهانگیری معاون اول رابطه مالی داری. پس وقتی به دادستان کشور اتهام می‌زنید استاندار خوزستان جای خود دارد.

در ابتدای جلسه، قاضی مسعودی مقام گفت: استاندار خوزستان و بالاتر از ایشان حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد!

قاضی: چنانچه رابطه مالی شما با هر شخص و مقامی اثبات شود دادگاه به وظیفه خودش عمل می‌کند.  چنانچه ثابت شود که پول خرید هفت تپه از محل اخلال در نظام ارزی و اقتصادی بوده، به نفع دولت مصادره می‌شود.


-حالا آنچه که باعث واکنش های بسیاری در رسانه ها و افکار عمومی شده، مطرح شدن نام استاندار خوزستان در این دادگاه است زیرا بازپرس این پرونده در یکی از موارد مطرح شده در این خصوص اعلام داشت که در جریان تحقیقات از امید اسدبیگی، مدیر عامل هفت تپه عنوان داشته که مبالغی را برای مسافرت استاندار خوزستان و خانواده وی هزینه کرده است که این مطالب صورتجلسه و در پرونده موجود است.

-همچنین در پی اتهامات وارد شده به برخی مدیران، بسیاری از اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی و مردم با قدردانی از قوه قضاییه خواستار برگزاری علنی جلسات دادگاه و پخش زنده از صدا و سیمای ملی شدند.

-شواهد نشان می دهد اتهامات اسدبیگی بسیار سنگین بوده و وی بعنوان مدیر عامل شرکت نیشکر هفت تپه به سردستگی و تشکیل باند برای قاچاق عمده ارز متهم است که در همین راستا برای رسیدن به اهداف خود مسئولین زیادی را نیز آلوده کرده و تاکنون در دادگاه هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نداده است.

-این در حالیست که تاکنون واکنشی از سوی استاندار خوزستان به اتهامات وارده از سوی اسد بیگی نشان داده نشده است و غلامرضا شریعتی تا به امروز تصمیم به سکوت گرفته است.

-علاوه بر این، نام چند مدیر دیگر دولتی نیز در پرونده وجود دارد که برخی با قرار وثیقه آزادند و در خصوص برخی دیگر تحقیقات در جریان است.

-حالا باید دید آیا پای استاندار خوزستان هم به دادگاه کشیده می‌شود یا با توجه به فشارهایی که بر روی رییس جمهور حسن روحانی در سال های اخیر وجود دارد استاندار خود را عزل می‌کند تا در چالش بزرگ دیگری نیوفتد؟

گفتنی است باتوجه به تعداد بالای متهمین پرونده بنا شد ادامه بررسی پرونده در جلسه سوم روز شنبه ۳ خرداد برگزار شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment باید آن کسانی که مبلغ ۱.۵ میلیار دلار را در اختیارش گذاشتند هم محاکمه شوند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment ما کارگران هفت تپه پول نهاری که در حین تحصن مقابل فرمانداری خوردیم رو هم شرکت پرداخت کرده.

از خدا بترسیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار