اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
 معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: برای برخورد با آن دسته از بیماران کووید ۱۹ که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، پلیس سلامت ایجاد شده و با هماهنگی دستگاه قضایی با این افراد برخورد جدی می‌شود.

به گزارش ایرنا سیدزین العابدین موسوی دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در فرمانداری آبادان اظهار داشت: کمیته پلیس سلامت با دستورالعمل ۱۶ ماده‌ای از ظرفیت قانونی اداری، اجرایی و حاکمیتی شهرستان آبادان برای جلوگیری از فراگیری بیشتر کووید ۱۹ در این شهرستان تلاش می‌کند.

وی گفت: طبق دستورالعمل مربوط به کمیته پلیس کرونا، مسئولان بهداشتی به عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده تخلف فرد مبتلا از دستورالعمل‌ها قرنطینه علیه وی شکوائیه تنظیم و به دادستانی ارسال کنند تا با وی برخورد قضایی شود که این برخورد می‌تواند شامل جریمه نقدی و یا اعزام اجباری فرد به نقاهتگاه و جلوگیری از خروج وی برای مدت ۱۴ روز است.

موسوی گفت:کمیته پلیس سلامت شامل سه گروه شناسایی، اجرایی و پشتیبانی است که در حوزه پشتیبانی، امام جمعه آبادان با همکاری خیران نسبت به تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آنها در میان خانواده‌های نیازمند و یا آسیب دیده از کرونا اقدام خواهند کرد.

فرماندار آبادان افزود: کمیته پلیس سلامت متشکل از نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج، تعزیرات حکومتی، دادستان، دانشکده علوم پزشکی، امام جمعه، شهردار، اجرائیات شهرداری، بخشداران، رسانه‌ها، مرکز بهداشت، اداره اطلاعات، دریابانی، منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، بندر و دریانوردی، پتروشیمی، نیروگاه گازی، اداره صمت و اتاق اصناف است و به ریاست فرماندار تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این کمیته در اجرای مصوبه شورای تامین صورت می‌گیرد، گفت: این کمیته به عنوان یک مصوبه قانونی به منظور مقابله با ویروس کرونا و با هدف توقف آمار تصاعدی مبتلایان به ویروس کرونا در آبادان تشکیل شد.

فرماندار آبادان با بیان اینکه مصوبات این کمیته لازم الاجرا است و عدم تمکین و تعلل در انجام وظایف آن توسط مجریان پذیرفته نیست گفت: پرونده و اتهام متوجه افراد با قانون مجازات اسلامی قطعا مطابقت داده می‌شود و ممکن است محکومیت‌های مالی به تناسب تشخیص دستگاه قضا برای متخلفین درنظر گرفته شود.

موسوی با اشاره به شناسایی ومعرفی افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از طریق مرکز بهداشت به واحدهای اطلاعاتی و نیروی انتظامی و متولیان امنیتی ادامه داد: واحد اجرایی انتظامی باید پیگیری مستمری  از آمار روزانه مبتلایان، کنترل و قرنطینه خانگی بیماران و نقاهتگاه و بستری آنها و صدور گواهی نامه سلامت برای آنها داشته باشد.

فرماندار آبادان تامین نیازهای بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی را ضروری توصیف کرد و گفت: به افراد مبتلا به بیماری کرونا که به قرنطینه خانگی می روند از طرف مرکز بهداشت یک بسته معیشتی دوران نقاهت اختصاص داده شود.

وی بر لزوم کنترل بازار، ضدعفونی اماکن عمومی و ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه به ویژه رانندگان تاکسی، ادارات، سازمان ها، کسبه بازار و کارگران الزامی است.

موسوی گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه در آبادان تعداد تست‌های روزانه و غربالگری افراد در منطقه افزایش یافته و امید است با همکاری و مشارکت مردم و مسئولان بتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

امام جمعه آبادان در این نشست تامین معیشت مبتلایان به بیماری کرونا را خواستار شد و گفت: خیلی از افراد مبتلا به بیماری کرونا به دلیل بیکاری و قرنطینه شدن در خانه قادر به تامین معیشت خانواده خود نیستند لذا باید برای این افراد چاره‌اندیشی کرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور افزود: در ابتدای مبارزه با ویروس کرونا تلاش زیادی از سوی ارگان‌های دولتی و خصوصی برای ضدعفونی شهر و اماکن عمومی آبادان انجام و تا حدودی از انتشار این بیماری جلوگیری شد اما مدتی است که این کار کمتر شده است.

وی کنترل نشدن رانندگان خودروهای سواری مسافری برون شهری را از دیگر عوامل انتقال بیماری کرونا در آبادان بیان کرد و گفت: کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری و ضدعفونی مکرر قطعا در کنترل انتقال این ویروس تاثیرگذار است.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور از بالا بودن هزینه تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی آبادان انتقاد کرد و گفت: خیلی از بیماران توان پرداخت هزینه تست بیماری کرونا در مراجعه به آزمایشگاه‌های خصوصی را ندارند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست شرایط استان خوزستان و آبادان را بحرانی توصیف کرد و گفت: متاسفانه در یک ماه اخیر شرایط بحرانی داشتیم و یک ماه آینده نیز شدت گرفتن بیشتر بحران را در پیش خواهیم داشت.

شکراله سلمان‌زاده کاهش مرگ‌ومیر و افزایش بیماریابی در شهرستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان را مهم بیان کرد و گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی در منطقه ظرفیت بستری بیمارستان طالقانی آبادان تکمیل شده و پرسنل درمان نیز خسته شده‌اند.

وی افزود: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونای منطقه آزاداروند نمونه‌گیری از بیماران در این آزمایشگاه انجام می‌شود و  قرار است دستگاه‌های جدیدی نیز خریداری کنیم.

سلمان‌زاده با بیان اینکه تست کرونا در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی انجام نمی‌شود ادامه داد: تست کرونا هیچ نقشی در مدیریت بیماری کرونا ندارد و اگر کسی نیاز به بستری داشته باشد آزمایش ازاو گرفته می‌شود.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

از سه هفته گذشته تاکنون تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در  خوزستان روندی افزایشی ونگران کننده پیدا کرده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار