اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
رئیس فدراسیون:
رئیس فدراسیون با بیان این‌که اسکواش خوزستان گرفتار انتخاب‌های غلط شد، گفت: با بیل ریشه این رشته را در جایی که متولد شده بود، درآوردند.
مسعود سلیمانی در خصوص وضعیت نابسامان اسکواش خوزستان، اظهارکرد: در ستاد فدراسیون بابت اسکواش خوزستان درد داریم. خوزستانی نیستیم ولی جگرمان برای اسکواش خوزستان می‌سوزد. خوزستان خاستگاه اسکواش ایران بوده و از سال ۱۳۲۰ این رشته در اهواز، ‌آبادان و مسجدسلیمان فعال بوده است و آقای کازرانی، پدر اسکواش ایران نیز بعد از آغاز فعالیت در رشته اسکواش در کشور انگلیس، به کار خود در خوزستان ادامه داد.

از اسکواش خوزستان نه "هایی" مانده است نه "هویی!

وی ادامه داد: زمانی که هیچ کسی در هیچ کجای ایران اسکواش را نمی‌شناخت، این رشته در خوزستان فعال بود اما متاسفانه فرصت سوزی‌هایی که در اسکواش خوزستان به ویژه در ۲ سال اخیر به وجود آمد، ما را کلافه کرد؛ در حالی‌که اسکواش مولود خوزستان است، متاسفانه از این رشته نه "هایی" مانده است نه "هویی".

خوزستان در قعر جدول ارزیابی عملکرد فدراسیون

رئیس فدراسیون اسکواش خاطر نشان کرد: می‌خواهم بدانم آیا کسی در استان عاملان ریشه‌کنی اسکواش را دنبال می‌کند؟ زمانی خوزستان جزو پنج استان برتر اسکواش کشور بود اما حالا خوزستان در ته جدول ارزیابی عملکرد فدراسیون جا خشک کرده است و تکان نمی‌خورد و مانند یک سد شکننده به ته لیست چسبیده است.

وی افزود: مگر می‌شود در اسکواش خوزستان به افرادی مسئولیت بدهیم و آن‌ها را انتخاب کنیم که اصلا ندانند فدراسیون کجاست؟ یک رئیس هیات باید درک عمیقی از موضوعات همه‌جانبه داشته باشد ولی چطور می‌شود که یک رئیس هیات، شکل و قیافه رئیس فدراسیون را هم نشناسد و حتی در یک جلسه از موضوعات فدراسیون نیز شرکت نکند.

نیروی‌های فنی اسکواش خوزستان متواری شدند

سلیمانی بیان کرد: هر چه نیروی فنی و اجرایی در اسکواش خوزستان داشتیم، متواری شدند و حالا رییس بعدی اسکواش خوزستان چگونه می‌خواهد این رشته را به وضعیت ۲ سال پیش برگرداند؟ چطور می‌شود ادعا داشته باشیم اما هیچ خروجی و اثربخشی نداشته باشیم؟ این چه مدل مدیریت کردن بود. مانده‌ایم که با اسکواش خوزستان چکار کنیم. البته ما کار خودمان را انجام داده‌ایم و به افرادی مسئولیت خواهیم داد که بتوانند برای اسکواش خوزستان کار کنند.

اسکواش خوزستان گرفتار انتخاب‌های غلط شد

وی افزود: اسکواش خوزستان نه در ریزگردها، نه در بلایای طبیعی، نه در آب گل‌آلود و نه در کووید-۱۹ گم شد، اسکواش خوزستان در انتخاب‌های غلط به این روز افتاد. این رشته را با بیل از بیخ در استانی که متولد شده بود، درآوردند. به هر حال وضعیت اسکواش خوزستان به اطلاع وزارت ورزش و جوانان نیز رسید و همه ما در خصوص آن جلساتی داشتیم اما مشکلاتی بر سر راه قرار گرفت ولی در نهایت وقتی حکم سرپرست سابق هیات اسکواش خوزستان تمدید نشد، یعنی او دیگر فعالیتی در هیات نخواهد داشت و اکنون نیز برای برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیات اسکواش خوزستان به اداره‌کل ورزش و جوانان استان تفیض اختیار کرده‌ایم.

خون اسکواش خوزستان به زمین ریخت

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: در این مدت درب هیات اسکواش خوزستان بسته بود اما هیچ کس هراس نداشت که جوان رعنای اسکواش خوزستان کشته شده و خون آن به زمین ریخته شده است. همه شعار کاری من را می‌دانند. با هیچ کسی عهد برادری و اخوت ندارم و هر آن کس بتواند معیارهای فدراسیون را داشته باشد، می‌تواند کار کند. معیارهای ما این است که یک فرد دونده، با صلابت تصمیم‌گیری، مقتدر، دلسوز مسئولیت و پاسخگو باشد زیرا چنین فردی باعث ارتقای اسکواش خواهد شد و اگر کسی نمی‌تواند در این قالب فدراسیون جای بگیرد، بهتر است خودش از کار برود.

دلم برای رئیس بعدی هیات اسکواش خوزستان می‌سوزد

وی با بیان این‌که بالاخره با پیگیری‌های شدیدتر، در خصوص مسائل و مشکلات خوزستان تصمیم‌گیری شد و ان‌شاءالله به زودی شاهد برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیات استان خواهیم بود، افزود: البته دلم برای رئیس بعدی هیات اسکواش خوزستان می‌سوزد، زیرا باید کار خود را از زیر صفر آغاز کند. البته ما به او کمک خواهیم کرد تا خوزستان بتواند مجددا در اسکواش کشور آقایی کند و به جایی که لیاقت آن را دارد، برسد.

افراد با ارتباطات غیرمسموم باید در راس هیات اسکواش خوزستان قرار بگیرند

سلیمانی با تاکید بر این‌که هر کسی معیارهای فدراسیون را نداشته باشد، از نظر ما عزل و برکنار است، عنوان کرد: باید افراد پرتوان، دلسوز، با دیدگاه بلند و افرادی که ارتباطات غیر مسموم دارند، بر سر کار و رأس هیات خوزستان قرار بگیرند. مردم از مسئولان خودشان توقع کار، تلاش و اثربخشی دارند و چیز دیگری نمی‌خواهند. به هر حال باز تاکید می‌کنم که پوست رئیس هیات بعدی اسکواش خوزستان کنده است!

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار