اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
رئیس دادگستری آبادان از بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال خبر داد.
نعمت‌الله روشن‌روان اظهار کرد: در سال ۸۹ در یکی از مناطق شهرستان آبادان، به دلیل مسائل مالی یک نزاع خانوادگی رخ داد. در این درگیری، فردی با استفاده از اسحله شکاری اقدام به تیراندازی کرد و دو نفر از بستگان خود را به قتل رساند که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد.

وی افزود: در این بازه زمانی حدود ۱۰ ساله، بزرگان زیادی از منطقه و خوزستان برای اخذ رضایت اولیای دم مقتولین به منزل آن‌ها مراجعه کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد در نهایت به دستور آقای زبیدی‌نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان و با هماهنگی دادگستری شهرستان آبادان، پرونده برای سازش و اخذ رضایت به شعبه ۸ شورای حل اختلاف آبادان ارجاع داده شد.

رئیس دادگستری آبادان خاطرنشان‌کرد: پس از بررسی پرونده و اظهار پشیمانی و ندامت قاتل، با پیگیری‌ها و تلاش‌های مضاعف رئیس مجتمع و اعضای شعبه ۸ شورای حل اختلاف آبادان در حرکتی جهادی و خداپسندانه سرانجام پس از برگزاری چندین جلسه و مذاکرات فراوان با اولیای دم و بزرگان طرفین، خانواده مقتولین با حضور در دفترخانه رسمی و اخذ وجه‌المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام و از حکم قصاص قاتل فرزندان خود صرف نظر کردند و  اولیای دم با رضایت خود، پس از حدود ۱۰ سال به این فرد زندگی دوباره بخشیدند.

روشن‌روان بیان کرد: اسلام دینی مبتنی بر صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است، بنابراین می‌طلبد مدیران و متولیان، بزرگان و ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه و فرهنگیان، فرهنگ ارتباطات اجتماعی و آگاهی‎بخشی عمومی و فرهنگ صلح و سازش را در بین مردم نهادینه کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار