اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
شوشان - علی حسنی پور :
امام خامنه ای: هفتم تیر حادثه‌ی کوچکی نبود؛ مدیران برجسته‌ی مؤثّرِ حاضر در نظام را - ۷۲ نفر را - یکجا نابود کردن، به حسب ظاهر. که شخصیّتی مثل شهید بهشتی در میان اینها است؛ شهید بهشتی جزو نوادر زمان بود، جزو کسانی بود که نظیر او را انسان در نسلهای پیاپی کمتر پیدا میکند. چنین کسی را، تعداد قابل توجّهی از وزرای کارآمد را، از نمایندگان مجلس را، از فعّالان سیاسی و انقلابی را یکجا از مردم بگیرند، خب اثر طبیعی و معمولی این حادثه چیست؟ شکست ملّت، شکست انقلاب، قاعدتاً این باید باشد؛ امّا درست بعکس شد. درست عکس این حادثه، عکس آنچه دشمن از این حادثه انتظار داشت به وقوع پیوست. ملّت متّحد شد؛ مسیر انقلاب در یک مسیرِ واقعی قرار گرفت، در مسیر صحیح قرار گرفت؛ دشمنان ملّت افشا شدند، رسوا شدند.

فاجعه هفتم تیر، حاصل توطئه مشترک جریان منافقین و نفوذیان داخلی با هدایت جریان تروریستی صهیونیستی و آمریکایی در آن مقطع حساس تاریخی است.

در آن حادثه غم بار ۷۲ مدیر و متفکر انقلاب اسلامی از جمله شهید والامقام آیت بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند تا خون پاکشان جریانات نفاق و نفوذ را رسوا و تائیدی برای حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

دشمن تلاش کرد تا از طریق منافقین داخلی و نیروهای نفوذی خود، مسیر انقلاب و نظام نوپای اسلامی را منحرف کند، اما خون مطهر شهدای هفتم تیر، درخت انقلاب اسلامی را تناورتر از گذشته کرد.

دشمنان که تصور می کردند با به شهادت رساندن جمعی از مسئولان و دلسوزان نظام فضای رعب و وحشت را در جامعه حاکم کرده و پیوند مردم را با انقلاب سست می کنند بار دیگر مأیوس گشته و شاهد صفوف متحد ملت و نظام بودند.


شهید بهشتی و جمهوری اسلامی
«نظام جديد اجتماعى ايران نظامى است اسلامى، نظامى است كه مردم با انتخاب خودشان آن را انتخاب كردند، نظامى است در راه خدمت به مردم. يا به تعبير ديگر، نظامى است مردمى بر پايه اسلام.

بنابراين نظام اجتماعى ما، نظامى است ايدئولوژيک، نه نظامى فاقد ايدئولوژى؛ متعهد در برابر اسلام؛ و نظامى است مردمى، نه ملّى و ناسيوناليست. انساندوست است نه انسانپرست. و همه اين مفاهيم در نامى كه براى اين نظام انتخاب شد نهفته است. چه نامى انتخاب شد؟ جمهورى اسلامى.» منبع: مبانی نظری قانون اساسی


شهید بهشتی: هیچ قدرتی نمی تواند پشت ما را خم بکند
«انقلاب با چهره‌ها و دلهای افسرده تضمین شدنی نیست. انقلاب با دلهای پرشور و چهره‌های شاداب تضمین می‌شود. هیچکس مرا در این دوره نشیب و فراز انقلاب در سخت‌ترین مواقع، نتوانسته است با قیافه افسرده ببیند. چرا افسرده باشیم؟ ما که به دنبال «إحدی الحُسنَیَینیم (یا شهادت یا پیروزی)» دیگر چرا افسردگی؟ افسرده نباشید. چهره ها شاداب باشد. نشاط داشته باشید. آن وقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

ما در زیر بار سختیها و مشکلات و دشواریها قد خم نمی کنیم. ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند. تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الّا هیچ قدرتی نمی تواند پشت ما را خم بکند.» جاودانه تاریخ؛گفتار۳


شهید بهشتی: آمریکا از عصبانیتت بمیر
«ما می دانستیم از روز اول که انقلاب ما به یک چنین پشتوانه متشکل مسلح با ایمان نیاز دارد. به همین دلیل در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آنقدر که آمریکا از دست این سپاه عصبانی است کمتر از دست نهاد دیگری عصبانی است.

وقتی چشمان ما وقتی چشم و گوش ملت ما مراقب کشف توطئه ها است وقتی نیروی پرتوان و فداکار سپاه آماده در هم کوبیدن توطئه ها است...البته آمریکا عصبانی است البته ناراحت است امریکا از دست این نهادها عصبانی است از دست آن چهره ها و شخصیتهایی که خط ضد امپریالیسم را خط اصلی این انقلاب در بعد خارجی اش ترسیم کرده اند عصبانی است.

از آنها که می گویند در این مقطع از زمان دشمن اصلی ما امریکا است عصبانی است. از روزنامه ها و روزنامه هایی که در این خط مردم را آگاه می کنند عصبانی است از تشکیلات سیاسی که ملت را در این خط بسیج و متشکل می کند عصبانی است ولی به آمریکا بگویید عصبانی باش و از عصبانیت خودت بمیر. ملت ما همین است که می بینی و می شناسی و به آنها باید گفت که این ملت ابعاد فراوان ناشناخته دارد که خبر نداری.» سخنرانی در جمع ارتشیان آذربایجان شرقی، مرداد۱۳۵۹

شهید بهشتی و ولایت مطلقه فقیه
«ما برای امامت اسلامی قائل به ولایت مطلقه هستیم. یعنی معتقدیم امامت در جهت مصالح عامه مردم هر تصرفی را لازم بداند می کند و منافات با حقوق شخصی افراد ندارد. در حقیقت این قوانینی که در رابطه با مالکیت شخصی و خصوصی و اینها هست اینها حریم اشخاص را نسبت به یکدیگر معلوم می کند؛ نه حریم اشخاص را نسبت به کل جامعه و امامت که در خط کل جامعه می خواهد حرکت کند. او برایش این مرزها و این حریمها دیگر وجود ندارد. این اساس ولایت مطلقه امامت هست در بینش اجتماعی و اقتصادی و حقوقی که الان هست.» جاودانه تاریخ؛گفتار۲

شهید بهشتی : خط سازش محکوم است
«صریحا می گویم من همواره با خط سازش مخالف بودم و هستم و صریحا می گویم که در هیچ گفتگو و مذاکره ای که به سمت آوانس به آمریکا دادن و آوانس از او گرفتن پیش برود و پیش رفته باشد حاضر نبوده ام و اگر مذاکره ای بوده که دیگران در آن شرکت داشته اند و خواسته اند مذاکره را به این سمت ببرند جلوی آن را گرفته ام... بنابراین من خط سازش را حتی نوع سازش مصلحت جویانه و خط مذاکره را حتی مذاکره به معنای جلب حمایت دشمن را همواره محکوم کردم و می کنم و معتقد هستم که نفوذ این طرز فکر در رهبری و اداره انقلاب ایران، خطرهایی را به بار می آورد و باید جلوی او را گرفت.» مصاحبه با روزنامه کیهان(۲۷ بهمن ۱۳۵۸)

امروز نیاز است اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، شخصیت این شهید والامقام و شهدای انقلاب را به خوبی به جوانان معرفی نمایند تا این نسل که قرار است مدیران آینده این کشور شوند با شخصیت های اصلی این انقلاب و افکار و ایده های آنان آشنا گردند و با الهام از مبانی فکری این شخصیت ها، مبانی فکری خود را بسازند. یاد شهیدان انقلاب و شهدای حادثه هفتم تیر به ویژه شهید آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی گرامیباد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار