اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
مدیر شبکه آب شرکت آب‌وفاضلاب اهواز گفت: شکستگی خط‌لوله آب‌حیات علت قطعی آب در برخی مناطق از جمله شرق اهواز است.
افشین حاتمی درخصوص علت قطع آب در برخی نقاط اهواز بیان کرد: حدود سه روز پیش یک دستگاه بیل مکانیکی در زمین کشاورزی واقع در ملاثانی به لوله انتقال  آب حیات شوشتر به اهواز برخورد و به شبکه آب خسارت وارد کرد.

وی افزود: خط انتقال آب حیات شوشتر  تامین کننده آب مناطق شرق اهواز از جمله پادادشهر، باهنر، کوی نبودت و آخر آسفالت است، در چند روز گذشته با همکاری اداره آب حیات شوشتر مانع از قطعی آب در اهواز شدیم و تلاش شد تا با افزایش ظرفیت بخشی از افت فشار آب جبران شود.

حاتمی گفت: روز سه شنبه به دلیل افزایش مضاعف ظرفیت، به شبکه آب فشار وارد شد و همین مساله قطعی آب در این مناطق اهواز را به دنبال داشت.

وی در خصوص علت عدم اطلاع رسانی به مردم درخصوص احتمال قطع آب نیز گفت: اداره آب حیات به عنوان متولی تامین کننده آب حیات شوشتر، در ساعات پایانی روز گذشته درخصوص خارج شدن خط انتقال آب اطلاع رسانی کرد از این رو فرصتی برای اطلاع رسانی نبود هرچند که به دلیل دیرهنگام بودن ممکن بود بسیاری از مردم متوجه این مساله نشوند.

حسین محمدی از ساکنان کوی نبوت اهواز نیز امروز با انتقاد از قطع مکرر آب در این منطقه گفت: تقریبا آب شرب این منطقه هر روز از ساعت ۱۳ تا عصر قطع می شود اما در ۲ روز گذشته این وضعیت به مراتب بدتر شده‌است.

وی ادامه داد: در شرایط شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان لزوم رعایت نکات بهداشتی اهمیت بالایی دارد اما مسئولان شرکت آبفا بدون هیچ توجیه و اطلاع رسانی آب را قطع می کنند و یا چاره ای برای افزایش شبکه نمی اندیشیند.

اسفند سال ۹۸ نیز شکستگی لوله خط انتقال آب حیات باعث قطعی چند روزه آب در کوت‌عبدالله و مرکز شهر اهواز شد.

۷۰ درصد آب شرب اهواز از طرح آبرسانی غدیر، ۲۰ درصد از رودخانه کارون و ۱۰درصد نیز از آب حیات شوشتر تامین می شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار