اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:امسال جهش تولید در۲ محصول اساسی شکر و الکل در این شرکت محقق خواهد شد تا گامی اساسی در تامین نیازهای کشور به این فراورده‌ها با ارزش برداشته شود.

عبدعلی ناصری روز دوشنبه در بازدید از کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) در شعیبیه شوشتر افزود:پارسال با وجود بروز سیلاب مهیب و خسارات زیاد به واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان که بالغ بر ۵۰هزار میلیارد ریال بود  ۳۰۰هزار تن شکر تولید و ۴۰۰هزار تن شکر زرد وارداتی نیز تصفیه شد.

وی اظهار داشت:با توجه به نامگذاری سال "جهش تولید" در سال جاری تولید ۵۰۰هزار تن شکر هدف گذاری شده که با تلاش مجموعه کارکنان ، کارگران و مدیران این شرکت این هدف محقق خواهد شد.

وی گفت: درسال  آینده ، واحدهای هفتگانه نیشکری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به تولید ۷۰۰هزار تن شکر خواهند رسید.

ناصری در ادامه افزود:اراضی آسیب دیده سیلاب بهار پارسال بازسازی و امسال ۲۲هزار و ۶۳۱ هکتار اراضی این شرکت زیرکشت نیشکر قرار گرفته است که این خود یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه هم اکنون بدهی به بازار ، پیمانکاران و کارکنان نداریم و بخشی از وام‌های دریافتی را از محل فروش محصولات پرداخت کردیم افزود: این شرکت با وجود برخی مشکلات ، در مسیر رونق و جهش تولید قرار گرفته و مصمم هستیم ۴۰درصد نیاز داخلی کشور به شکر را تامین کنیم.

تولید الکل از ۳۳ به ۴۰ میلیون لیتر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از برنامه هدف گذاری این شرکت در افزایش هفت میلیون لیتر الکل(شوینده و ضدعفونی) یعنی از ۳۳ میلیون به ۴۰میلیون لیتر در سال جاری خبر داد.

ناصری با اشاره به نیاز کشور به الکل با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه ۸۰درصد الکل مورد نیاز کشور در شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی تولید می‌شود افزود:امسال ۲۵میلیون لیتر الکل تولیدی این شرکت به ۲۷استان کشور ارسال شده است و تا پایان سال جاری کل تولید الکل شرکت به ۴۰میلیون لیتر خواهد رسید که این یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

راه اندازی کارخانه کاغذسازی تا سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: کارخانه کاغذسازی این شرکت که زیرساخت های آن از دی ماه پارسال شروع شده تا سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۲۴۰هزار تن به بهره برداری خواهد رسید تا چرخه تولید نیشکر در این شرکت تکمیل تر و ارزش افزوده فراورده های نیشکری بیشتر شود.

وی گفت:خرید ماشین آلات کارخانه کاغذسازی شروع و بخشی از زیربناها  نیز در حال آماده سازی است تا این کارخانه طبق برنامه زمان بندی به بهره برداری برسد و بخشی از نیاز کشور به کاغذ تامین شود.

ناصری در جریان بازدید از شرکت لوح سبز جنوب که از باگاس نیشکر ورق "ام.دی.اف" تولید می‌کند گفت:امسال با تغییراتی که در بخش‌های این کارخانه ایجاد خواهد شد ، فراورده‌های این کارخانه از نظر کمی و کیفی افزایش خواهد یافت.

پرویز نورمحمدی مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب نیز اظهار داشت:امسال هشت خط تولید جانبی به مجموع بخش‌های تولیدی این شرکت افزوده خواهد شد تا قدرت رقابت پذیری با کالاهای مشابه وارداتی افزایش یابد و ازمیزان واردات "ام. دی. اف" و تخته کاسته شود.

وی گفت:قصد داریم روی همه فراورده‌های چوبی وارداتی که در بازار داخلی وجود دارد کار کنیم تا بازار کشور به مصرف کالای داخلی اشتیاق پیدا کند و مسیر صادرات آن نیز هموارتر شود.

نورمحمدی افزود:هم اکنون بخشی تولیدات این کارخانه به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود و صادرات به ترکیه نیز به صورت تهاتری صورت می‌گیرد.

وی مجموع تولیدسالانه "ام.دی.اف" دراین کارخانه را ۱۳۰هزار متر مکعب بیان کرد و افزود: در کشور این ظرفیت وجود دارد که از مجموع ۲.۳میلیون متر مکعب واردات "ام.دی.اف" و تخته و چوب ، ۲ میلیون متر مکعب آن در کشور تولید و از خروج ارز جلوگیری شود.

نورمحمدی بر حمایت مسئولان از صنعت ام.دی.اف با هدف ایجاد اشتغال و صیانت از تولید ملی تاکید کرد و افزود: حمایت به معنی جلوگیری از واردات بی رویه است تا سهم تولیدات کشور در بازار پراشتهای داخلی افزایش و ایرانی از تولیدات ایرانی استفاده کند.

به گزراش ایرنا عملیات اجرایی طرح‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان شامل کشت و صنعت امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، حکیم فارابی ، امام خمینی (ره) در شعیبیه شوشتر، سلمان فارسی ، دهخدا ، میرزاکوچک خان با ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰هزار شکر از اوایل دهه ۷۰ شروع شد و از سال ۱۳۸۰ یکی پس از دیگری وارد چرخه تولیدشدند.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در افق ۱۴۱۰ حدود ۶۸ درصد شکر مورد نیاز کشور در خوزستان با استفاده از ۲ محصول چغندر قند و نیشکر تولید خواهد شد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی و دامی  به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست کشور را دارد. سهم نیشکر از مجموع تولیدات کشاورزی استان حدود ۶.۵میلیون تن است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار