اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
سه نماینده فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته بیست و چهارم مسابقات به مصاف حریفان خود می‌روند که در صورت کسب امتیاز شانس بالایی برای رسیدن به سهمیه آسیایی دارند.
هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌‍ آل جایگاه مناسب‌تری در جدول رده‌بندی برای خود رقم بزنند.

تیم فولاد خوزستان با شروع دوباره رقابت‌ها نشان داد نتایج این تیم در لیگ نوزدهم اتفاقی نبوده و روند امتیازگیری این تیم روز به روز بهتر می‌شود، چیزی که نکونام در ابتدای فصل بارها به آن اشاره کرده بود. شاگردان نکونام در بازی با استقلال و ماشین‌سازی نشان دادند که می‌توانند بازی باخته را به برد تبدیل کنند. فولادی‌ها در این ۲ دیدار ثابت کردند که در وقفه چهارماهه لیگ تمرینات بسیار موثری انجام داده و راه پیروزی برابر حریفان را به خوبی بلد هستند.

نفت آبادان اگر چه در اولین بازی خود پس از چهار ماه وقفه مقابل پارس جنوبی، یک تیم منسجم و هجومی نشان داد اما در بازی دوم خود مقابل تراکتورسازی نشانی از یک تیم برنده نداشت و این بازی را واگذار کرد.

تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در لیگ برتر در هفته بیست و دوم رقابت ها مقابل شاهین بوشهر صف آرایی کرد، دیداری که بین ۲ تیم جنوبی و با انبوهی از مشکلات برگزار شد که در نهایت با تساوی به پایان رسید، نفتی‌های مسجدسلیمان در بازی بعد مقابل ماشین سازی قرار گرفتند و با ارائه یک بازی درخشان سه امتیاز این دیدار را از آن خود کردند.

اما دیدار هفته بیست و چهارم لیگ در حالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود که بسیاری از مناطق کشور شرایط مناسبی از نظر شیوع بیماری کرونا نداشته و تیم ها همچنان از این بابت نگران هستند.

فولاد - نفت مسجدسلیمان

تیم نفت مسجدسلیمان در حالی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر را آغاز کرد که هیچ یک از طرفداران این تیم تصور نمی‌کرد نفت مسجدسلیمان بتواند نیم فصل رقابت‌ها را بدون شکست پشت سر بگذارد و یکی از تیم‌های کم شکست لیگ لقب گیرد.

تارتار با نفتی‌ها ثابت کرد که راه مبارزه در لیگ برتر را به خوبی بلد بوده و می‌تواند پله های ترقی را طی کند. بدون تردید نفت مسجدسلیمان پدیده این فصل رقابت های لیگ برتر به شمار می رود و باید گفت که تارتار با این تیم کم‌بضاعت دست به کاری بزرگ و فراموش نشدنی زده است.

تیم نفت مسجدسلیمان مانند دیگر تیم های تحت حمایت وزارت نفت، به لحاظ مالی با مشکلاتی بسیاری مواجه است و بازیکنان این تیم به دلیل پرداخت نشدن دستمزدشان در تمرینات حاضر نشده و دست به اعتصاب زدند و اگر مسئولان شهرستانی و استان نتوانند بودجه این تیم را تامین کنند نفتی ها در این فصل با مشکل جدی رو به رو خواهند شد.

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌ها به مصاف تیم فولاد می‌رود که هفته گذشته به دلیل داشتن ۱۱ بازیکن کرونایی مقابل نساجی به میدان نرفت و این موضوع باعث شد که کمیته انضباطی رای نهایی در خصوص این بازی را اعلام کند.

فولاد و نفت مسجدسلیمان عملکرد نسبتا خوبی در لیگ امسال داشته و اکنون با ۳۹ و ۳۲ امتیاز در مکان های سوم و هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند لذا شانس پیروزی هر ۲ تیم روی کاغذ برابر است.

تیم فولاد با کسب ۲ برد در هفته های اخیر نشان داد که به دنبال کسب سهمیه آسیایی است تا از این طریق دل هوادارانش را شاد کند اگرچه رسیدن به این مهم کار بسیار سختی است. پیروزی سرخپوشان اهوازی مقابل استقلال و ماشین سازی در حالی رقم خورد که میانگین سنی شاگردان نکونام بسیار پایین تر از حریفان بود و این موضوع نقطه قوت تیم فولاد است.

فولادی ها برای اینکه از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند نیاز مبرم به سه امتیاز بازی دارند. آنها باید از تمام بازی های خود امتیاز کسب کنند تا شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود دهند.
 
شاگردان نکونام در صورت برد در این دیدار می‌توانند به رده دوم صعود کنند. تیم فولاد در بازی های خانگی تیم دست و پا بسته ای نبوده و بسیاری از امتیازات خود را از این طریق کسب کردند.

شاگردان تارتار تنها با سه شکست بعد از سپاهان کمترین باخت را در رقابت‌های این فصل لیگ برتر داشته که این موضوع نشان از خط دفاع قدرتمند این تیم دارد، در سوی مقابل فولاد با ۴ گل خورده یکی از بهترین خط دفاع لیگ را دارد. با وجود اینکه هر ۲ تیم تاکنون در امر گلزنی آمار نسبتا ضعیفی داشته اند باید دید دوئل بین نکونام و تارتار به سود کدام مربی ختم می‌شود.

نفت آبادان - نساجی مازندران

مهمترین مشکل برزیلی های ایران، بحث مسائل مالی است و وقفه چهار ماهه مسابقات نیز نتوانست دردی از زردپوشان آبادانی دوا کند و این تیم همچنان با مشکلات مالی فراوانی مواجه است.

نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان که جزو ریشه دارترین تیم های ایران به شمار می روند به دلیل بخشنامه جدید وزارت نفت مبنی بر ممنوعیت تیمداری در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارند و این موضوع ظلمی بزرگ به فوتبال خوزستان و به ویژه نفت آبادان و مسجدسلیمان است.

تیم نفت آبادان در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و به گفته بسیاری از کارشناسان ادامه حضور اسکوچیچ در آبادان می توانست جایگاه این تیم را ارتقا دهد اما انتخاب این مربی برای تیم ملی فوتبال کشورمان، باعث شد تا عملکرد طلایی پوشان آبادانی سیر نزولی پیدا کرده و اکنون در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گیرند.

نفتی‌ها در وقفه مسابقات، ۲ بازی تدارکاتی با تیم‌های خوزستانی برگزار کردند، شاگردان بهنام سراج ابتدا در اهواز به مصاف تیم فولاد خوزستان رفته و مغلوب شدند همچنین در دومین بازی رو در روی استقلال خوزستان قرار گرفته و پیروز میدان شدند.

تیم نفت آبادان در هفته بیست وچهارم رقابت های لیگ برتر میزبان تیم نساجی است که با ۲۶ امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی جای گرفته است و بی شک برای رسیدن به پله های بالایی جدول در هدف کسب سه امتیاز این دیدار خواهد بود.

نفتی ها در صورت پیروزی در این دیدار می توانند یک پله صعود کنند و نسبت به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشند. هر چند آنها هوادارانشان را در کنار خود نداشته و این موضوع کار را برای نساجی آسان تر می کند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر:
۲۰ تیرماه:
نفت آبادان - نساجی (ساعت ۲۱ ورزشگاه تختی آبادان)
۲۱ تیرماه: 
فولاد - نفت مسجدسلیمان (ساعت ۲۱ ورزشگاه شهدای فولاد)
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار