اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
شوشان - کیوان همت علیان استاد دانشکده شهید چمران :
در ایام قدیم دزدان را علاوه بر تنبیه فیزیکی ، نام آنان را با شرمساری صدا می زدند ولی درعصر تکنولوژی با نام سلطان بدرقه می گردند.اکنون این بدرقه چه به گورستان باشد امیرمنصوراریا ، چه وحید مظلومین و یا محمودخاوری در کانادا چه سروش امیری متواری چه وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی همه از سلاطین درتاریخ ثبت شدند. ولی مهم این است که نام شان را با بزرگی تلفظ می کنند. سلطان ، سکه ، ارز ، طلا ، خودرو ولو اینکه ما ایرانی ها همیشه با ضرب المثل به درویشی قناعت کن که سلطان بودن خطر دارد بین مردم کشورمان رد و بدل می گردد آشنا هستیم . لیکن متاسفانه پس از جنگ تحمیلی باتوجه به نبودگوش شنوا و داشتن طمع در بعضی اشخاص پدیده سلطان بودن در جامعه رخنه نمود تا سلطان ها برای به تاراج بردن حق الناس وبیت المال پدید امدند تا جایی که تورم و گرانی بروی قیمت گذاری کالا مشخص از سوی چنین اشخاصی ، مردم را به ستوه اورده است. نگارنده سوالاتی را مطرح نموده تا با پیدایش پاسخ های صحیح ،قوه محترم قضاییه و نهادهای امنیتی اطلاعاتی جهت هر گونه بهره برداری و اقدام مقابله استفاده بهینه نمایند. 

۱) شرایط و مدارک سلطان شدن چیست؟
۲) راه های وصل شدن به مدیران سایه تا مقدمات سلطان بودن را فراهم نمایدچطوری است؟
۳) چه کسانی فردی رابه سلطان بودن میرسانند؟
۴) مدیریت سایه هاچگونه ذینفع سلطان ها هستند؟
۵) آیا برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با مدیران سایه سلاطین کافی است؟ قطعاخیر بدلیل نیازمند بودن عزم ملی دولت بسترها و زیرساخت های دولت الکترونیک را کاملا فراهم ننموده است براستی چرا این امر مهم سیستماتیک و شفاف بودن در کشور کاملا اجرا نمی شود ؟
۶) راهکارهای نمایندگان مجلس بعنوان وکیل مردم جهت مقابله باپدیده شوم سلطان بودن چیست؟ 
۷) براستی پیشگیری از وقوع جرم بهتر از درمان (اعدام وتاراج بردن بیت المال از سوی مفسدین) نیست؟

در پایان از ریاست محترم قوه قضاییه و نهادهای امنیتی اطلاعاتی استدعا دارم با مدیران سایه فسادزا ، سلاطین و محتکرین مانند همیشه با قاطعیت برخورد نموده و دستان آنها را از تاراج بردن بیت المال و حق الناس قطع نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار